POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

09 března, 2023

Velké Březno.

 Tentokrát se díky Jiřince, vrátím ve vzpomínkách k návštěvě zámku Velké Březno

Zámek, který původně připomínal empírovou vilu, si nechal na penzi postavit nejvyšší purkrabí Českého království hrabě Karel Chotek mezi lety 1842-1845. Rodové sídlo bylo Chotkovým vnukem později přestavěno v novorenesančním stylu.  Zámek je veřejnosti přístupný a nabízí půvabné a do detailu zařízené interiéry.

Zámek Velké Březno








Výhledy ze zámecké věže














Tuto stavbu jsem nafotila z cesty. Vůbec nevím, co to je. Možná, že Jiřinka, která  to tady má důkladně procestované,  místo pozná. 
Ještě se musím omluvit za kvalitu fotografií. Jsou stažené z CD
a kvalita i tam časem klesá. 

38 komentářů:

  1. Jaruško, tos mi udělala radost, Když jsem tam byla naposledy, šla na prohlídku zámku jen starší vnučka a já s mladší, která jít nechtěla ( a já jsem tam byla předtím vícekrát ) jsme holdovaly kávě venku pod stříškou.
    A ta socha vlevo tam tehdy nebyla!
    Krásně jsi to nafotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, to bylo v části zahrady za živým plotem kousek od brány. Krásně tam voněly růže. Kávu jsme si tam také dávali. Děkuji Ti a přeji prima večer.

      Vymazat
    2. Jaruško, marně přemýšlím, odkud je ta věž, nemohu na to přijít, zeptám se mojí sestry. Dobrou noc. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jaruško, navíc ještě jsi mi ten den dala zprávu, že je výstava panenek v Děčíně a tak jsme tam, vnučky a já, z Března jely a výstavu shlédly!Pak jsme se vrátily ke švagrové do Bnš do chaty, kde jsme trávily prázdniny. Jiřina z N.

      Vymazat
    4. Jiřinko, tady je vidět, jak nás články na blogu mohou vzájemně inspirovat a o to blogy jsou. Tipy na výlety, zajímavosti z různých míst i těch, kam se nedostaneme, a přesto je můžeme vidět a něco si o nich přečíst. Díky moc za milé komentáře.

      Vymazat
    5. Jiřinko prý se jedná o zámeček Skrytín a je na protějším břehu Labe. Asi jsem ho fotila z cesty na Magnetovec. Už je to delší dobu,. tak si to nepamatuji.

      Vymazat
  2. Anonymní9/3/23 20:58

    Díky za podívanou. Tady jsem nikdy nebyla. Přeji hezký zbytek týdne. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to není moc známé místo a takových je v naší zemi spousta. Přesto je tam krásně a stojí za návštěvu. Děkuji a přeji prima den.

      Vymazat
  3. Anonymní9/3/23 22:38

    Lezarts

    Á máme tu další krásný kout, který láká k návštěvě!
    Mají tam moc hezké sousoší:)

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, je to od nás velmi vzdálené, nikdy jsem tam nebyla, přesto takový příspěvek si s radostí prohlédnu. Jako ty nabíráš energii a síly v přírodě, já takhle pookřeju v tomto prostředí - hrady, zámky, muzea - to je moje. A napadlo mě, nesouvisí to se známou Žofií Chotkovou, která se provdala za Ferdinanda d´Este, kdy oba zemřeli při sarajevském atentátu - 7 kulí v Sarajevu, vzpomínáš jistě... ??
    Takže já poděkuji a mám možná větší radost než adresátka. Jestli máš něco podobného, klidně přidej. Je to paráda. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Karel Chotek, který nechal zámek postavit, byl děd Žofie Chotkové a její bratr nechal zámek novorenesančně přestavět. Žofie Chotková a Ferdinand d' Este byli oddáni na zámku v Zákupech, kde jsme také už několikrát byli. Oba tyto zámky na severu Čech jsou s tímto rodem Chotků spojené.

