POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 října, 2021

Páteční ráno

 1. října 2021

Páteční ráno. První ranní mráz tohoto podzimu.  Manžel ještě dospával a hlavně nabíral síly po výletu na Kvádrberk a tak jsem na procházku s fotoaparátem vyrazila ráno do luk.


Ojíněná kopřiva vypadá zajímavě, stejně jako zmrzlá kapka vody, 
která mi připomněla pověst či pohádku o skřítcích našeho výběžku
 zmiňovaných jménem Kverxové. Ve zmínce o těchto skřítcích se psalo, 
že se ukážou jen někomu a pokaždé jinak. 
Nezdá se vám také že by ta zmrzlá kapička mohla být tvářičkou nějakého Kverxe? 

Srnka na louce mě ještě nezahlédla a klidně se drbala.
Části  běžně vlhké louky u potůčku nejsou posekané, prý kvůli hnízdění chřástalů.



Srnka mě zpozorovala a delší dobu zůstala nehybně stát, 
ale pak se pro jistotu raději běžela schovat do křoví.

Příroda je mocná kouzelnice...
Kam se dostalo sluníčko, tam námraza rychle roztála

Už je vidět, že se podzim ujal své vlády. Ranní mrazík, mlha, 
stromy se začínají vybarvovat.




Hustý, mladý osikový háj je dokonalým domovem srnek. 
Les je hodně prokácený a tady najdou úkryt, klid a bezpečí.
U těchto fotografií jsem myslela na Vendy, která ráda fotí"chmejří"


Tak to bylo trochu přírody a příští článek bude o dalším výletě, 
tentokrát na zámek Nelahozeves.
Přeji vám krásné podzimní dny.



32 komentářů:

  1. Jaruško fotečky užasné ,,ale ten mrazík nechi už to začne škaredé podačí .A teplo už bude jen u toho krbíčku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu my zrovna máme už dva dny zamračeno a odpoledne už začalo pršet.

      Vymazat
  2. krásný nový týden zlatíčko ti přeji
    nádherné fotky Jaru

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotografie z ranní procházky. Líbí se mi jak se v kapičkách odráží okolní svět a chmýří je kouzelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko moc děkuji. Také vždycky koukám, co se v kapkách odrazilo nebo objevilo. Na displeji foťáku se to hned nepozná, až při prohlížení v počítači...Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Jaruško, nádherné fotky. 👍👍👍 Takže v Rumburku už byla jinovatka. 🥶 Mrazík dokáže krásně přírodu ozdobit, ale ještě by tam mohl chvíli zůstat. O Kverxích jsem nikdy neslyšela, ač jsem rodák. Chmýří a pápěří je velice fotogenické.
    Měj hezké podzimní dny.🍀🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Od autora jsem získala svolení zveřejnit článek o Kverxích a mám ho uložený na druhém blogu: https://duchjara1.blogspot.com/2021/07/skritkove-ve-sluknovskem-vybezku.html/ Je to pověst či pohádka, kdo ví, ale od té doby si venku všímám různých zajímavostí v lese v loukách, kdekoli. je hezké hledat v přírodě taková zajímavá místa, která můžou znázornit cokoli. Děkuji za komentář a měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Járo, tohle jsou dokonalé fotky a mám chuť zahodit aparát a už nefotit, na tohle se nikdy nezmůžu. Já ráda fotím škudibíky, to jsou útvary, pařezy nebo skalky, které vypadají jako nějaké postavičky nebo ksichtíky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já jsem jich hodně vyházela, protože se mi nelíbily a ještě i z těchto jsem některé váhala zveřejnit, abych si neuřízla ostudu. Určitě by tam profík plno chyb našel...Ty různé tvary kamínků, jak píšeš škudiblíky, také občas nafotím. Teď jsem ale dlouho na žádný takový nenatrefila. Spíše vidím obrazce z mechu a někdy v trávě...Děkuji Ti a měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. Parádní fotky s první námrazou. Jsi ranní ptáče, kdybych se vypravila fotit "ráno" já, námraza by už dávno nebyla. Měj se krásně 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Ono je teď snadné vstát. Svítá až před sedmou hodinou...V létě jsem vstávala i před pátou hodinou, abych byla v pět na loukách, kdy začalo vycházet sluníčko.

      Vymazat
  7. Moc krásné fotečky, kapičky jak korálky - super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Profesionální krásné fotky.Příroda je mocná kouzelnice ,máš zlaté ručičky na focení..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Těší mě, pokud se Ti fotky líbí. Ale jsem jen amatér...

      Vymazat
  9. Jsou to parádní fotky, já takhle ráno nefotím, proto jsem o takové záběry ochuzena. Mám režim sovy a to je jiné. Až se divím, jak krásně nafotíš srnky. Jo a chřástala brzy zveřejním na blogu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Já zase spíše nafotím ráno, než večer západy slunce, protože to většinou připravuji večeři.

      Vymazat
  10. Jaruško,moc hezké fotografie,bylo to určitě moc hezké toulání.👍

    OdpovědětVymazat
  11. Jaruško, výstavní fotky. Ty jsi byla na výletě v Nelahozevsi? Kousek od nás. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Byli jsme tam v sobotu 2. října a byla v Kralupech i výstava veteránů.

      Vymazat
  12. Tak takové námrazy se u nás jen tak nedočkám.U nás bylo do včerejška večera velké sucho a teplo a dnes ráno,když jsem šla s Bleky bylo zase až moc mokro a tma.Ale přes den snad nějaké kapičky vydrží,že bych zkusila fotit novým foťákem.
    Parádní fotky jsi pořídila.
    Měj hezký den Jaru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu určitě se dočkáš v příštím týdnu. To má mrznout všude. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  13. Jako vždy moc hezké pohlednice z vašich končin👍. Snad mrazíky k nám nedorazí moc rychle, mám ještě moc práce v zahradě🍁

    OdpovědětVymazat
  14. Jaruško zdravím a přeji prima středu...také děkuji za komentíky na mém blogu...
    Parádní fotky s první námrazou u nás zatím nic...dnes máme i tepločko ale pod mrakem...

    OdpovědětVymazat
  15. Jaruško, u vás je tedy už fakt zima, alespoň po ránu...
    Ty fotky jsou úchvatné!
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji moc .zatím to bylo jen to jedno ráno, ale od soboty už má po ránu mrznout snad všude. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  16. Parádní fotky, u nás ještě námraza nebyla♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.