POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 února, 2024

Varnsdorf- Rumburk, část 3 - Seifhennersdorf

Přešla jsem přes hranice do obce Seifhennersdorf. 

Šli jsme tuto trasu s manželem před dvěma roky, ale v létě a už jsem přesnou cestu zapomněla a tak jsem se vydala po modré turistické značce,  později pokračovala po žluté až do Rumburku. 

Chalupy a domy jsou tu nádherné, udržované.


Mandava tu má dvoje krásně upravené břehy a hluboké koryto.
Tady jsou vysázené mladé stromy, u nás se kolem řeky kácely...
Krásný hrázděný dům...

Přehodila jsem si objektiv a přiblížila Hrádek.  Zvenku už je opravený,
nyní se uvnitř připravuje výletní restaurace. 
Při naší poslední návštěvě už byl opravený vnitřek věže,
 ale ostatní části na opravy ještě čekaly.
 I tehdy jsem fotila, ale omylem jsem si smazala vše na kartě dřív, 
než jsem si fotky stáhla do počítače.
  Tak že bych se sem v létě docela ráda vypravila znovu. 
Byla mi doporučena cesta kolem statku, ale nenašla jsem odbočku. Teď jsem statek přes louku  zahlédla, ale už jsem se nechtěla vracet.




















Tady hasiči pokládali nornou stěnu na Mandavu. 
Z Česka tam připluly zbytky z úniku ropných látek..
a sorbent pro jejich neutralizaci.
Co nestačili zachytit hasiči v Rumburku, 
tak zbytky posbírali hasiči v Seifhennersdorfu.
Týmy hasičů spolu úzce spolupracují



Došla jsem na hranice
A zpět v Česku.
 Křížek u hranic je opravený.
Rumburk 2 - Horní Jindřichov


Také tento barokní most je po rozsáhlé opravě.
Kulturní dům Střelnice
V jedné zahradě...
Lužické náměstí, Rumburk
Lužické náměstí - jižní strana
Vstup k Loretě a kostel sv. Vavřince
Moje cesta z Varnsdorfu domů pomalu končila.

Ráda bych se brzy zase někam vypravila. Záleží hlavně na počasí a také na momentálním zdravotním stavu manžela.

44 komentářů:

  1. Jaruško, tuhle trasu bych, pokud mi to nohy dovolí, klidně s tebou šla zjara znova. Parádní fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, kllidně si to můžeme projít. Hlavně abys byla v pořádku. Ono se to nechá jít, ale je to krásná cesta po rovině.Přeji ti pohodové dny a hlavně ať nic nebolí.

      Vymazat
  2. Krásné chaloupky, všimla jsem si jich, když jsme jeli autobusem do Filipova, tak podél cesty byly takové vidět. Je radost, když jsou památky opravené. Super procházka s pěknými záběry. Měj se fajn a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady těch chalup zůstalo jen pár a je to škoda. Na ně,ecké straně je to jako skanzen. Tam jsou stále původní obyvatelé a chalupy se dědí, tak že celou dobu mají většinou stejné majitele. Také je to o penězích. tady je to po zrušení továren privatizací teď hodně chudý kraj. Děkuji za komentář a přeji hezký den.

      Vymazat
  3. Jaru, prošla jsi se tedy parádně. A v Seifhennersdorfu mají moc pěkné domy - líbí se mi jak ty hrázděné, tak ty s vykládanými břidlicovými štíty.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to je architektura původního oibyvatelstva a je tu hodně rozšířená. Břidlicové obložení a hrázděné domy. Děkuji za komentář a přeji hezké dny.

      Vymazat
  4. Jaruško, tak to jsi se krásně prošla a jako vždy krásné fotografie.🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní6/2/24 06:27

    Tak tahle trasa by se líbila i mně)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem to šla předloni v létě s manželem. Je to celkem po rovině a hezkými cestami. Děkuji za komentář a přeji krásný den.

