POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

04 února, 2024

Varnsdorf - Rumburk, část 2.

Po návštěvě výstavy jsem se vydala  na autobus.

 Jenže ten už odjížděl a tak jsem  zavolala manželovi, zda něco nutně nepotřebuje a místo půlhodinového čekání, jsem se rozhodla jít domů pěšky. To  už jsem psala v předchozím příspěvku. Cestou od knihovny jsem míjela tento bezejmenný rybník.

Vodotrysk tu zajišťuje vzduch ve vodě a také nezamrzající část hladiny.

V pozadí Hrádek
Socha Panny Marie u kostela sv. Petra a Pavla.
V tomto chrámu došlo 9. června 1830
 k prvému úplnému liturgickému provedení
velkého díla Ludwiga van Beethovena
 Missa Solemnis

Kostel sv. Petra a Pavla 
Zajímavý hrázděný dům v Erbenově ulici
Říčka Mandava
Rybník Valcha



Došla jsem na hraniční přechod do Německa :  Varnsdorf- Seifhennersdorf.
Mandava je tu docela krásnou řekou.


Bývalá celnice.
 Vzpomínám si, kolikrát jsme tudy procházeli z NDR
 a báli se celní kontroly, zda máme vše zapsané v celním prohlášení...
Tudy jsme jezdili kupovat dětem oblečení, jezdili pro maso a uzeniny...
Závory i buňky pro celníky zmizely ... jakoby tu nikdy nebyly.
Pokračovala jsem dál do Seifhennersdorfu,
 ale to až zase v dalším příspěvku. 

22 komentářů:

  1. V létě se tam k vám odstěhovala kolegyně s manželem (též mým kolegou). Tak teď už vím, kde bydlí)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Přeji ti krásné a pohodové dny.

      Vymazat
  2. Jaruško, omlouvám se na předchozí komentář, to jsem ještě netušila, žes o té výstavě napsala na druhém blogu.
    O Vdf jsem slyšela, že tam už nefunguje El ite??? - punčochy a prý zavřeli i další továrny, je to pravda? žes fotila celou cestu domů, jsem ráda Do Jindřichova jsem jezdila do práce na kole jedno období do Bytexu.
    Ale už bych to nepoznala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, díky za info. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko moc děkuji. Není zač se omlouvat. Já jsem tam dala je odkaz "zde." a toho si nikdo nevšimne. Tak jsem ho přidala celý. Elite už nefunguje, jen dceřiná Novia v Krásné Lípě. I když byla pozvánka na setkání Eliťaček, ale už nevím na kdy a ani bych tam asi nešla. K fabrikám jsem nešla, protože jsem spěchala domů, zvláště když jsem se rozhodla jít pěšky a tak ono se to nechá jít i když je to po rovině. Měj příjemný den Jiřinko.

      Vymazat
  3. Jaru, pěkné fotky. Nejvíc se mi líbí roubenka a pak řeka - já vždycky ráda koukám na vodu ;-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo mám to stejné. Také ráda koukám na vodu. Přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  4. Jaruško zdravím a za komentíky děkuji. Jsi šikulka kolik nádherných fotek jsi cestou domů nafotila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji. Kdyby bylo slunečno tak by to bylo zase o něčem jiném, ale hlavně že nepršelo...

      Vymazat
  5. Járo, ten pohled na to místo bývalé celnice - taky jsem na několika takových místech byla. Nostalgie, ale jsem ráda, že to je tak jak to je.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem ráda, že si můžeme zkrátit cestu přes Německo. Kdybych musela jít po původní silnici, tak by to bylo o život, protože je tam strašlivý provoz. Tady jsem chodila v klidu krásnými uličkami a užívala si to i když nebylo zrovna počasí na procházky. Hlavně, že nepršelo.Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Krásné fotečky a vzpomínka na doby minulé Jaruš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji ti hezké dny ve zdraví.

      Vymazat
  7. Anonymní5/2/24 10:39

    Lezarts
    Stále nám odhaluješ krásná místa !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, já na tuto stranu nechodím, tak že jsem také vlastně objevovala místa, kde jsem dlouhé roky nebyla....Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny

      Vymazat
  8. Další krásná místa jsi nafotila Jaruško, líbí se mi ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Varnsdorf bylo dříve hodně průmyslové a textilní město. Škoda, že se to všechno pozavíralo. Funguje snad jen TOS a jedna provozovna Velvety. Jinak nic. Jak to vypadá u bývalých továren Elite, ani nevím. Někdy se tam musím zajet podívat, ale mám obavy, že je tam teď vyloučená lokalita, a tak bych tam nerada šla sama.. Přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Vždy máš Jaruško krásné fotky s pěkný písemným doprovodem . Ráda jsem se podívala.Děkuji ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  10. Jaruško to jsou krásné fotky i ta roubenka se mi líbí moc.👍 (◕‿◕) (❁´◡`❁)Opatruj se♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji a přeji Ti příjemné dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.