POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

03 února, 2023

Letní vzpomínky na Slavonice

Dnes se vracím do roku 2018, kdy jsme se společně se sestrou vydali z Telče na výlet do Slavonic.

Pohled od vlakového nádraží...
Horní náměstí

Náměstí míru a kašna se sochou Panny Maie Immaculaty

Ve věži prodávali hodiny vyrobené z LP desek.
Pohled ke hřbitovu a vlakovému nádraží
Náměstí Míru
Horní náměstí
Horní náměstí s Jemnickou bránou

Městská věž farního kostela Nanebevzetí Panny Marie
Bylo tam hezky, jen těch aut až moc....

1. Jaruško, krásné fotky.👍👍 Slavonice jsou klenot, který opravdu stojí za návštěvu.
    Byli jsme tam v červnu 2019. Jediné, co mě mrzelo, že jsme se nedostali na věž. A důvod? Byli jsme jen dva! Což jsem nechápala a nechápu dodnes.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Alenko, mě zase překvapilo, že vstupné vybírali až nahoře, kde prodávali ty hodiny z LP desek. Manžel a sestra také nahoru nešli, ale byl to začátek prázdnin, víkend a navíc byla na náměstí Míru výstava veteránů, tak že otevřená byla i věž. Proto tam bylo tolik aut. Vybrali jsme si na návštěvu města asi špatný termín. Děkuji moc za komentář a přeji Ti hezké dny.

2. Járo, tos mi udělala radost, Slavonice jsou moje oblíbené, co dovolených jsme tam strávili...a koukám, měli jste krásné počasí. Já jsem se těšila, že dají dohromady zpátky tu trať do Rakouska, která tam kdysi fungovala a zatím asi nic. To by se mi líbilo jet vlakem tam a pak na kole zpět.
    Z věže je nádherný rozhled. A ty hodiny z LP desek vidím prvně. Zajímavý nápad.
    Za vidění stojí i na okraji města ty samorosty. Jiřina z N.

1. Jiřinko, my jsme prošli jen střed města a po okolí jsme nechodili, protože bylo strašné vedro a chtěli jsme se ještě stavit na zámku v Dačicích, protože další den už jsme se vraceli z Telče domů...Byli jsme v Telči ubytovaní jen na tři noci a to se toho moc stihnout nedalo, protože půl dne nám vždy zabrala cesta vlakem tam a pak i zpět...Navíc všude za nádražím byly hromady kůrovcového dřeva...to tady ještě byly lesy v pořádku a netušili jsme že za dva nebo tři roky na tom budeme stejně nebo ještě hůř...Děkuji za komentář a přeji Ti krásný večer

3. Jaruško zas nádherné foto.

4. Hezký večer Jaruško, nádherné fotky ⚛ ღ ♥ není to Tvůj rodný kraj?

5. Jaruško zdravím, díky za komentáře. Fotečky super, krásný výlet jste si se sestrou udělaly ♥

1. Danuško děkuji. Byli jsme tam s manželem a sestra nás provázela, protože to tam znala. My jsme tam tehdy byli poprvé. Je to konec světa jako tady u nás, a také krásný.

6. Slavonice mám moc ráda, často se tam nedostanu. Járo, moc děkuji za nakouknutí do léta, do krásného místa.
    Přeji příjemnou sobotu, Helena

1. Helenko moc děkuji. Je to také takový "konec světa", dlouho u Železné opony... přesto je tam krásně. Měj se moc hezky.

7. Jaruško, díky za reportáž, nikdy jsem tam nebyla. Měj pohodový víkend.

1. Marti moc děkuji. Je bohužel mnoho míst, která také neznám a už nepoznám, ale na blogu přátel se s nimi mohu seznámit alespoň díky fotografiím a jejich zážitkům a to je fajn. Přeji Marti krásnou sobotu i neděli.

8. Ano, Slavonice jsou krásné, ale ta auta na docela těsném náměstí mi také vadila hlavně při focení nádherných domů. Tvoje fotky jsou krásné.

9. Jaruš, Slavonice jsou perla 👍 a kdo je neviděl "naživo", je ochuzen. Já jsem tam byla, bohužel, jen jednou, jejich poloha je od nás nejen vzdálená, ale tak nějak mimo našich tras. Trochu mi připomínají Telč.
    Byl to dobrý nápad dát sem Slavonice, klidně přidej víc a příjemnou sobotu k tomu. ☺

1. Hani, děkuji. Ono od nás je to vlastně na druhou stranu republiky. Od nejsevernější části ČR do nejjižnější. Kdybychom nebyli ubytovaní v Telči, tak bychom se tam od nás nedostali ani vlakem. Jen od nás do Telče to trvá skoro deset hodin vlakem. To by byla cesta na dva dny a to ještě před pár lety ty vlaky jezdily lépe než teď, kdy je část tratí zprivatizovaná a spoje na sebe nenavazují tak, jako dřív. Děkuji a přeji Ti krásný den.

10. Járo, určitě krásná dovolená. Nebyla jsem tam, tak za fotky moc děkuji 😉😀

1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné dny ve zdraví...Já se zase ráda potěším fotografie na jiných stránkách a také z míst, kam se už nedostanu.

11. Krásná vzpomínka na výlet do Slavonic Jaruško ♥

12. Nádherné fotky Jaruško, líbí se mi stavby to podloubí. Prima neděličku ⚛ ღ ♥

1. Leni moc děkuji. Krásný večer ti přeji.

13. Slavonice na rozdíl od Telče neznám, ale z tvých fotografií se zdá, že až na rybníky se dost podobají. Od jednoho kolegy, které je zná, vím, že také uvažují o přihlášce UNESCO, bojují však s obavou, že když je žádost zamítnuta, nikdy se pak zápis na seznam nedá získat.

1. On ten zápis do UNESCO s sebou nese i různá úskalí
      Vím to od známých z Telče. Na každou opravu domu musí být kromě stavebního povolení i povolení a schválení památkářů třeba i když si chtějí jen natřít okna...Všechno se tak brzdí a zpomaluje a také prodraží.

14. Tak mám dojem, že jsem tady komentář zanechala, ale asi zapadl do spamu.

1. Maruško, byl ve dvou, už tu je. Děkuji moc a přeji prima dny.

15. Anonymní5/2/23 18:45

Lezarts

Také se mi tam moc líbilo!

1. Renatko, je to malé město. Projde se za jeden den, ale je tam i hezké okolí, tak to už pak chce času víc.

16. Hezké fotky - připomněly mi náš výlet na Landštejn. Cestou jsme se stavovali právě ve Slavonicích. Je to moc pěkné městečko.

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.