POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

07 února, 2023

Křížová cesta ve Starých Křečanech

Výlet č. 1 -  díl druhý

 Došla jsem ke kostelu sv. Jana Nepomuckého ve Starých Křečanech a prohlédla si a nafotila Křížovou cestu. 




















Kostel stále čeká na opravu. Opustila jsem toto místo a vracela se zpět. 
To už bude zase příště...

22 komentářů:

  1. Jaruško, máš to moc pěkně nafocené, u tebe mne to nepřekvapuje. Musím se podívat na ty svoje, když jsme tam loni nebo kdy byli, jestli ty výjevy byly tak pěkně barevné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji, ale zrovna jsem zjistila, že poslední zastavení, tedy ukládání Ježíše do rakve jsem nenafotila...Nevím proč, když jsem si všechna důkladně prohlížela. Prostě babka blbne. Tak třeba někdy příště se tam zase vydám. 5,5 km jít pěšky pro mě není tak daleko.

      Vymazat
  2. Anonymní7/2/23 21:19

    Krásné fotky. Máš to správné očko)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní7/2/23 21:33

    'Lezarts

    Byla to pěkná procházka a dobře nafocená!

    P.S.
    děkuji za radu na mé “ blogovací nářky”, jak čas dovolí, jukni na to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Na nastavení Tvého blogu se nedostanu, ale udělám návod kde si to můžeš zkontrolovat a podle něj si to nastavit. Můžeš mě kontaktovat i v soukromé zprávě z blogu. Ráda ti pomůžu. J.

      Vymazat
  4. Ahoj Jaruško moc děkuji za komentáře, fotečky jako vždy kouzelné ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, krásnou procházku jsi měla a pěkné fotky pořídila ⚛ ღ ♥ hezký večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuji moc. To víš, já jsem takový "tulák"... snažím se tak udržovat ve svém věku stále kondici.

      Vymazat
  6. Moc ráda jsem se s tebou kolem kapliček prošla, Jaru! Mám křížové cesty ráda. Naposledy na podzim jsem šli s dětmi jeden takový okruh, bylo to moc hezké.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Přeji ti krásný den

      Vymazat
  7. Pěkná křížová cesta, kterou si bezvadně nafotila.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Jen jsem zjistila, že jsem nenafotila poslední Zastavení. Mám ho jen na jiné fotce z dálky.

      Vymazat
  8. Moc pěkné. Zaujalo mě to a zjistila jsem:

    Kostel svatého Jana Nepomuckého byl zbudován roku 1741 a uvnitř skrývá oltáře z dílny Johanna Lucase von Hildebrandta. Kostel však nebývá běžně přístupný a tak jako náhodní turističtí návštěvníci si budete moci prohlédnout jen křížovou cestu sestávající tradičně ze čtrnácti zastavení. Výklenkové kaple s vyobrazením poslední cesty Ježíše Krista jsou zabudovány od roku 1833 v obvodové zdi kolem již neexistujícího hřbitova.
    Pokud by se vám poštěstilo podívat se přímo do kostela, asi byste byli překvapeni monumentálními dimenzemi tohoto vesnického svatostánku. Je to dáno tím, že před poválečným odsunem převážně německého obyvatelstva zde žilo čtyřikrát více obyvatel, než dnes. Původně se Staré Křečany nazývaly Alt Ehrenberg a první zmínka o obci pochází už z roku 1084 (díky solné stezce, která tudy procházela).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani díky. Já historii zdejšího kraje dobře znám, ale už ji nevypisuji, protože jsem se přesvědčila, že to stejně většina lidí nečte a mnohdy ani neví, jaké fotky prohlíželi....Žiji v tomto kraji od svých šesti let. Učili jsme se toho dost ve škole a Staré Křečany jsou vlastně sousední obec, která plynule navazuje na část našeho města - tedy Rumburk 3 - Dolní Křečany. Dělí je jen na jedné straně hlavní silnice "konec obce" a na druhé "začátek obce". Byla tu všude spousta továren, které přežily i 2. světovou válku, ale nepřežily privatizaci po roce 1993...

      Vymazat
  9. Nádherná vycházka i fotky Jaruš ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Krásně se procházíš milá Járo, já také ale po doktorech a nákupech hihi pochopitelně s manželem. Děkuji za tu krásu opět jsem se pokochala a máš u mne obdiv.♥😘❣️ (◕‿◕)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. No dnes mě bolí levé koleno a čekám. co se z toho vyklube. Krásný ve víkend Ti přeji.

      Vymazat
  11. Křížová cesta v plné barevnosti vypadá jak nová, na rozdíl od kamenných podstavců, které už asi dost pamatují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obrazy myslím, byly opravovány, ale na podstavce už asi nezbyly peníze stejně, jako na opravu kostela. Vyměnili pouze jednu věžičku, ale ostatní práce zastavil covid a v opravách už se nepokračuje a zda bude, nevím. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.