POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

08 ledna, 2024

Zase jednou ptáčkové

 Tento víkend od 5. do 7. ledna opět jako každoročně pořádala Česká ornitologická společnost, sčítání ptáků na krmítkách i mimo ně. Této akce se účastním již několikátý ročník a nevynechala jsem ho ani letos. Ptáčků jsem napočítala  hodně. Přilétají ke krmítkům celkem pravidelně a fotit je můžu hlavně na stromech před okny, kde jsou v sousedních zahradách borovice, starý dub,  několik smrků pichlavých, za nimi jsou dva modříny, dole keře různých bobulovin a lísek, také je tu dostatek trávníků a neopadavé živé ploty. Tak že u nás  o ptačí návštěvníky nouzi nemáme.

Krmítka mám na oknech dvě a stále je tam plno. Doplňuji slunečnici, přisypávám zbylá semínka  směsi od andulek, také přidávám oříšky, které se prodávají od firmy Veselle Laga určené přímo pro venkovní ptactvo, do misky dávám ovoce a denně ráno dávám vlažnou vodu do pítka i když mrzne. Jen ji  teď  musím během dne častěji měnit, aby nezamrzla.

Pravidelnými návštěvníky jsou dvě sýkory parukářky. Jsou to takové moje dvě královničky a vždy se na ně těším.




Přilétají také sýkory uhelníček.



Mezi větvičkami se proplétal králíček obecný. Bohužel fotky se nepovedly. Jen trochu vyšla tato jediná, ale i ta je rozmazaná.
Pravidelně přilétají hýlové obecní. Někdy se objeví jen dva nebo tři, ale v sobotu jich tu bylo  šest najednou. Dvě samičky a čtyři samečci.



Každý den se tu objevují i dvě červenky obecné.



Nejčastěji přilétají  na krmítko sýkory modřinky.



...také sýkory koňadry


Nechyběli ani kosi černí. Napočítala jsem jich šest.



Oříšky si do svých děr v dubu  schovával na horší časy strakapoud velký.


Také dva brhlíci lesní se u krmítka stravují pravidelně.

Hrdliček zahradních se tu vždy slétalo celé hejno. Letos jsou tu zatím jen dvě.

Kdo mě opravdu překvapil, byla pěnkava obecná. V létě jsou tu vidět pravidelně a v tomto ročním období jsem ji zahlédla poprvé. Možná už neodlétají kvůlli mírnějším zimám a dostatku potravy i během zimy. Tu jsem nafotila až dnes.

Letos jsem tu zatím nezahlédla stehlíky obecné a zvonky zelené. Možná létají na krmítka k sousedům...
Dnes ráno se objevil trochu poprašek sněhu, ale pokud  sněhu napadne více, tak potom nestačím krmítka doplňovat. Stejně  se teď na procházky asi nedostanu, tak mám o zábavu postaráno.
Přeji vám krásné mrazivé dny.

32 komentářů:

  1. A hoj Jarunko, jsi šikulka taky dávám ptáčkám .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Zdeni. Já krmím každoročně už od podzimu. Měj se pěkně.

      Vymazat
  2. Jaruško, tradičně skvělé fotky a návštěvnost máte pořádnou.My jsme dnes museli doplňovat slunečnici a vlašáky, už měli na balkoně vymeteno. Dokonce nalétávali hned po tom, co jsem zatáhla záclonu přes balkonové dveře. Vrátila jsem se z Prahy a už jsem jim šla sypat, zima je veliká.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Také nestíhám doplňovat krmení. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  3. Milá Jaruško, jsi ten nejlepší sčítač ptáčků. Já si snad zapamatuji alespň tu sýkorku parukářku. Ale líbí se mi všichni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  4. Anonymní8/1/24 20:10

    Lezarts
    U nás letos na krmítku je to zatím dost jednotvárné. Hlavně sýkorky a vrabci. Občas brhlík a stehlík. Někdy strakapoud a hrdličky. Už jsem od konce listopadu zkrmila téměř 40 kg slunečnicových semínek. Mají apetit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji za komentář. Letos jsem u nás stehlíky vůbec neviděla. Při tom jsou tak krásní...Možná létají k sousedům.