      Vymazat
  6. Moc krásná trasa, Járo! Ta německá vesnička je jako z cukru.
    Přeji příjemný den a děkuji za parádní reportáž! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Anonymní6/2/24 09:44

    Lezarts
    Je výhoda bydlet při hranicích a mít možnost se volně pohybovat po obou územích. Ukázala jsi nám krásnou trasu a její okolí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Je vidět, že na německé straně je stále původní obyvatelstvo a jiné finanční možnosti než u nás.

      Vymazat
  8. Járo, ty domy jsou opravdu nádherné a je vidět, že jsou udržované s láskou. Fakt moc hezké fotky, díky za ně 😉😀

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní fotky domkú i přírody Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji ti hezké dny.

      Vymazat
  10. Jaruško, udělala sis parádní výlet a báječně jsi ho zdokumentovala. 👍👍
    Do Seifhennersdorfu, kterému jsem říkali "Sajfík" jsem chodila i jezdila často. Vzpomínám si na prodejnu "Technik", která byla od hlavní ulice za Mandavou a kde měli snad úplně všechno. Dodnes mám skleničky, které stály pár tehdy marek.
    Tak jsem si zavzpomínala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tam jsme také chodili. Teď je výloha zatlučená, obchod zrušený. Ani ten proti kostelu, kde mívali krásné dětské oblečení už nefunguje. Všechny ty malé obchůdky, kam jsme chodili, už nejsou.Na Rumburské ulici byla super drogerie a už také není. Nahoře proti Karáskovu muzeu byla také nějaká prodejna - tuším EDEKA, ale tamtudy jsem nešla, tak nevím, zda tam ještě je.. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny a hlavně zdravíčko.

      Vymazat
  11. Je prapodivné, jak ta de facto pomyslná čára znamená velké rozdíly v podobách vesnic a měst. Vždycky mne to docela štve. Padesát metrů rozdílu který je někdy propastný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy na tom není nic divného. Já tu ještě pamatuji ploty, mezi nimi oranici, pohraničníky. K tomu, že tu byla spousta domů vykradená a zničená bych mohla napsat dlouhý komentář. Pamatuji si toho hodně z vyprávění prarodičů i rodičů. Na německé straně zůstalo původní obyvatelstvo a díky tomu tam jsou domy zachovalé, protože se dědí z rodičů na potomky. Také finančně je to tam o něčem jiném. Navíc tady po privatizacích byly všechny továrny zrušené a většina mladých odtud utíká za dostupnou dopravou, zdravotnictvím, školstvím...

      Vymazat
  12. Moc hezky ses prošla. Máš můj obdiv, že chodíš sama. Já bych si do Rakouska netroufla a to mám za humny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, já jsem šla vlastně pořád mezi domy a cestu už jsme šli předloni s manželem, jen tehdy jsme byli nahoře na Hrádku. Teď jsem šla podle turistických značek, protože jsem tu původní cestu zapomněla. Jinak jak asi víš, většinou chodím sama, protože nemám nikoho v mém věku, kdo by byl ochoten se mnou chodit túry. Buď se má nebo se vymluví na zdravotní problémy nebo zrovna "mají zrovna něco jiného" ...tak už se nikoho nedoprošuji a chodím sama i když ve dvou se jde vždycky líp.

      Vymazat
  13. Jaru, když jsme bydleli ve výběžku, jezdili jsme do Löbau, do Budyšína, i jinam a to se ještě na hranicích nedalo chodit jako dnes kdekoli.Pamatuji si v r.1966 zorané pásy a dráty.
    Pohraniční odd. bylo ve Vdf a v Rbk i jinde a přechod ve Varnsdorfu byl taková trochu noční můra. Hlavně pro ty, co ,, pašovali,, věci z NDR.
    Jo, jsme pamětnice. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko máš pravdu. Pod Studánkou byly dokonce dvě dřevěné strážní věže. Jedna hned pod Studánkou v zatáčce a další pak u Frenzelsbergu v louce...jakoby nad Jindřichovem. Jo a na pašování záclon pod tričkem...omotaných kolem těla...tak to si také pamatuji hihihi...a ještě marky východní...kupovali jsme si ještě v práci od. pana Gampeho za tři Kčs...a schovávali jsme je, abychom neměli v peněžence víc, než kolik byla potvrzená výměna na celním prohlášení. Myslím, že mohlo být jen 30 DM na 1 den...i za to se toho koupilo docela dost.

