POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

08 února, 2023

Ze Starých Křečan - domů

Výlet č. 1 -  díl třetí

Po prohlídce a nafocení Křížové cesty u kostela sv. Jana Nepomuckého jsem zjistila, že autobus jede k nám až večer a tak mi nezbylo. než se vydat na zpáteční cestu zase pěšky.  

Pozdně barokní kostel sv. Jana Nepomuckého a bývalá fara.
Zpáteční cestu jsem zvolila klidnějšími ulicemi souběžnými s ulicí, kterou jsem původně přišla.
V soukromých zahradách po obou stranách ulice
 jsou nádherně vytvořené miniatury.




Také chaloupka je krásně malovaná
Sluníčko začalo rychle klesat. Musela jsem přidat do kroku,
 abych se do tmy dostala domů...

Meandrující Mandava




Na této chalupě byly ornamenty břidlice zvýrazněné a  ošetřené barvou.

Na chalupě v pozadí je břidlicové  zdobení původní












Ještě kousek, a jsem doma...Můj 10,6 km dlouhý nedělní odpolední výšlap trval přes tři hodiny. Domů jsem dorazila při soumraku.

28 komentářů:

  1. Krásné pokračování minulého příspěvku. Úžasná fotoreportáž. Přeji hezké dny .Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, další porce nádherných fotek z míst, mému srdci milých.👍💓 Kostel sv. Jana Nepomuckého mi připadá tak trochu omšelý, pamatuji si ho v lepší kondici.
    Děkuji za krásnou procházku, kterou jsem na rozdíl od tebe absolvovala s sedě a v teplíčku domova.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Jsem ráda, že jsem Ti mohla připomenout místa, která znáš. Kostel ve St. Křečanech opravdu volá po opravě stejně jako ten náš sv. Vavřince by si také zasloužil fasádu a takových je tu ve výběžku daleko víc..

      Vymazat
  3. Jaruško, tak to jsi měla pořádnou procházku. Jsi dobrá. Pěkné fotky.Chaloupky jak z pohádky.Tak ať Ti to stále takto šlape ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni , když vyjde počasí , tak si vyjdu i já. Jen tentokrát jsem to trochu protáhla...Děkuji Ti a přeji hezký večer

      Vymazat
  4. Milá Járo, tak to jsem se s tebou pořádně prošla, já jsem asi nikdy touhle cestičkou nešla, vždy z Rbk po silnici. Skvělé fotky jsi pořídila! Je to tam svérázná architektura, některé domky jsou opravené a vodička v Mandavě čistá.Asi ty fabriky nepremávají? barevna v Křečanech...
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, většina těch továren skončila po divoké privatizaci. V bývalém Bytexu je Ventos, který zaměstnává jen pár lidí a jinak je všechno pozavírané mnoho továren chátrá nebo už jsou zbourané, ( některé Bytexy), a jiné jsou využívány jen jako sklady. Lidé přišli o práci a mladí utíkají odsud pryč. Chybí tu lékaři, zaostává doprava...všechno tu jde "do kytek"...Jak zpívá Jarek Nohavica: "Praha daleko a Pán Bůh vysoko..."

      Vymazat
  5. Anonymní8/2/23 20:27

    Lezarts

    Ty chalupy jsou kouzelné! Zase moc hezké záběry.

    OdpovědětVymazat
  6. Ta trasa je překrásná, ty jsi zdatná turistka, tak tě myslím ani ten autobus tolik nemrzel.
    Járo, děkuji za přiblížení hezkých míst a přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Já už s přibývajícími roky toho tolik nestíhám. Navíc chodím většinou sama, protože manželovi se buď nechce nebo mu není dobře a nikomu ze známých, kteří mi říkali, že až někam půjdu ať řeknu, tak se jim buď většinou nikam nechce nebo mají v plánu něco jiného. TAk už se ani neptám a...jdu

      Vymazat
  7. Já tedy koukám jaké krásné chalupy tam u vás jsou ! To by mi cesta trvala, protože bych se u každé zastavila a obhlížela ji.Je to zase takové něco jiného, nežli tady u nás.
    Moc krásné fotky!
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vždy obdivuji ty vykládané štíty těchto domů, které lze vidět právě v našem výběžku. Původními obyvateli byli němečtí starousedlíci. Někteří zůstali, někteří byli odsunuti. Děkuji Hani a přeji ti krásný den.

      Vymazat
  8. Všimla jsem si kolik potkáváš křížků. Dnes procházka na téma chalupy, ale nádherné. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Já jsem jeden čas hledala všechny křížky v našem městě a je jich poměrně dost, ale některé nejsou kompletní. Zbyly buď jen podstavce, nebo jen spodní kámen a vysázené lípy. Několik jich je zrestaurovaných většinou díky soukromým podnikatelům, kteří opravu financovali.

      Vymazat
  9. Jaruško, krásné pokoukání! ☺ Máte to tam u vás moc krásné! ☺ A ty barevné chalupy... miniatury skvělé! ☺ Těším se na další procházky... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko moc děkuji. Původně jsem ani nevěděla, že dojdu tak daleko. Děkuji moc a přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
  10. Překrásné záběry Jaruško, ty chaloupky jsou úžasné ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Přeji Ti hezký večer

      Vymazat
  11. Jaruško, zase jsi mne moc potěšila a hlavně ty chaloupky opravdu jsou krásné - pohádkové. Opatruj se a díky za vše.😘❣️ (◕‿◕)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  12. Nádhera, tam by se mohly natáčet pohádky. Jen ta bývalá fara vypadá zbědovaně, ale jako zánovní musela být pěkná, architektonicky je povedená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady ve výběžku je málo práce, protože podniky tu byly po privatizaci většinou zavřeny a tak tu zůstává málo peněz. Mladí odcházejí raději ku Praze, tam jsou úplně jiné peníze ... Je to tu poměrně chudý, jak se říká Bohem zapomenutý kraj. Přesto odtud dávám fotografie, aby i ostatní viděli, že tu život nikdy nebyl a není lehký. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  13. Překrásné, nejen miniatury, ale i nádherné domky ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.