POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

09 září, 2022

Dovolená v Telči

 2. září 2022

Den druhý, ranní Telč

Tak jako u nás na severu, tak i tady jsem si vyšla na pravidelnou ranní procházku městem a do parků, hlavně k rybníkům, které mám tolik ráda. Vyšla jsem krátce před šestou hodinou, kdy bylo ještě šero.

Na Baště







Sv. Anděl Strážce


Sv. Jan Nepomucký
Boží muka  z roku 1280 v  Hradecké ulici 
jsou nejstaršími božími muky na Vysočině.
Dřevěný most pro pěší darovala městu v roce 1998
 na znamení přátelství švýcarská obec Belp.


Kostel Jména Ježíš už ozářilo sluníčko.
Zámecký park se otevírá v šest hodin ráno. Jsem tu  první návštěvník.


Kostel sv. Jakuba
Tady se zámek  po ránu vzhlíží v Ulickém rybníce.










Štěpnický rybník a ranní sluníčko






Kostel sv. Anny.  U něj je již nepoužívaný hřbitov, kde odpočívá moje babička.
 Štěpnický rybník a v pozadí zámek
Věže kostelů Jména Ježíš, sv. Jakuba a zámek pohledem přes Štěpnický rybník
 Uprostřed Štěpnického rybníka je ostrov. 
Dříve se tam na voru vozily ovce, aby trávu spásaly. 

Pokračovala jsem ulicí Na Posvátné a došla k Oldřichovu Náměstí. 
Uprostřed stojí kaple Panny Marie, kam maminka chodívala na bohoslužby.
Za žlutou bránou stával dům, kde jsem se narodila.
Nyní je tu park a pod strom jsem položila kytičku růží jako vzpomínku
 na rodiče a sourozence, kteří už nejsou mezi námi...
Pumpa z našeho dvora je stále funkční.

Nastal čas na návrat do hotelu a jít na snídani.
Omlouvám za kvalitu fotografií focených u Štěpnického rybníka proti sluníčku.
Fotky si tu hlavně ukládám na památku. 
---- 
Po snídani jsme se vydali na výlet do Jihlavy do zoologické zahrady.
To už bude v dalším pokračování...




26 komentářů:

  1. Milá Járo, krásné snímky z krásných míst.Především sis dala práci s popisky, ale ten klid po ránu z fotek přímo čiší.Moc ti to přeji, že jste se tam přeci jen podívali. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Jsem zvyklá psát popisky, ale stručnou historii nevypisuji. Když tak dám jen odkaz a kdo má zájem...Hlavně v pátek byli lidi v práci a nebo do práce jeli, turisté většinou ještě spali a tak tam byl opravdu klid. Hezký večer přeji.

      Vymazat
  2. Járo, nádherné fotky. Ranní sluníčko u Štěpnického rybníka, to je paráda 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji TI krásný večer a pohodové dny.

      Vymazat
  3. Také mám ráda ranní courání, všude klid a sleduji jak se země probouzí a s ní i zvířátka, potom vstanou lidé a už jezdí auta a je po klidu. Krásné fotky a těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to přímo miluji a pak večer, když je klid. Večer sice moc klid nebyl, protože byla slyšet hudba. Zrovna tam na okraji města ve dnech 2. a 3. 9. probíhal 4. ročník akce "Oktoberfest pivovaru Trojan". ALe nevadí. Lidé se musí bavit. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Jaruško, děkuji za krásnou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji Marti za milý komentář. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Hezká ranní procházka.Telč je malé městečko a tak východ slunce v něm se dá fotit.Ve větším městě to jde stěží.
    Jsem zvědavá,která místa jste navštívili,protože toho je tady v okolí opravdu hodně.
    Jaru,hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme se tam dostali vlastně ve čtvrtek až odpoledne a to už se toho moc nestihne a v neděli jsme odjížděli...tak že na cestování po okolí byly vlastně jen dva dny. I tak jsme toho prošli, myslím, dost...Jitu, děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  6. Anonymní10/9/22 13:46

    Jaru, kochám se! Kouzelné obrázky!
    Měj se moc hezky! Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. To je nádhera. Tyto ranní fotky z Telče mají zvláštní kouzlo, krása ♥♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruško opět Ti děkuji za úžasné fotečky...přeji Ti od srdce příjemný víkend a děkuji za komentíky:-))

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško, nádherná procházka. Zavzpomínal jsem si. Tvůj návrat do rodného místa se všemi pocity s tebou sdílím. Vím, jaké to je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Ač tam už nikoho neznám, tak je to místo, které mě vtahuje do sebe. Cítím tu lásku k místu, kde jsem se narodila opravdu silně.

      Vymazat
  10. Telč je nádherné město a Jaruško udělala jsi moc hezké fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Přeji ti krásný, den.

      Vymazat
  11. Parádní fotečky si pořídila Jaruško, to zrcadlení je nádherné ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Dřevěný most jako dar partnerského města mě také zaujal. A na těch rybnících je pěkné, že tam nikde není vidět zelená hladina a asi by se tam dalo i koupat, pokud by to bylo povoleno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ke koupání tyto rybníky nejsou, ale o kousek dál od města je ke koupání rybník Roštejn, kde je kemp i restaurace U Roštěnky .

      Vymazat
  13. Užila jsi si krásnou dovolenou a já krásných Tvých fotek ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.