      Vymazat
  14. Jaruško, krásné fotky, ráda jsem se virtuálně prošla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky Jaruško, krásně jsem se s Tebou prošla. Fotečky parádní.

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško skvělá vycházka. Obdivuji, jak ti to šlape. Video trasy je úžasné. Bůbec netuším, jak se to dělá. Jsi šikovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám v mobilu naistalovanou aplikaci RELIVE. Tam se video vytvoří a já si jej v mobilu uložím do fotek-. To se mi pak synchronizuje do počítače a tak si ho stáhnu na plochu, nahraji na YouTube a z YouTube ho pak teprve můžu nahrát na blog. Zkoušela jsem to napřímo, ale to nefunguje. Je to složitější, ale jde to. Děkuji Ti za komentář a přeji hezké dny.

      Vymazat
    2. Děkuji za info. Myslela jsem si, jestli to není nějaká nová služba na mapách. No a fotky opravdu krásné.
      Líbí se mi ty domky, úplně jiná architektura než třeba u nás na Valašsku.

      Vymazat
    3. Maruško na Mapách funguje jen "Stopař", tak že se dá mapa pak stáhnout, ale video ne. Já mám v mobilu aplikaci Relive ( tu verzi zdarma), protože úpravy s hudbou tam nepotřebuji a platit 999,- Kč na rok se mi nechce jen abych tam mohla přidávat fotky a hudbu...Jinak funguje stejně dobře i ta aplikace zdarma, jen bez úprav..

      Vymazat
  17. Moc zajímavá vycházka,krásné domečky a jejich architektura .Přeji další krásné vycházky.🔆

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuji. Ona to byla spíše taková momentální nečekaná túra, protože se mi nechtělo půl hodiny čekat na autobus. Bylo docela příjemné počasí a tak jsem k nám domů ze sousedního Varnsdorfu prostě vyrazila přes Německo, pěšky.

      Vymazat
  18. Tak jsem se milá Járo pěkně s tebou prošla a už mě bolí nožičky hihi. Zase nádherné záběry jsi nafotila líbí se mi moc.👍 (◕‿◕) (❁´◡`❁)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Cesta byla příjemná a když se moc nespěchá, tak se člověk může kochat. Necelých 12 km není zase tak moc, to se ujít dá i v mém věku jak vidíš...Hlavně jsem si "vyčistila" hlavu, protože zatím nikam moc s manželem na cesty počítat nemůžu, jestli vůbec ještě bude schopen někam jezdit. Zatím se jeho stav stabilizoval a uvidíme, co bude dál...zda operace nebo jiné řešení...

      Vymazat
  19. Pěkně sis vyšlápla. Moc hezká místa jsi prochodila, to by se mi taky líbilo.
    Fotky jako vždy bezvadné !
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  20. Jaruško zdravím, děkuji ♥ Fotky parádní, domečky jsem uchvácená, nádherná procházka, jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dříve i na naší straně byla spousta stejných domů a chaloupek, ale hodně se jich zbouralo. Buď domy ustoupily nové panelové výstavbě nebo byly postupně zničené ( většinou nepřizpůsobivými), a domy byla tak poničené, že se pak musely zbourat.

      Vymazat
  21. Jaruško zdravím, tak to jsi teda nachodila kilometry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni moc děkuji. Jsem zvyklá chodit a když nemůžu jít ven, tak jsem celá nesvá. Chůze je pro mě velice důležitá součást života.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.