POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

11 listopadu, 2022

Podzimní Děčín

 8. listopadu 2022

Po dvou měsících jsme se vydali zase jednou do Děčína s cílem koupit manželovi boty na zimu. Prošli jsme město i několik obchodů, ale vyhovující boty manžel nesehnal a tak jsme se šli projít k zámku.

Muzeum
Jahnova vyhlídka

Nad řekou Labe je ještě mlha
Zámek 
Tyršův most
  Gloriet v Růžové zahradě už je opravený a doplněný o všechny sochy,  které prošly rukama restaurátorů. Jen Růžová zahrada kde je ke glorietu přístup,  je už zavřená.
Kostel povýšení Svatého Kříže.
Vnitřkem této části Dlouhé jízdy, chodila šlechta ze zámku do kostela na mše.
Průchody přes Dlouhou jízdu z Křížové ulice do zámeckých zahrad


Zámecké terasové zahrady jsou otevřené
Brána do Růžové zahrady. Tady je zavřeno, ale nevadí...
Na zámeckém nádvoří nás přivítali pávi.

Zámek


Po tomto zámeckém mostě chodila šlechta až do zámku. 
Srdíčko vysekané v trávě tu je už několik let.

Zámecké nádvoří s bukem bez listí jsme měli možnost vidět poprvé. V tomto čase už většinou bývalo zavřeno. Letos máme štěstí...




Máme klasický Středoevropský čas a sluneční hodiny tady ukazovaly kolem půl třetí odpoledne. S hodinkami to souhlasilo.





Dlouhá jízda
Ještě pohled  z mostu do zahrad.  Procházka zahradami už bude v dalším příspěvku.
Přeji vám krásné dny.

16 komentářů:

  1. Jaruško mockrát děkuji za prohlídku...nádherně fotíš ...snad botky pro manžela brzy seženete....okola zámečku jezdím ale ještě jsem tam nebyla...musím to napravit po novém roce...je to nádhera...přeji Vám příjemné procházky a krásné záběry...DĚKUJI MOC!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko moc děkuji. No zatím není sníh ...Snad něco do té doby seženeme. Měj se pěkně.

      Vymazat
  2. Járo, za mého mládí to byla ruská kasárna a tak vždy, jakmile se mi naskytne příležitost, využiji a navštívím to tam také.Tentokrát jsem se ráda vydala s tebou po celém areálu.
    U muzea je velký strom ginko biloba. Co já se přes Tyršův most nachodila!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, o tom stromu já vím. Druhý je v zámecké zahradě. Je teď krásně žlutý. Mám ho také nafocený, ale do příspěvku jsem ho nepřidala, aby to nebylo zbytečně moc dlouhé. Na ruské vojáky na zámku si také pamatuji, když jsem jezdila na SEŠ, tak tam byli. V Zahradnickém domě prý byla porodnice. Po nich byl zámek tak zničený, že mu hrozila demolice. Naštěstí zvítězil zdravý rozum a zámek se stále postupně opravuje. Letos dokončili poslední opravy střech a stále se pracuje uvnitř. V části jsou prohlídkové okruhy šlechtického rodu Thunových, posledních majitelů zámku a v části je archív města Děčín, pak je tam palačinkárna a restaurace. Mám to tam mockrát prochozené a mám to tam docela ráda. Hlavně ty zahrady jsou opravdu nádherné. Děkuji za komentář a přeji Ti hezkou sobotu i neděli.

      Vymazat
  3. Moc ráda jsem se podívala na fotky a doufám, že se mi podaří tuhle část Děčína jednou vidět taky na živo. Vypadá opravdu moc krásně!
    Járo, měj pohodovou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to místo, kam každoročně zavítáme. Helenko moc děkuji a měj se moc hezky.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Nádhera v podzimních barvách. Záběry, jak na pohlednice👍🍁

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem se s Tebou Jaruško, krásně prošla. Děčín neznám. Zámek i okolí parádní. Krásně opravené. Hezký víkend ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Pořád se to tam udržuje a je to tam hezké. Rádi do těch zahrad chodíme. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  6. Pořád to manželovi říkám, že bychom měli do Děčína zajet. Snad se někdy dočkám. Krásné podzimní fotky zámku a okolí 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Ono je plno hezkých míst i v okolí města. Vyhlídky, Děčínský Sněžník, autem kousek do Hřenska...Měj se moc pěkně

      Vymazat
  7. Krásné fotky Járo, ani já tyto místa neznám a musí tam být opravdu krásně. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, já to zase neznám na Hradecku. Když jsme tam kdysi jezdívali, což je přes padesát let, tak to vypadalo jinak. Zatím jsme se do toho kouta nedostali. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  8. Dálší moc hezké fotky. V Děčíně jsi toho nafotila hodně ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.