POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

21 dubna, 2024

K rybníkům...

 Krásné odpoledne, ale od západu se obloha začínala zatahovat. Volný odpolední čas jsem tedy využila a rychle se vydala na procházku (spíše úprk),  k rybníkům. Jaro je plném proudu, všechno  kvete, někde už odkvétá...Kvetlo téměř všechno najednou, protože přišly doslova letní teploty, jen později rozkvetly jabloně a střemchy, ale na polovinu dubna vše kvete opravdu brzy.

Sasanka hajní

Stromy už jsou zelené a louky kvetly, jako by byla polovina května a při tom byla  polovina dubna. 

Na západě se objevily těžké, černé mraky a tak jsem doufala, že nezmoknu.

Za Lužickými  horami prší...



Dymník - tam svítí sluníčko.
Vlčí hora je také ozářená sluníčkem...
Chaty u rybníka Racek. Většina z chat je už trvale obydlená
Bývalá pláž u rybníka Racek je rozrytá od divočáků.
Rybník Racek. 
Tady si sice užívám proměn světla, ale také musím stále upravovat nastavení fotoaparátu kvůli tomu, že se často mění světelné podmínky...
...ale je tu opravdu krásně...






Hráz mezi rybníky Racek a Tůň
Tůň.
Mnoho místních obyvatel o tomto druhém rybníku vůbec neví,
 protože byl vybudován až kolem roku 2000 v místě,  kde se těžila hlína na výrobu cihel. Z odpadní hlíny byla nakonec vybudovaná hráz a vytvořen rybník s poetickým jménem Tůň, protože  rybník je napájen  z lesního mokřadu.


Cesta po hrázi je také rozrytá od divočáků...


Přítok Tůně
Obloha potemněla a tak jsem se raději vracela zpět..Domů to mám docela daleko.



Vlčí hora






Pohled z hráze přes Tůň. Dům v pozadí už je u Racku
Za Tůní vede cesta do lesa. Zde býval pionýrský Tábor Sometu Teplice. 
Vila Coppens, která kdysi patřila k táboru,  je dnes v soukromém vlastnictví.
Tmavé mraky zůstaly za horami, ale já už jsem se stejně musela vracet domů.
Ještě pohled na Tůň

Znovu Racek


Ještě rybník U Natury

Cestu domů jsem si zkrátila přes louku. 
Už mi zbývalo jen málo času a manžel už na mě netrpělivě doma čekal...
...a jsem skoro doma...

50 komentářů:

  1. Jaruško, nad tvými fotkami se tají dech. To jsou tak nádherné obrazy. To světlo v krajině je přímo hmatatelné. No však sis ho také pěkně odpracovala neustálým nastavováním fotoaparátu. Nápad se skládkou je skvělý. Vznikl moc pěkný rybník a procházka po hrázi. Opět jsi ušla kus cesty. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji za milá slova, která mě vždy povsbudí do dalších procházek do přírody a "zvěčnění" jejích krás...CHodím sice na stále stejná místa, protože teď moc možností nemá, ale vždy je to trochu jiné...Děkuji moc a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  2. Závidím ti že máš štěstí na klidné hladiny. Já to nezažila zatím snad ani jednou....mít zrcadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy na klidnou hladinu je třeba si počkat. Já chodím buď ráno nebo navečer, kdy se většinou utiší vítr. Někdy mám štěstí, někdy ne. Někdy u rybníka i čekám na ten správný okamžik, když jsou poryvy větru nepravidelné... Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny a také štěstí na klidnou vodní hladinu

      Vymazat
  3. Anonymní21/4/24 10:44

    Lezarts
    Asi tu jarní krásu máte teď pod sněhem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, sníh u nás byl ráno, ale během chvíle zmizel. Škoda, že jsem dnes musela k lékařce a tak jsem ráno nemohla tu zasněženou krajinu jít vyfotit. bylo by to s tím zeleným listím možná docela zajímavé. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  4. Jaruško, tolik procházek k Racku jsem nikdy nešla, jako s tebou nad fotkami, ani když jsem tam bydlela, ale mám výhodu, je to paráda bez námahy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já ty trasy mám sice pořád stejné, ale vždy si najdu něco, co mě potěší. Bohužel na výlety už s manželem počítat nemůžu, tak jsem odkázaná na kamarádku nebo syna, kteří mě někam vezmou autem. (plány už máme), Jinak musím jít sama, ale to můžu jen po okolí města. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  5. Jaru, kochala jsem se - moc pěkná procházka i fotky. Hlavně ty od vody, ty já mám ráda. Ale pohledy na hory taky :)
    Hezký zbytek neděle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, procházky k rybníkům mám moc ráda. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Krásné fotky krajiny, zvláště těch rybníků a odrazů na hladině. To jsou přímo relaxační fotky!!! Taky jsem včera utíkala před deštěm a dnes ráno dokonce trochu sněhu (ve výše položených místech mnoho polámaných stromů). Hlavně, že to nevadí vodním ptákům, kteří sedí na hnízdě. Přeji klidnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý komentář. U nás byl ráno také sníh, ale nemohla jsem jít fotit, musela jsem k lékařce na objednané vyšetření...Přeji Ti pohodové jarní dny

