POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

15 června, 2024

Moje toulky...

V okolí našeho města je plno hezkých míst na procházky. Tentokrát jsem vyrazila k rybníkům. Po mnoha letech tu šikovný pan Vait vystavěl nový křížek podle původního starého a to na vlastní náklady. . Zasluhuje veliký obdiv a poděkování.
Cesta k rybníkům Racek a Tůň
Vlčí hora
Tůň 
Dymník a Vlčí hora
Rybník Racek













Z rákosí vylétla volavka popelavá.
Šípkový keř na břehu...


Najednou se přihnal tmavý mrak a tak jsem se vydala na cestu domů.
V batohu mám pláštěnku, ale naštěstí z tohoto mraku nepršelo.
Mokrá cesta byla po minulé přehánce. Vrchol vpravo v pozadí je Jedlová
Vrcholy zleva:  Javorek, Hřebec,  Široký vrch, Studenec a Dymník
Nakoukla jsem k rybníku U Natury
Zleva v pozadí Studenec, před ním Dymník
Louka, kam chodím fotit hmyzáky a motýly. Lužické hory. Tento pohled mám nejraději.


Sem chodívám po ránu andulkách stříhat vrbové větvičky na okusování.
Moje odpolední procházka skončila. Další byla po ránu na východ slunce
 a pak ještě také na západ slunce.  


28 komentářů:

  1. Jaruško, parádní procházka a koukám, že nové domy přibývají. Kvetou tam žluté kosatce, jako tady u Labe, ale už jsem tam dlouho nebyla. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, původně se psalo, že bude moci stavět jen v místech, kde kdysi domy už staly, ale v posledních letech se staví i tam, kam jsme jako školáci chodili na pole vybírat brambory nebo se tam pěstovalo obilí. Dnes jsou to louky, které se posekají jednou ročně a zemědělci berou dotace za to, že tam nic nedělají. Pak se to změní na stavební parcely. Je to postavené "na palici". My to už ale nezměníme. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Jaro, pohled na Lužické hory je moc pěkný. A vůbec všechny procházkové fotky :).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staňo moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  3. Pěkné výhledy a fotografické mraky. U nás louku již posekali na seno. Pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je všechno o trochu později. Louky ještě kvetou, ale dělat už by mohli začít. Tráva je mnohde vyšší než já a už má zralá semena. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  4. Tvé toulky mám moc ráda, Járo! Nosíš z nich krásné fotky a vždycky si říkám, že by bylo hezké jít s tebou...
    Přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Já si ty procházky opravdu užívám, když už nemůžeme s manželem jezdit na výlety jako v minulých letech, tak mám alespoň možnost toulat se po okolí případně někam vyrazit sama nebo s nějakou kamarádkou. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Fotky z Tvých procházek jsou vždycky moc hezké. Ráda si je prohlížím. Jsou to místa, která neznám, tak mne to baví.
    Měj pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní16/6/24 10:15

    Lezarts
    Procházka co neomrzí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, máš pravdu. Každý den je to jiné a ten klid a zpěv ptáčků, to balzám na nervy.

      Vymazat
  7. Jarunko tolala si se krásně děkuji za hezké fotečky opatruj se hezký den u nás prší..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško moc děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Fotky od rybníka super!! Taky se ráda toulám kolem vodních ploch, jen mně trochu překvapilo, že tam nevidím žádné vodní ptactvo. Povídání o křížku potěšilo, dobří lidé ještě žijí!!! Přeji hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vodní ptactvo se skrývá vzadu v rákosí a tam se jít nedá, je tam hluboká bažina. Viděla jsem jen přelétat volavku. Navíc se tam z původních chat stala obydlí k trvalému bydlení. Není tam kanalizace a tak splsky se přes zem dostávají do rybníku, tak odtud bych ani kapra nechtěla i když mi ho tam jeden rybář nabízel za to, že jsem kolem rybníků posbírala dvě tašky odpadků,( plasty a plechovky).... Poděkovala jsem a pustila ho zpět do vody.

      Vymazat
  9. Nádherná krajina. Máte tam moc krásné rybníky i kopce na pozadí. A fotky se moc povedly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Krajina s horami vždy má své kouzlo. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  10. Járo, tvoje fotky k procházkám kolem rybníků přímo lákají. Třeba společně nějakou procházku spácháme, těším se, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také se těším a čekám na zavolání...Ráda se s vámi vydám na nějaké toulky.

      Vymazat
  11. Ahojky Jaruško ⚛ ღ ♥ je tam u Vás krásně. super fotečky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní17/6/24 20:49

    Krásně je u vás)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Tady je zatím poměrně klid, ale poslední roky se to dost mění a turistů přibývá a s nimi víc odpadků v přírodě a méně klidu pro zvěř...Měj se moc hezky.

      Vymazat
  13. Jaruško, obdivuji tě, kolik toho nechodíš.A tvé fotky jsou nádherné obrazy. Je poznat, že svou krajinu miluješ. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Maruško moc děkuji. Přeji ti krásný den.

      Vymazat
  14. Jaruško, miluju tvoje fotky od vody. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.