      Vymazat
  5. Járo, doufala jsem a těšila jsem se, že bude ptačí příspěvek. Nádhera! Tvá okna musí ptactvo milovat a já miluji tvé fotky.
    Moc děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Ty mě vždycky potěšíš. Přeji ti krásné a pohodové dny.

      Vymazat
  6. Járo nádherné fotky a sýkorka parukářka ta vede. Užívej si ptačí divadlo a přeju klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý komentář. Já se na ně vždycky ráno těším. Krmítko doplňuji před devátou hodinou a většinou pak přiketí, protože to tam jsou oříšky. Jak je ptáčkové vyzobají, tak už pak mají jen slunečnici a další semínka. Občas tam přidám i nějaké to ovoce. To jim také chutná, zvláště kosům.

      Vymazat
  7. Nádherný ptačí příspěvek Jaruš.Máš štěstí,že můžeš ptáčky pozorovat z domova a hlavně že to umíš.Přeji v novém roce hodně takových návštěv a Tobě zdraví po celý rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Máme před okny stromy ze sousednéích zahrad. Celé dny tmu a tak se to vyváží aspoň tím pozorováním ptáčků a v létě, že máme v bytě stín. Přeji Ti krásné a pohodové dny.

      Vymazat
  8. Tvoje ptačí fotky jsou boží !!!
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Jsem ráda, když se fotky podaří a líbí se. Přeji Ti krásné a pohodové dny.

      Vymazat
  9. Také ræda pozoruji za oknem ptáčky ale plaší je u nás holubi.Hezký den Jaruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško moc děkuji. U nás teĎ holubi moc nejsou, jen hrdličky. Bývalo jich ale víc. TeĎ jsem viděla jen dvě. ale ony spíše létají tam, kde se venku krmí slepice a mají tam více druhů obilí. Přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Anonymní9/1/24 14:31

    Járinko, fotky ptáčků jsou krásné. V neděli jsem poprvé viděla sýkorku dlouhoocasou - mlynářku. Přiletělo k nám hejno mlynářek ke krmítku. Byl to krásný pohled. Bylo to poprvé, co jsem je viděla u krmítka. Sčítání ptáčků jsem prošvihla. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwi, moc děkuji. Potěšila jsi mě. Přeji Ti moc hezké a pohodové dny ve zdraví.

      Vymazat
    2. Anonymní9/1/24 20:09

      Járinko, děkuji za přání. Zdraví, špetku štěstí, klid a mír potřebují všichni. Měj se Járinko fajn. Iwka

      Vymazat
    3. Máš pravdu. Děkuji Ti za hezká slova, která potěší.

      Vymazat
  11. Jaruško ptáčci jsou má láska a krom fotek dodáš i povídání, díky za to ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Na ptačí příspěvek se vždycky Járo těším a moc děkuji, alespoň další pozitiva to jsem po včerejšku potřebovala ani zde nebudu vypisovat co se u nás v ulici dělo celý den jsem z toho byla špatná. Díky velmi i za milé komentíky hlavně se opatruj.👍🌹

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji a přeji Ti hlavně klidné dny ve zdraví.

      Vymazat
  13. Járo, nádherné fotky, máš můj velký obdiv, jak jsi ptáčky dokázala zachytit. Díky za procházku malou ptačí encyklopedií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  14. Ahojky Jaruško ⚛ ღ ♥ krásné povídání a nádherné fotečky.

    OdpovědětVymazat
  15. Fotky jsou naprosto bezkonkurenční a nádherné 👏👏 Ten strakapoud 😍😍 Vůbec jsem nevěděla, že nějaké sčítání ptáčků existuje, až letos to na mě vyskočilo na internetu. Přeji krásné lednové dny, Jaruško 😊

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško nádherné fotky ptáčků ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.