POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

17 února, 2024

Jako na jaře.

Krásné, téměř jarní, bylo úterní odpoledne 13. února.  Vyrazila jsem tedy do luk na procházku a hlavně andulkám pro větvičky, aby měly něco na hraní...Tak že pokud vyrazím pro větvičky, většinou si beru foták a spojím to alespoň s krátkou procházkou, abych si zase mohla splnit nachozené kilometry. 
Vím, že tuto krajinu u mě už znáte, ale pro mě je vždy trochu jiná, zvláštní v jiném světle a s jinou oblohou. Krajina i obloha se neustále mění. Někde přibude nový dům, jinde je to více rozryté od divočáků, někde zmizí stromy a na některých místech najednou rostou nové, třeba ze semenáčků, tedy náletove dřeviny..




Tento pohled na panorama Lužických hor...to je pro mě vždy za odměnu.
Pokud svítí sluníčko přes "závoje" z vrstev oblačnosti, mění se také světlo na obzoru.
 To mě vždycky "dostane". Tyto světelné proměny můžeme pozorovat nejčastěji na jaře a na podzim, kdy je sluníčko hodně nízko a ve zvláštním úhlu k Zemi. 

Byla slušná viditelnost a tak byla vidět špička rozhledny na Luži.
Mokřadní louka. Je to tu hodně rozryté od divokých prasat
 a při tom je to jen pár metrů od rodinných domů.
Přítok z luk do Hráze
Dřevomorka na pařezu
Retenční nádrž Hráz, kdysi cvičný rybník pro mladé rybáře. 
Dnes vypadá jako zanedbaná louže. Kdysi byla hladina vody vyšší a my jsme sem v zimě chodili s dětmi bruslit. To už je ale hodně dávno...Po povodních roku 2002,  byla hladina snížena na minimum a od té doby je to v létě spíše semeniště komárů...
Dymník
Ten den byl také zajímavý západ slunce i když do mraků...
Pokud mám volno, tak se snažím vyrazit zase na procházku. Manželovi je už trochu lépe a doma se už obslouží sám, tak že můžu vyrazit na delší čas než na původní dvě hodiny. 

Přeji vám krásné dny s vědomím, že po dešti zase přijdou dny slunečné. 

42 komentářů:

  1. Jaruško, na tvoje fotky je vždy radost se dívat. Opravdu krásná krajina, které rozumíš. I ty západy slunce. Máš ohromný cit pro kompozici. Jsem ráda, že manželovi je už lépe. I ty jsi určitě klidnější. Hezký večer a spokojenou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milý komentář a přeji Ti krásnou neděli.

      Vymazat
  2. Jaruško, díky za ty snímky, pro mne to má ještě vzpomínkovou hodnotu a jinak bych popisovala to, co napsala nade mnou Maruška. Pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc Ti děkuji za milý komentář. Krajina ač stále stejná, se mění a tak se dá srovnávat roky nazpátek, zvláště, když jsi tu strávila dlouhé roky. Takto se haczase ráda chodím dívat na fotky a sleduji proměny z Telče. Přeji Ti krásnou neděli.

      Vymazat
  3. Jaruško zdravím no sama nádherááá krajinka je krásna a také mám radost že manželovi je už lépe opatrujte se oba ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuš moc děkuji a přeji Ti také brzké uzdravení po operaci.

      Vymazat
  4. Jaruško přeji bezva večer, moc jsi mě fotkami potěšila, západ slunka úžasný, opatrujte se oba dva s manželem ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji za komentář a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  5. Jaru, krásné fotky. Západ slunce je úžasný, ale i ty ostatní se mi moc líbí. Umíš moc pěkně zachytit nebe s mraky a horami v pozadí.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji za komentář a přeji Ti krásnou neděli.

      Vymazat
  6. Járo, krásné fotky, den jako korálek!
    Mám radost, že je manželovi lépe!!!
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji za komentář. Ono se to spíš ustálilo. Katetr si nechal, protože se operace bojí, tak že ze společného cestování už asi nic nebude, pokud mu to už zůstane. Přece jen jezdit někde veřejnou dopravou s hadičkou z těla se moc nedá, ale procházku po okolí už zvládne i když jen na čas jen na dvě hodiny. Aspoň něco. Ještě jednou moc děkuji a přeji Ti krásnou neděli.

