POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

06 září, 2022

Náš pobyt v Telči

 1. září 2022

Den první.

Letos jsme jeli se synem Pavlem na čtyři dny na Vysočinu, do mého rodného města - Telče. Odtud jsme podnikali výlety.  Ubytováni jsme byli v hotelu Pangea, nedaleko zámku.

Výhledy z okna pokoje...

Ubytování bylo perfektní. Nic nám k pohodlí nechybělo.
Most u Dolní brány
Štěpnický rybník
Naše první cesta vedla do zámeckého parku.
Zámek je uzavřen. Provádějí se velké opravy.

Na mnoha místech je vidět, jak vlhkost stoupá do zdí a záchrana této památky je opravdu nutná. Snad se sem ještě dostaneme, až bude zámek kompletně opravený. 
Rybníky kolem města jsou propojené 
a  proto je město Telč také nazýváno "Jezerní růže".
Zámecký skleník
Při dotyku prstu na hladinu všechny rybičky připluly k prstu. Myslely si, 
 že dostanou něco dobrého k jídlu.
Pohled na věž kostela Svatého Ducha přes Ulický rybník.
Kostel sv. Jakuba

Turistická ubytovna " Domeček"

Kostel sv. Jakuba a dvě věže kostela Jména Ježíš.

Jeden z nejpoužívanějších a nejznámějších záběrů, 
kde mnohdy bývá popisován jako zámek.
Není tomu tak. Jedná se o věže kostelů sv. Jakuba a Jména Ježíš
 a budova jsou bývalé jezuitské koleje, dnes patří Univerzitě Karlově.
  Domky jsou v Seminářské ulici, dříve se jí říkalo  "Židovská"

Věž kostela Svatého Ducha

Seminářská ulice
Také tento dům by potřeboval opravu i u radnice stojí lešení.
Dolní kašna se sochou sv. Markéty
Sv. Markéta
Mariánský sloup
Pohled k zámku, který je uzavřen a na mnoha místech stojí lešení.



Horní kašna se sochou Siléna

Městské hradby a věž kostela Svatého Ducha

U Štěpnického rybníka

Zámek od Štěpnického rybníka.






Ještě návrat do parku...
Syn Pavel si tu vybíral cesty na ranní běhání...




Vpravo je hotel Pangea, kde jsme byli ubytovaní.
Noční pohled z okna. 
Procházek po městě jsme si udělali víc a na každé jsem fotila,
 tak že fotek mám hodně a budu je sem přidávat dál. 
Mám je jako vzpomínky na super dovolenou.

35 komentářů:

  1. Járo, tak se vám to přeci povedlo a vidím, že jste si dovolenou ve tvém rodišti náramně užili. Krásně jsi nás povodila po městě i okolí a očekávám, že toto není všechno. Pa a budu se těšit na další povedené snímky.. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko bylo to perfektní. Ani se mi nechtělo zpátky do RBK. Také manžel říkal, že se mu tam dobře dýchá a lépe spí. Je tam trochu jiný vzduch a hlavně čistý. Je to sice ve vyšší nadmořské výšce, než u nás a díky rybníkům tam není tak suchý vzduch. Děkuji Ti a přeji hezký den.

      Vymazat
  2. Anonymní6/9/22 21:32

    Lezarts

    Telč je stále krásná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko je a hlavně čistá oproti mnoha jiným městům. Děkuji Ti a měj se pěkně.

      Vymazat
  3. Jaruško,děkuji za krásnou procházku Telči. Moc hezké fotografie a doprovodné slovo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  4. Ahoj Jaruško perfektní fotečky,jsem si opět prohlížela.Tak v Telči jsem ještě nebyla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, co není, může být. já už jsem nevěřila, že se tam dostanu,. zvláště když roky přibývají a je to od nás až tam opravdu dálka. Ale splnilo se mi to, díky synovi.

