POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

15 listopadu, 2023

Putování na Hvozd - část druhá

 Z obce Krompach jsme se vydali dál po červené turistické značce.
O podzimní barevnost tu není nouze.




Lesní tunýlek






V těchto místech na nás čekal ten nejnáročnější výstup. Opatrnost zde byla nutností, protože pod spadaným listím se muselo vždy najít pevné místo, aby nohy nezklouzly mezi balvany pod listím.
Procházeli jsme mezi hraničními kameny a povídali si o tom, jak asi tudy procházeli pohraničníci v dobách, kdy tu byly ploty.
Ještě nebyl ten správný kopec a já už jsem funěla jako přetopená lokomotiva.
Krátká rovinka a cesta po vrstevnici  mi přišla vhod abych se stačila vydýchat...
...a znovu do kopce....
Pod tímto železným hříbečkem byl slyšet  průtok vody. Buď je pod tím vodárna nebo někde z lesa je sem přístup do řopíku nebo podzemního bunkru. Železné madlo vedle možná skrývá vstup do těchto podzemních prostor.
Výstup do kopce nám trochu ztěžovala mlha, která s výškou houstla.




"Koza himalájská" - 72 let...ale šťastná, že jsem to ještě zvládla.



Dříve tu asi byly z kamenů vyskládané schody, ale sníh mráz a eroze ...

Výhledy do mlhy...přesto je tu krásně.





Dorazili jsme nahoru.

Venkovní posezení byla prázdná, ale chata uvnitř plná německých turistů. Jen že ti se sem dostanou pohodlnou cestou případně autem,
 v turistické sezóně výletním vláčkem .

Sešli jsme dolů po schodech a ještě se zašli podívat k rozhledně.




Nad Německem se obloha protrhávala. Lužické hory sem mlhu nepustily.
Škoda, že byla rozhledna zavřená. Eura jsem s sebou měla...



Abychom nemuseli sestupovat dolů po náročné cestě kudy jsme lezli nahoru, zvolili jsme cestu jinou po německé straně,  tentokrát neznačenou, ale uvedenou v mapách.

Došli jsme na naši původní značenou cestu s červenou turistickou značkou.
 V pozadí vykukuje Luž 793 m, nejvyšší vrchol Lužických hor.

Barevný podzim v celé své kráse.











Došli jsme zpět do Krompachu
Jedna zajímavá zahrada

Ještě z jedoucího auta...

Toto už je Horní Světlá

Nová Huť v Lužických horách

Jedlová ze Šébru 

Náš výlet  skončil. Bylo to sice náročnější, ale zvládla jsem to. Vím, fotek je hodně, ale chci je na blogu uchovat 
pro vzpomínky na super výlet.

34 komentářů:

  1. Járo to byla nádhera. Krásná příroda, zbarvené listí, kameny a výhledy byly trochu dramatické, ale skvělá túra. Buď na sebe pyšná, že jsi to zvládla. Krásný víkend a třeba také s malou turistikou, ale počasí asi nic moc. Zdraví Večernice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, já mám takové výlety ráda a i když mám už nějaký věk, tak prostě tvrdím, že chůze je ten nejlepší lék na vše. Výlet by náročný, ale perfektní. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  2. Jaruško, jste borci, máš můj obrovský obdiv! ...byla jsem tam podobně jen jednou, ale v r.2003 zjara a nebylo to tam mokré! a to bylo znát, že mi to ještě chodilo, na Luži jsme byli stejně jako vy vícekrát, ale tam je pohodlnější výšlap.Pamatuji si ještě, když byl kolem hranic ten uvláčený pruh a dráty. Mnohde to je ještě poznat v terénu. ( moje působiště v Rbk od r.1966 )
    Příště bych tam mohla z německé strany vyjet tím vláčkem a šetřit nohy, hihi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško a pro nás to má tu výhodu, že z české strany tam nikdo skoro nechodí, to až nahoře je plno turistů z Německa. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, my jsme netušili, že je možné se tam dost z Hainu. Vláček tam jezdí asi jen v turistické sezóně. Příště bychom si vybrali asi jinou cestu a to přes Jánské kameny. Kdo ví, zda se tam ještě podívám. Byla jsem tam poprvé a jsem ráda, že jsem se tam s Pavlem dostala. Je tu ještě mnoho míst, kde jsem nebyla a ráda bych je navštívila. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
    3. Jiřinko máš pravdu. Chata byla plná německých turistů a na parkovišti plno aut...

