POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

04 října, 2021

Vyhlídky

 30. září 2021

Výlet č. 28

Znovu jsme vyrazili do Děčína. Od hlavního nádraží jsme jeli autobusem k nemocnici a odtud se vydali na Stoličnou horu, kde je místo bývalého hostince Kvádrberk, ale také Císařská vyhlídka. Sice jsem už nechtěla s manželem někam do kopců, ale tento výlet opět navrhnul sám, a vzal si tentokrát i trekingové hole a tak jsem čekala, jak ten kopec zvládne a kam až dojdeme. 

Hned v parku je Loretánská vyhlídka. Je to spíše oddychové místo 
s výhledem pouze do parku nebo do částí korun stromů.
Nás však čekal tento jak manžel říkal "cikcak" výstup 
po docela příjemné dlážděné cestě.
Pozůstatky litinové pumpy z konce 19. století
Císařská vyhlídka.
U příležitosti stříbrné svatby císaře Františka Josefa I. a jeho choti Alžběty (císařovny Sisi), byla v roce 1879 na vrcholu Kvádrberku vybudována vyhlídková terasa - Císařská vyhlídka. Později zde byl postaven výletní hostinec,  vztyčen obelisk a vybudována promenádní  cesta k vyhlídce Labská stráž.
Chtěla jsem si nafotit obelisk od zábradlí z druhé strany, 
ale seděl tam nějaký mladý muž a cosi jako kroužky si čmáral na papír.



Odtud teprve vidím, jaký kus cesty  lesem a skalami jsme zdolávali 
při poslední výpravě na Děčínský Sněžník, 
když jsme odtud šli do Děčína na vlak pěšky....
 Místo 13 km z turistické značky, to  podle GPS navigace bylo nakonec skoro 18 km.



Děčínský zámek. Gloriet  v Růžové zahradě už je bez lešení 
a opraveně vypadá  i Dlouhá jízda. 





Ještě tam vedou schody dolů, tak zatím co manžel odpočíval na lavičce, šla jsem se tam podívat. Je tam další menší vyhlídka, ale byla odtud slyšet hlasitá rappová hudba a tak jsem další sestup vzdala a vrátila se zpět nahoru.
Jen nechápu proč dnešní mladí lidé většinou chodí do přírody
 s doslova řvoucí hudbou, místo aby si užívali klidu a krásy přírody.

Některé skalní útvary připomínají tvory z živočišné říše.
Tady jsem to nazvala kobra a  pod ní ještěr...
Posvačili jsme a vydali se dál ke Sněžnické vyhlídce. To už je výletní cesta po rovině.
Kvádrberk. 
V roce 1901 byl na Císařské vyhlídce postaven zděný hostinec rozšiřující původní lokál hostinského Ignaze Zappeho z roku 1888. Součástí této renovace bylo i vyhloubení vodního rezervoáru, ke kterému jsme právě došli. Byl napájen z nedalekého vodojemu Koellborn a byla k němu připojena i litinová pumpa umístěná na přístupové cestě k Císařské vyhlídce.

Dále jsme pokračovali po příjemné cestě. 
Trochu mi to připomínalo cestu z Doks k Břehyňskému rybníku.


Sněžnická vyhlídka. Před stolem chybí horní část zábradlí, což nás docela překvapilo.
Je to dílo padlé větve, stromu nebo vandala!?..., kterému možná vadilo, že zábradlí rušilo výhled do krajiny?! Kdo ví...Pro člověka trpícího závratí nic příjemného. Já se výšek nebojím, závratěmi netrpím, přesto jsem až ke zbytku zábradlí raději nešla, protože co kdyby...Fotila jsem tedy buď od zábradlí nebo až od stolu.





Rozhledna na Děčínském Sněžníku přiblížená  větším objektivem
Ještě jeden pohled a pokračujeme k vyhlídce Labská stráž

Vyhlídkový pavilon na okraji srázu skal byl postaven zásluhou zkrášlovacího spolku v letech 1888- 1890 a byl nazván Elbwarte.  Finanční prostředky byly získány z dobročinných akcí. Stavitele Karla Höniga dodnes připomíná nápis na boku vyhlídky.
Celý pavilon byl postaven z pískovcových kvádrů, pouze kupole a kuželky balustrádového zábradlí byly odlity tehdy z nového materiálu - armovaného betonu.











Jediné houby které tu vidíme, jsou jedovaté muchomůrky citronové.
Les je tu krásný, ale hledat houby bych se tu neodvážila 
kvůli možným skalním průrvám.

Vodojem Koellborn, o kterém už jsem tu psala.