      Vymazat
  7. Jaruško, nádherné fotky. Klidná vodní hladina a dramatická obloha. 👍👍👍 Ráda jsem se s tebou prošla k rybníkům. Racek býval našim častým cílem. Kdysi tu býval tábor Aritmy Vokovice, správcovali tu Vopěnkovi a v hlavní budově i bydleli.
    A už je mi také jasné, proč mi nic neříkal rybník Tůň. Když vznikl, už jsem se do těchto míst nedostala. Navíc maminka už v té době nebydlela na okraji města, ale přestěhovala se do Dělnické ulice.
    Ráda se s tebou procházím a v podstatě se vracím do míst, kde jsem prožila první část života.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já ještě dávám fotky na FB stránky: https://www.facebook.com/groups/1400271136933969/ Toulky krajinou Šluknovského výběžku, Českosaského Švýcarska a Lužicí. tam se najdou fotky více turistů a z různých míst našeho výběžku. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  8. Nádherné obrázky odrazů na hladině a mraků,paráda..👍🌞

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško krásné fotky ty rybníky a obloha ... nádhera.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško moc děkuji. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. Jaruško,pohodová procházka s Tebou před spaním. Co si více cc mohu přát. No jo, krásné fotografie,to jsem se pokochala 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Já po takových procházkách pak také docela dobře spím. Hlavně příjemně unavená. Děkuji za milý komentář a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  11. Járo, nemám slov. Nádhera. Tak sytá zelená v kontrastu s těmi mračny, ty odrazy ve vodě... Překrásné fotky!
    Děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  12. Nádherné fotky - obloha, hladina, krajina - prostě paráda !!!!
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a také Ti přeji krásné jarní dny.

      Vymazat
  13. Jari, máš můj obdiv hlavně za to "lítání" krajinou. A sama... Fotky opět parádní, určitě je to kvalitní optikou na přístroji, protože to se zúročí na fotografiích. I ty mraky vypadají pak úplně jinak a pár fotek je výstavních.
    Ať se daří a dávej na sebe pozor. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani já mám základní jen ten základní nejlevnější už starý Nikon se základními objektivy. Vlastně se už ani neprodává. Žádný PROFI foťák, a nepoužívám ani žádné filtry ani pevná skla, jen základní objektivy, které se k foťáku prodávaly. Záleží na tom, jak se to nastaví a jaké je zrovna světlo. Jinak chůze mi udržuje "fyzičku" a místy kudy se toulám, chodí spousta pejskařů ze sousedství, tak že pořád někoho potkávám a navíc jsou v okolí domy, kde lidé bydlí trvale. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  14. Zdravím milá Jaruško, to se zase kochám nad tou krásou. Nezklama jsi opět nádherné fotečky, mraky - odraz aj srnky no prostě paráda a díky za tu úžasnou prohlídku♥ Měj se hezky.🌹🌺🌼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Přeji Ti krásný večer.

      Vymazat
  15. To jsou tak nádherné záběry. Miluji ty vodní odrazy.
    Přeji hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško to jsi měla nádhernou procházku. Parádní fotečky. No stromy kvetou, ale někde mrzne tak nevím ⚛ ღ ♥ hezký večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za komentář. U nás také mrzlo. Místy je vše na stromech pomrzlé, ale jsou pruhy, kde mráz neublížil.

      Vymazat
  17. Jaruško krásný večer, opět jsem si prohlížení Tvých fotech moc užila jsou perfektní ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji za pochvalu a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  18. Jaruško, to je nádhera. A ty tvoje "vodní" fotky jsou úchvatné. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  19. Jaruško, jako bych se tam toulala s tebou. V přírodě vždycky najdeš něco nového, přestože jsi stejnou cestou šla stokrát. Může pršet nebo svítit sluníčko, vždycky je co fotit. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny

      Vymazat
  20. Jarko, máte tam krásně, máte. Děkuji, že jsem si mohla prohlédnout fotografie. Mraky a rybníky, stromy a zeleň, ty pohledy, sluníčko, v dálce déšť - moc hezky jsi nafotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji a přeji Ti krásné jarní dny

      Vymazat
  21. Jaruško, tak to je nádhera už by mohlo být teplo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni moc děkuji. Dnes 27. 4. 2024, už jsme na výletě měli docela příjemně.

      Vymazat
  22. Krásné fotky. Ty rybníky se mi moc líbí. U nás také máme spoustu rybníků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari moc děkuji a přeji Ti moc pěkné dny.

      Vymazat
  23. To jsou tak nádherné fotky! Ty divoké mraky! Moc ráda jsem si je prohlédla.
    U nás divočáci rozryli trávníky i na sídlišti...
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji za milý komentář a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  24. Pěkný víkend Jaruško, fotky jsou parádní. Zrcadlení se mi moc líbí. Myslela jsem si, že jsem komentovala ale nevidím komentík. ahojky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já jsem nebyla dlouho na počítači, tak jsem ani nekomentoval blogy a nekontrolovala komentáře ve Spamu. Díky a přeji krásné májové dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.