POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

20 listopadu, 2021

Muzeum Rumburk

 Po prohlídce výstavy jsem se šla ještě podívat a expozice, protože jsem tu nějaký čas nebyla a byla jsem zvědavá, co se změnilo.

V horních patrech vitríny jsou figurky vytvořené dětmi z keramického kroužku.

Znak Tolštejnského panství, který byl nalezen u hradu Tolštejn.
Expozice věnovaná Tolštejnskému panství

Sbírka starých pohlednic Tolštejnského panství.
Citera. Podobnou jsme měli doma a bratr se na ni naučil hrát. Kde skončila, nevím.

Tohoto pána jsem se lekla i když vím, že tu je...
Tato místnost je věnovaná klavíristovi a skladateli Augustu Strádalovi.
August Strádal se narodil 17. května 1860 v Teplicích. Absolvoval gymnázium v Litoměřicích a poté žil ve Vídni. Vystudoval vídeňskou konzervatoř.
V letech 1884-1886 působil u Franze Liszta ve Výmaru, byl jeho posledním žákem
a doprovázel ho na cestách do Budapešti, Bayreuthu a Říma. Liszt mu dedikoval svou 19. rapsodii.
V roce 1888 se oženil se zpěvačkou Heildegardou Zweigeltovou a společně uskutečnili
rozsáhlé koncertní turné po celé Evropě. Strádal pak učil ve Vídni a později i v Českoslovenku poté, co zdědil dům v Krásné Lípě dům zesnulé tety.
V roce 1928 získal Československou státní cenu.  Aranžoval hojně orchestrální a varhanní hudbu pro klavír a takto vytvořil klavírní přepisy skladeb Johanna Sebastiana Bacha, Ludwiga van Beethovena, Dietricha Buxtehudeho, Franze Liszta, Wolfgana Amadea Mozarta, Niccolo Paganiniho, Richarda Wagnera i Antonia Vivaldiho.
Zemřel 13. března1930 v Krásné Lípě.




Tady mě zaujaly tkalcovské stavy v lahvích. To je úžasná práce.









Obrazy krásnolipského malíře Augusta Frinda (*21. 11. 1852 - +4. 8. 1924) vytváří představu o drsném životě v "Českém Nizozemí".
August Frind byl česko-německy malíř, ilustrátor, litograf a básník.
Ve své tvorbě se věnoval především historickým a náboženským tématům, dále maloval zátiší, krajinky a portréty krásnolipských občanů. Jeho neplodnější období přišlo po první světové válce. Většina obrazů v rumburském muzeu jsou jeho díla.
Tady už se připravují výstavy betlémů. 
Tento už je připravený, ale další se teprve sestavovaly a zdobily.
Já jsem pokračovala na výstavu " Cestou času".
 









Opustila jsem výstavu "Cestou času" a pokračovala dál, kde jsou vystavená historická kola.









Moje prohlídka tu končí. Znovu jsem si oživila expozice už známé i novější. 
Ještě je tu síň Rumburské vzpoury, ale tu už jsem prošla dříve několikrát
při návštěvách různých přednášek. 

Uvědomila jsem si, že jsem tu byla naposledy na přednášce a křtu knihy 
autora  Radka Andonova  "Vojenská vzpoura v Rumburku 1918".

Přeji  vám příjemné dny.


26 komentářů:

  1. Mám radost, že jsi dala fotky z vašeho muzea, které znám z jejich stránek. Takové pěkné exponáty v expozicích! Tři roky je dost, ale některé expozice bývají stálé a něco se změní. Na takových místech dovedu strávit dost času, lépe řečeno ztrácím pojem o čase a třeba ty historické hodiny jsou úžasné, i ty bicykly. Paráda na pohled. Díky a věřím, že ještě něco bude. ☺ ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Ono toho ve zdejším muzeu o moc víc není. Hlavní muzejní část je totiž v Děčíně. Tady v Rumburku je jen pobočka, kde jsou díla místních umělců a navíc ještě síň Rumburské vzpoury, která byla zrovna zavřená. Tu znám z mnoha dřívějších návštěv a přednášek, na které jsem před koronavirem, chodila. Nedalo se všude fotit, protože se tam připravují betlémy a vánoční výzdoba a pak ještě přišli další návštěvníci a snažila jsem se je nepotkávat. Měj se hezky a děkuji za komentář

      Vymazat
  2. Děkuji za virtuální prohlídku muzeem. Mohla jsem se podívat do míst, které jsou od nás dost daleko.
    Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím Jaruško, nádherná výstava. Líbí se mi vše. Hodiny i kola super. Pěkný vstup do nového týdne přeji ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu moc pěkná sbírka artefaktů, např. krásné portréty, i historických předmětů.
    Ty figuríny prostor zlidšťují, pamatuji si, že v Duchcově takto mají "živého" Casanovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši děkuji moc. Ano, v Duchově je na zámku v interiérech věnovaných Casanovi. Přeji krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  5. Ahoj Jaru,
    krásná výstava! Děkuji za moc pěknou podívanou i za milá písmenka na mém blogu. Měj pěkné dny a opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
  6. Járo, děkuji za procházku muzeem. Vidím, že jeho expozice jsou velmi pestré, kraj má prostě bohatou minulost. Ráda jsem alespoň nahlédla.
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  7. Jaruško..moc hezká výstava...ráda jsem koukla...přeji Ti příjemný nový týden a děkuji za komentík v NK:-))

    OdpovědětVymazat
  8. Jarko, nádherná podívaná na všechny vystavené předměty. Zvláště mne zaujala ta historická kola, a mimořádně jsem se pozastavil u hodin, ze kterých na člověka dýchne starý čas a zručnost hodinářských mistrů. Také jsem sběratelem hodin a některé jsem si také sám vyráběl. Dnes už to nejde, protože ruce nejsou už tak jisté jako dříve. Ale i tak jsem měl doma kolem 30 druhů hodin i s odbíjením. Ty jsem ale všechny nepouštěl najednou, protože to rušilo při spaní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodiny mě opravdu zaujaly. Kolik tvarů, druhů a jedny pendlovky tam nádherně bily. To jsem měla husí kůži. Navíc se to v tom prostoru nádherně rozléhalo a tím, že jsem tam byla sama, tak jsem si to užívala.

      Vymazat
  9. Jarko, díky za seznámení s krásnými exponáty. Třeba hodiny bych si tam určitě vybrala a tkalcovský stav v lahvi, to prostě nechápu a před autorem smekám. Obrovská zručnost a hlavně trpělivost, to obdivuji. Měj se, pá 😮😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. No páni Jaruško dala jsi super fotky!👍 Zaujaly mě tkalcovské stavy hlavně v té láhvi 👍Hodiny taktéž aj bych si vybrala i historická kola ty se mi líbí moc jen bych si na něm asi hubu rozbila hihi...Ještě jednou děkuji za nádhernou podívanou.🌺👍❣️(◕‿◕)Měj se hezky opatruj se a díky za fota i písmenka v mé knize opět mám radost!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Tak na to vysoké kolo bych já ani nevylezla natož se na něm rozjet. Měj se moc hezky a opatruj se.

      Vymazat
  11. Jaruško ahoj zdravím fotečky super nebyla jsem tady tak to všechno prohlížím hodiny nádherné a ta historická kola super děkuji za pěknou podívanou opatruj se a hezký nový týden ..

    OdpovědětVymazat
  12. Dálší pěkné fotky a krásná výstava ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško děkuji za nádherné fota a povídání. Jsi zlatíčko**************

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.