POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

03 září, 2021

Motýli na keřích v Děčíně

 2. září 2021

1. září jsme jeli do Ústí nad Labem, kam jsem si odvezla do autorizovaného servisu Nikon fotoaparát na vyčištění snímače a hned 2. září jsem si pro něj měla přijet.

Vyrazili jsme tedy druhý den do Ústí nad Labem znovu. Fotoaparát byl hotový a tak jsem jej v Děčíně, kdy jsme měli čas na přípoj k nám, hned vyzkoušela.

Zašli jsme k "motýlímu " keři, ( Komule Davidova "Harlequin") kde byla spousta motýlů, které jsme pozorovali už předchozí dny. Tady jsem nafotila plno druhů motýlů a mimo jiné i  v našem kraji vzácného motýla - otakárka ovocného.

Tak tentokrát nabízím přehlídku motýlů ...

Babočka kopřivová

Babočka admirál
Babočka admirál a babočka paví oko
Babočka admirál
Babočka paví oko.
Babočka bodláková

Bělásek řepový

Otakárek ovocný





Přástevník kostivalový
Přástevník kostivalový a babočka admirál

Perleťovec stříbropásek

Soumračník máčkový
Tohoto nočního motýla neznám. Podle Wikipedie by to mohla být můra gama.
A ještě jednou onen obdivuhodný a vzácný otakárek ovocný.

Otakárka jsem nafotila mockrát. Je to poměrně veliký motýl, ale byl vysoko
tak že jsem opravdu pořizovala hodně fotek, abych mohla vybírat.
Na takového vzácného motýla člověk hned tak nenatrefí...

32 komentářů:

  1. Milá Járo, tvá trpělivost nemá mezí, připravila jsi nám úžasnou přehlídku krásy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji. To příroda je kouzelnice. Já ji jen pozoruji. Děkuji za komentář

      Vymazat
  2. Jarko, otakárka ovocného jsem nikdy neviděla, ale motýl je to krásný 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem ho také viděla poprvé, ale znala jsem ho z fotografií od jiných blogerek. Přeji Ti příjemný víkend.

      Vymazat
  3. Jaruško, opět parádní podívaná, toho otakárka ovocného vůbec neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já jsem ho na živo také viděla prvně.

      Vymazat
  4. Jarko, tolik motýlů jsem snad ani neviděla. Krásná podívaná. Vím, jak se motýli těžko fotí, takže super práce.
    Přeji hezký víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši moc děkuji. No běhala jsem kolem toho keře jak opice na gumičce, protože byl vysoký a motýli většinou nahoře...

      Vymazat
  5. Járo, nádhera! To je tedy podívaná!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to jsou fakt krásné fotečky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško, nádherné fotografie motýlů. Otakárka jsem snad nikdy neviděla. Díky za krásnou podívanou.
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko já jsem tento druh viděla naživo také prvně v životě, ale znám do už z fotografií od jiné blogerky.

      Vymazat
  8. Fotky z motýlího keře jsou úžasné ♥♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško to jsou moc hezké fotečky motýlků.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezké fotografie.Od té doby,co se mi podařilo vyfotit pár druhů motýlků už vidím opět jenom bělásky.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tady v lukách, co je posekali, také teď motýli nejsou. Tyto jsem nafotila v Děčíně.

      Vymazat
  11. Fotografie jsi Jarko pořídila hezké, jenom pořád hledám to přirovnání běhala jsem kolem toho keře jak opice na gumičce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku, jako dítě jsem měla takovou sádrovou opici na gumě. Když se guma natahovala a povolovala, tak opice se po ní pohybovala sem a tam podle toho, jak se s gumou hýbalo. Byla to taková legrační hračka, kterou mi bratr vystřelil u kolotočů. Tolik na vysvětlenou. Děkuji a měj se moc hezky.

      Vymazat
  12. Jaru krásná podívána motýlu moc děkuji zdravím ..

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško, i tady na blogu zdravím po návratu z dovolené. Také jsem se asi 2x pokoušela vyfotit motýla a nic... tak "nechápu", jak můžeš tak krásně toho neposedného tvora vyfotit. Byla jsem v Květné zahradě, tam jich lítalo víc než jinde a asi nemám žádného. Ale nevadí, najdu si Tvůj blog a tady je vidím v dokonalé podobě. ☺ ☺ ☺. Tak děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji za pochvalu, která mě potěšila. Však jsem kolem toho keře kroužila jako cvok. Fotek pořídila hodně. Ale na loukách už motýli nejsou od chvíle kdy je posekali a uklidili seno...

      Vymazat
  14. Krásné záběry motýlů ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.