      Vymazat
  5. Jaru, moc děkuji za krásnou vzpomínku. Zámky a vůbec sever nemám moc. procestovaný, ale už o tom doma hodně mluvíme, snad i nějakou cestu zrealizujeme...
    Moc děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ono se všechno stihnout nedá a sever Čech bývá dost opomíjený a hlavně spojovaný s mnoha negativy a proto moc lidí k návštěvě neláká snad kromě Českého Švýcarska, které bohužel loni zdevastoval rozsáhlý požár právě díky neukázněným turistům.

      Vymazat
  6. Nebyla jsem tam, takže Tvoje fotky mi přišly vhod.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní10/3/23 14:37

    Moc hezký zámek, je u něj i krásná zahrada. Místo, které určitě stojí za návštěvu a moc pěkně jste ho nafotila. Pokud jde o tu stavbu, co jste neidentifikovala, jestli je na opačném břehu Labe, než Velké Březno, myslím, že to bude zámeček Skrytín https://www.kudyznudy.cz/aktivity/zamek-skrytin-u-decina
    Eliška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško moc děkuji za komentář i upřesnění stavby. Ano, je to na druhém břehu. Moc děkuji a přeji krásné dny.

      Vymazat
  8. Jaruško, krásné fotky jsi pořídila. 👍👍👍
    Mám na návštěvu tohoto zámku dvě vzpomínky. Ta první asi souvisí s mou blond hlavou, protože jsem v prvním kole navigovala manžela do Krásného Března. Tam jsme obešli kostel a cosi, co vypadalo jako zámek. Budova však byla uzavřená a sídlil v ní památkový ústav.
    Na druhý pokus jsme to trefili. Provázel nás úžasný průvodce, bylo vidět, jak svou práci miluje a s jakým zaujetím a nadšením jí dělá. A já poslouchala jeho výklad, který byl nejen o zámku ..... a zapomněla jsem fotit. Vyfotila jsem si pak jen o patro výš výstavu kočárků a udělala pár záběrů z věže. Více jsem pak fotila zámecký park.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko tak toho úžasného průvodce jsme tam také měli. Přesně jak to píšeš bylo vidět, že svoji práci dělá s opravdovou láskou. Ještě jsem podobného průvodce zažila na zámku ve Frýdlantu v Čechách. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Jaruško, díky za reportáž z krásného místa, kde jsem nikdy nebyla. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško zdravím a děkuji za krásnou podívanou tak tam jsem také nebyla ale je to nádhera pokochala jsem se aspon krásnýma fotkami opatruj se .

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní11/3/23 09:50

    Jaruško, to vypadá tak krásně. Severní Čechy vůbec neznám a mám už několik památek, které bych chtěla vidět.. Tak možná letos bychom to mohli s mužem zkusit, ovšem pokud nám to zdraví dovolí. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwi, moc děkuji a určitě, pokud vám to vyjde, tak se tam podívejte. Je to malý zámeček, ale moc hezký a krásné jsou i zahrady kolem, zvláště v červnu kdy kvetou rododendrony.

      Vymazat
  12. Prohlídku jsem se díky Tvé prezentaci Jaruško užila. Krásné to tam je ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné místo, krásné fotografie, díky za báječný virtuální výlet! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Mám radost Jaruško, že jsi vložila vzpomínku, konečně zase pozitiva i já růže mám rada a moc ti to sluší. Jsem zvědavá kdy přijedeš k nám na výlet aby jsi viděla naši úžasnou krásnou ves hihi. Máme pěkný kostel aj obchodní dům také ZOO :-)🌞🌼opatruj se zlatí♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, nevím jak to bude s cestováním. Manželovi se nikam chodit nechce a sama bych tak daleko jet netroufala. To od nás není cesta na jeden den, ale na ubytování. Děkuji za pozvání i komentář

      Vymazat
  15. Děkuji za pěknou podívanou, nikdy jsem tam nebyla, tak aspoň na fotkách jsem se prohlídkou, ale i okolím pokochala ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherný zámek, vchod má jak u luxusních hotelů. A ty výhledy z něj jsou také skvostné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši máš pravdu, že je krásný a t se mi tam původně moc nechtělo, ale prohlídka byla se senzačním průvodcem a stálo to opravdu za to.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.