      Vymazat
  5. Anonymní7/9/22 06:57

    Pachatelka se vrátila na místo činu! Krásné fotky, Jaru. Je to kouzelné město!
    Měj hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano... Děkuji moc a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Já jsem v Telči nikdy nebyla, takže jsem si se zájmem vše prohlédla i pročetla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Já jsem si to tam prošla v téměř každou denní dobu, abych se mohla kochat a cítím se tam moc dobře. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  7. Mohu Ti říct, Jari, že ses narodila v krásném městě, to jsi měla štěstí. Já jsem v Telči také byla, jak vidím, tak jsme ještě stihli prohlídku na zámku, ale on potřebuje nutné opravy, to je vidět. V krásném místě se pořizují krásné fotky, to je přímá úměra. Připomíná to náš pobyt, jistě toho ukážeš ještě více. Je dobré si takovým pobytem zpestřit dny, také se chystáme. Po kolika letech ses vrátila na rodnou hroudu?
    Přeji pěkný den a očekávám další fotky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byli jsme tam po čtyřech letech. Naposledy před covidem jsme tam byli ještě i se sestrou a také jsme procházeli svá stálá oblíbená místa a sestra se tam ještě setkávala se svými spolužáky. Jen že pak nám zemřela kamarádka, která měla penzion a poskytla nám ubytování, pak přišel covid, další rok zemřela sestra a dostali jsme se tam až letos díky synovi, který chtěl, abych ho provedla všemi těmi místy, aby to měl i s výkladem. Jen rozhlednu Oslednice jsme nestihli, protože jsme se z výletů po okolí vraceli většinou až navečer a to už byla rozhledna zavřená. Navíc zámek je zavřený kompletně, ale navštívila jsem ho před čtyřmi lety a expozice v zámku se nemění. Jen tam tehdy byla navíc výstava kostýmů z natáčení filmu Pyšná princezna, kde si v kostýmu hradní stráže zahrál i můj táťka. Tolik na okraj. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  8. Jaruško nádhera....krásném městě si se narodila...fotečky jsou úžasné,moc děkuji Jaruško že si se podělila s námi...krásná dovolená...děkuji Ti za kouknutí a také děkuji za komentíky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. V Telči jsme také byli, ale narychlo, zámek byl zavřený protože se tam něco natáčelo. Udělala jsi mi radost s nafocenými vraty. Těším se na pokračování. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámek je uvnitř nádherný, to je bezpochyby, proto m o něj zájem mnoho filmařů. Děkuji Ti a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Telč je malebné městečko.Měla jsem ho v plánu,ale to jenom proto,že jsem zjistila,že je kousek od Jihlavy.Třeba na něj někdy dojde.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuji. Ono je to sice blízko Jihlavy, ale cesty klikaté, tak že se zdají dlouhé, ale vedou přes malebné vesničky. Tak jsem ale fotit nestíhala. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  11. V Telči jsem kdysi byla na svatbě je tam opravdu nádherně...díky za krásné fotečky i za komentík...netvořila jsem měsíc jelikož jsem měla zdr. problémy...opatruj se a hezký zbytek léta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Jsem ráda, že už jsi v pořádku.

      Vymazat
  12. Krásně jsem se s Tebou Jaruško prošla, krásné fotky, ta místa neznám ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Telč je krásné město s historickými domy na náměstí.Také jsem tam 2x byla.Navíc jsi to moc hezky nafotila,pokochala jsem se Jaruš...

    OdpovědětVymazat
  14. Evi moc děkuji. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky. Ráda jsem si s tebou zavzpomínal na náš pobyt. Telč je krásné město. Už i proto, že má rybníky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko moc děkuji. Ano, je tam krásně a manželovi se tam dobře dýchá, protože tam není tak suchý vzduch, jako u nás. Měj hezkou neděli

      Vymazat
  16. Nádherně jsem se díky fotkám prošla Telčí, byla jsem v ní před více než 20 roky ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Moc pěkné fotky, někzteré stavby jsou krásně opravené. Ta dlážděná ulička se mi líbí, to je historie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Ano je tam krásně. Teď se opravuje zámek a to bude asi na delší dobu.

      Vymazat
  18. Ty ses ale uměla narodit :).
    V Telči jsme byli poprvé asi před 15 lety a pak ještě několikrát, protože manželka tam jednou za čas jezdila pracovně, a ty dva propojené rybníky a mezi nimi náměstí jak ze škatulky má neopakovatelné kouzlo. Není divu, že je jedním z našich prvních míst na seznamu UNESCO.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že mě to tam stále táhne a maminka se s přestěhováním na sever Čech nikdy nesmířila a nezvykla si tu. Já jsem sice vyrostla už tady na severu, ale Telč je moje srdcovka.

      Vymazat
  19. Překrásné město, náměstí úžasné ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Ještě mám v záloze večerní fotografie , skoro noční.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.