Detaily pomníku F. Schumanna


Pomník je počmáraný obrazci a nápisy. Aby vynikla jeho krása, tak jsem to musela vyretušovat.
Náš výlet tu skončil a šli jsme zase na autobus a vlak. Bylo to krásný den
 a manžel tuto cestu a výlet který sám vybral,  zvládl opravdu dobře. 
Omlouvám se za mnoho fotografií, ale nechtělo se mi to moc redukovat. 
Ty výhledy jsou opravdu nádherné jako i mnoho jiných míst
 v celém národním parku České Švýcarsko.
Mějte se moc hezky.

28 komentářů:

  1. Jarko, v Českém Švýcarsku jsem ještě nebyla a vidím, že to je chyba. Určitě by to byla krásná dovolená, protože na výlet je to trochu z ruky. Krásné fotky, díky 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi máš pravdu. Pro Tebe daleko k nám, ale pro nás je to zase daleko k vám.. Proto mám tento blog, abych představila místa, která jsem navštívila a díky přátelům poznala místa, kam se osobně už nedostanu. Děkuji za komentář a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  2. Muselo být nádherné počasí, které umožnilo tak krásné výhledy a pořízení hezkých fotografií.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mirku děkuji. Zrovna v těch minulých víkendových dnech byla úžasná dohlednost, proto jsme místo návštěvy zámku v Benešově nad Ploučnicí zvolili raději vyhlídky Českého Švýcarska. Dnes už se počasí pokazilo a je celý den tma.
      Měj se hezky.

      Vymazat
  3. Milá Járo, co vše jsi mi tímto albem fotek připomněla!Dojíždění do školy do Děčína, výlety do okolí města s partou dalších studentů,výlety do těchto míst v dospělosti a podobně. Máš to moc hezky pofocené a výhledy do údolí jako víno.Pořád mě to tam táhne, to mi věř. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko také jsem tam jezdila na SEŠ. Do Děčína jezdíme docela často. Je tam hodně krásných míst. Děkuji za komentář a přeji Ti krásný zbytek dne.

      Vymazat
  4. Tak to jsou nádherné vyhlídky, máte u vás moc pěkný podzim! Líbí se mi ten vodojem, to je zajímavá stavba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář Eliss. Ano je tam nádherně, ale musí se vychytat počasí. My jsme tentokrát měli štěstí.

      Vymazat
  5. To je nádherné místo. Když jsme byli v Děčíně, tak mi tohle místo zůstalo utajeno. Tam jsme se nedostali. I tak jsme tenkrát viděli hodně krásného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, pokud se dostaneš zase do Děčína, tak od hlavního nádraží městským autobusem k nemocnici a odtud přes park nahoru po červené turistické značce. Je to příjemný kus přírody a pěkné cesty i výhledy. Chce to svačinu s sebou. Děkuji za komentář a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  6. Děčín má pěkné postavení,že je v dolíku a kouká se na něj z výšky.Ty výhledy se mi moc líbí,trochu je u nás tak Železný Brod,ale jiné město v okolí určitě ne.Proto je kolem Děčína tolik vyhlídek.Moc krásné fotky.
    Jaru,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. Škoda ,že se nám počasí pokazilo, ale stejně i kdyby bylo hezky tak máme teď jiné nutné povinnosti, které nás zdrží doma. Měj se hezky a přeji Ti příjemný večer.

      Vymazat
  7. Jaruško ahojík, po dlouhém čase jsem opět tady, moc jsi mě potěšila, parádní fotečky, prima povídání, zase jsem se spoustu věcí dověděla, díky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji. Přeji Ti příjemné dny.

      Vymazat
  8. Jaruško překrásné fotečky jsi opět nafotila

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou to místa, která vůbec neznám, ale mám radost, že jsi dala tolik fotografií, jsou nádherné a jak vidět, počasí přálo, ty mraky jsou přímo plastické. Je fajn, že ti manžel stačil, přece jen tam bylo dost stoupání. Je to nádherné. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji moc za pochvalu. Je pravda, že ty výhledy se tentokrát vydařily. Když jsme tam byli před rokem, tak byla nad vodou opar a nebylo tak daleko vidět. Děkuji za komentář a měj se moc hezky.

      Vymazat
  10. Jaruško, díky za pěknou reportáž s krásnými fotkami. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  11. Járo, moc ráda jsem se podívala. Je to nádhera! Pro mě naprosto neznámá...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruško, krásný výlet, který jsem si užila z pohodlí domova. Výhledy na Děčín jsou úžasné.
    Škoda, že je to od nás tak daleko.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko moc děkuji. Však my se k vám na Vysočinu už chystáme také pěkně dlouho. jen že je to o ubytování. Jet tam na otočku nelze. Mějte se hezky a opatrujte se o s manželem oba.

      Vymazat
  13. Jaruško, měla jsi pěkný výlet. Tento kraj neznám. Pěkné odpočívadlo s vyhlídkou ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotografie Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.