      Vymazat
  3. Jaruško, to je úžasné místo. Jsem se také docela zadýchala. Do takového kopce by se sešly i trekové hole. Moc dobře vím, jak je zrádné mokré listí přikrývající kamenitou cestu. Ještě horší je to asi dolů, to se uklouzne velmi snadno. Překvapilo mne, jak je chata veliká. A rozhledna je také super. Ty kamenné mám moc ráda. Vždy mám pocit, že jsou v té přírodě od nepaměti. A palec nahoru pro "kozu himalájskou". Má ještě kondičku a sluší jí to. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milý komentář. Moc takových výstupů už asi nebude a tak jsem ráda, že jsem na tetnto ještě stačila se silami. Bylo to super. měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Hvozd jsem měla v plánu při naší červnové dovolené ve Cvikově. Jenže jsem nakonec na dovolenou odjela s doznívající virózou, tak jsme nakonec volili cesty, kde to nebylo tolik do kopce. Ale plánujeme se do Lužických hor ještě vrátit, tak snad na druhý pokus Hvozd zdoláme.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, pokud byste tam ještě někdy jeli, tak lepší je cesta po německé straně. Tato turistická po červené je opravdu náročná, ale když jsem to zvládla já... dali byste to určitě také. Ještě je v létě možnost v turoistocké sezóně jet nahoru z Hainu vláčkem. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  5. Týýýý jó Jaruško, jsi dobrá. Mladší by se nevyškrábal. Super, je vidět, že máš natrénováno. Krásnou barevnou krásu si zachytila. Kapičky jak korálky. Hezké dny přeji ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Přiznám se, když jsem viděla tu skladní cestu, tak jsem měla docela obavy, ale syn mě nijak nahoru nehnal a tak jsem se vždy měla čas vydýchat. Na tom listí se ani spěchat nedalo. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. Járo, smekám před tvým turistickým výkonem! Ono se nesmeknout na mokrém listí chce opatrnost! Fotky jsou úchvatné! Jak výhledy, taky ty miliony zlatých lístků. A koukám, že Oybin už je jen kousek... Tam se mi moc líbilo.
    Děkuji za tu krásu a moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v takovém terénu se musí hlavně počítat se vším a opatrnost je nutná. Vždy, když jsem hledala cestu tak jsem se vydýchala a fotila...Takový výstup se prostě uspěchat nedá a dobytí vrcholu je pak zasloužené.Děkuji moc a přeji Ti krásné podzimní dny.

      Vymazat
  7. Tak to byl tedy výlet !!! a od Tebe super výkon. Jsi dobrá !!! Krásné fotky plné podzimních barev. Tato oblast je pro mne víceméně neznámá, takže jsem si ráda fotky prohlédla a hned dvakrát. Stojí to za to.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruško smekám,jsi fakt dobrá.Fotečky jsou krásné,moc se mi tvé výlety líbí a těším se na další ❤️🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Járo, fotky barevného podzimu jsou opravdu úžasné, jsi skvělá fotografka. Obdivuji tě za super turistický výkon a koze himalájské se směju ještě teď 😂 Měj se hezky a opatruj se, pá 😀🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné podzimní dny.

      Vymazat
  10. Jaruško zdravím a děkuji ♥ S chutí jsem se zasmála , fotky kouzelné a Tvůj výkon obdivuhodný, jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jaruško opravdu opět perfektní foto, a ten výkon jsi turistka jak má být.Já ted tu moc nebyla jak vždy říkám na kontrolach mě pozlobili lékaři

    OdpovědětVymazat
  12. Krásná podzimní i barevná příroda, fotečky se mi líbí moc. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Járo, to jsou krásné podzimní fotky! A výšlap na Hvozd skvělý výkon! Pro mě velká inspirace, abych za 4 roky taky ještě takhle šlapala. Do kopce už to jde stále hůř.
    Také si fotky ukládám do výletů sem, na disk ve skříni jsme většinou líní znovu se dívat :)
    Měj se moc hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Je ještě tolik míst, která bych ráda navštívila třeba i ta, kde už jsem byla...Uvidíme, co nám zdraví dovolí. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  14. Jaruško, ty jsi nejen úžasná fotografka, ale i nezdolná turistka. Obdivuji. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji a přeji Ti krásné podzimní dny.

      Vymazat
  15. Obdivuji za sportovní výkon a krásné fotky.Přeji ještě více podzimních výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Počasí nám tento víkend moc nepřeje. Prší...Přeji Ti moc krásné podzimní dny.

      Vymazat
  16. Nádherné fotky, tak tohle bych nevyšlápla , obdivuji Tě Jaru ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, já hodně chodím pěšky a tak si udržuji fyzičku Manžel je o tři roky starší a už by teakový kopec také nezvládl. Navíc tam bylo prudké převýšení a to dalo zabrat i mně. Děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.