      Vymazat
  7. Anonymní18/2/24 08:30

    Jaro dorazilo))) krásně jsi ho nafotila. Přeji pěkné dny a manželovi hodně zdraví.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásnou neděli.

      Vymazat
  8. Souhlasím s Tebou, že známá místa nezůstávají stejná. Mám ráda Tvoje fotky, zachytíš krásně atmosféru daného místa v daný moment. Ten západ slunce je boží.
    Tak to je dobře, že se zdravotní stav manžela ustálil a že i krátkou procházku můžete spolu podniknout.
    Pohodovou neděli u vás, Járo!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji za milý komentář.Chůze pro mě velice důležitá a cítím, když nemůžu ven, jak mě pak všechny klouby bolí. Prostě pohyb je "promaže" a jde se dál...V přírodě je mi dobře. Je tam klid, pohoda, čistý vzduch a spousta krás, které se snažím vnímat. Přeji Ti Hani, moc krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  9. Pěkný nedělní den Jaruško, nádherné fotečky jsi zveřejnila.Líbí se mi ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji a přeji ti krásný nový týden.

      Vymazat
  10. Anonymní18/2/24 10:39

    Lezarts
    Přeji, ať je takových dní k procházkám stále více! Hezky se na tvé foto kouká!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Každý komentář mě potěší a dodá sílu i chut vyrazit zase do přírody hned, jak se ta možnost.

      Vymazat
  11. Divoký prasata už jsou tak voprsklý že lezou i do měst na náměstí, natož někde na louky u baráků....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady naštěstí přes den vidět nejsou, to odtáhnou do lesů, ale jinak bych je asi potkat nechtěla, zvláště teď když bachyně začínají rodit mláďata. To jsou docela nebezpečné.

      Vymazat
  12. Jaruško, opět nádherné fotky. 👍👍👍
    Kochám se tou krásou a zpětně si uvědomuji, že když jsem tu žila, táhlo mně to pryč, protože jsem si tu krásu kolem tolik neuvědomovala. Možná nezralost mládí a touha něco zažít. Nebo pocit, že se musím postavit na vlastní nohy. Každopádně se tam teď moc ráda vracím.
    Měj hezké a pohodové dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, mám to podobně, museli jsme tam 9 měsíců v roce topit a po přejetí Šébru bylo dole ,,na jihu,, vše lepší, zelenější, teplíčko. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Alenko moc děkuji. Já si vždy najdu něco, co mě upoutá i když procházím vlastně pořád stejná místa. Letos to asi s tím cestováním u nás "žádný šlágr" nebude a tak se musím smířit s tím, že budu chodit hlavně po okolí města. Přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
    3. Jo je to s tou zimou tady trochu ostřejší, asi proto jsme tu tak trochu zapomenutý kraj.

      Vymazat
  13. Járo, opět krásné fotky, líbí se mi moc. Jsem ráda, že je manželovi lépe a můžete společně vyrazit na procházku. Přeji oběma klidné dny, pohodu a samozřejmě zdraví. Pá 😉😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  14. Opět nádherné obrázky. Západ slunce si dovedu představit jako obraz. Oběma hodně zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari moc děkuji a přeji Ti krásné dny ve zdraví s pohodě.

      Vymazat
  15. Ahoj Jaruško jako vždy krásné fotečky,ty máš talent vždy zachytit krásu. Taky jak jsem četla co holky psaly. Fajn že už manželoví je lépe taky přeju zdraví. Oběma

    OdpovědětVymazat
  16. Krásně jsi zachytila proměny přírody,přeji další hezké procházky ve zdraví i s manželem.😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. No s mnželem to ještě bude problematické, ale na krátké procházky už snad bude schopen chodit. Děkuji a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  17. Jaruško zdravím fotečky jako vždy krásné vždy mne potěšíš děkuji a hodně zdraví vám všem doma přeji a že je manželovi lépe opatrujte se ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuš moc děkuji a přeji i Tobě brzké doléčení po operaci. Opatruj se a měj hezké dny.

      Vymazat
  18. Krásně jsem se sTebou prošla, sice jen na fotkách ale jsou nádherné ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  19. Nádherné fotečky a hlavně ty mraky jsou boží, děkuji Járo za úžasnou prohlídku i za komentíky.🌼👍Jsem ráda, že manželovi je už lépěji♥ Opatruj se a krásný týden přeji♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji za milý komentář. Přeji Ti pohodové dny v pohodě a ve zdraví.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.