POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

12 března, 2023

Šluknov, část první, Křížová cesta

 Výlet č. 3

10. března 2023

Na další výlet jsme se  s kamarádkou Hankou vydaly do Šluknova. Cílem naší cesty bylo Karlovo údolí, kde kdysi bývaly "sluneční lázně".  Naše cesta začínala výstupem na Křížový vrch, kde je zajímavá křížová cesta doplněná třeni modrými kapličkami.

Pomník obětem 1. světové války


Kaple Poslední večeře Páně
Další jsou kaple Žalář Krista a Bičování Krista
Kaple Žaláře Krista
Kaple Bičování Krista
Gensemanská zahrada



Grotta Svatého Petra












Kaple Božího hrobu  a Kalvárie
Boží hrob
Kaple opravená. Zmizely výtvory sprejerů.
Před čtyřmi roky.
Kalvárie



Grotta Máří Magdalény


Pomník Padlým
Moc mě potěšilo, že od minulé návštěvy této křížové cesty zmizely sprejerské výtvory z jednotlivých zastavení a byly opraveny i kaple Božího hrobu a Kalvárie, kde zmizely nápisy a monogramy R. M. .Jak to před lety vypadalo se můžete podívat  na fotografe na blogu  "Od všeho trochu" ve složce Sakrální památky.
***
Naše cesta pokračovala do Karlova údolí. To už nechám do dalšího příspěvku. 

26 komentářů:

  1. Jaruško, udělaly jste si krásný výlet a tys ho báječně zdokumentovala. 👍👍👍
    Ač to je kousek od mého rodiště, nikdy jsem na Křížovém vrchu nebyla. Je spousta krásných a zajímavých míst, které by stála za návštěvu. Děkuji za krásnou prohlídku.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Jsem ráda, že tu mám kolegyni na cesty v sousedství. Navíc jezdíme autem, tak že přidám na PHM a je to v pohodě. Užijeme si tak obě hezký výlet.

      Vymazat
  2. Milá Járo, tak jsem si s vámi dvěma zase jednou zacestovala po Výběžku - pěkná práce s fotoaparátem...
    jsem ráda, že to tam opravili, a snad to vydrží v tomto stavu.Když jsem tam posledně byla, bylo to o kus horší.
    U mne na bloguje je můj výlet po Křížových cestách Šluknovska 18.září 2021 - to to letí!
    Tak se těším na další výpravy s tebou a kolegyní Hankou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Také mě opravená křížová cesta potěšila. Naopak mě pokazilo dojem Karlovo údolí.

      Vymazat
    2. Jaruško, manžel mi dnes povídal, jak to tam bývalo hezké, ale já to nepamatuji...prý tam bývalo v sobotu a neděli plno? Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko, Křížová cesta je poměrně klidná. Příští článek je z Karlova údolí, ten už je smutnější.

      Vymazat
  3. Jaruško, děkuji za úžasnou procházku místem, kde jsem nikdy nebyla. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari je tolik míst, kde jsem nebyla. Také se ráda podívám na blogu na fotografie odjinud. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Krásné místo, Járo, moc děkuji za fotky! To přetření "výtvorů" by mne taky velice potěšilo!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní13/3/23 10:34

    Lezarts

    To je galerie pod širým nebem!

    OdpovědětVymazat
  6. Podobných míst je po republice celkem hodně, tady jsou i ty kaple a hned mě napadlo, kdo to má na starosti? A ejhle, určitě je třeba pochválit "tu instituci", která se o to stará, jinak by obnova kapličky neproběhla. 👍 Jen mech je asi bolestí těch křížových cest, když jsou v přírodě. Líbí se mi Gensemanská zahrada. Přeji Ti tu společnici na výletech, autem je to podle mne lepší, jen aby Ti, Jaruš, stačila. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Křížové cesty jsou tu u mnoha měst i vesnic a většinou se o ně starají místní samosprávy. Jinak kolegyně na cesty je o dvacet pět let mladší a mohla by být mojí dcerou, tak že mně určitě stačí...Spíše to časem bude naopak. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  7. Nádherné fotky Jaruško a krásné místa k procházkám ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruško, díky za další krásnou reportáž. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Parádní fotky Jaruško, sochy se mi moc líbí ⚛ ღ ♥ hezký den ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Další krásné místo Járo a díky za milou prohlídku a nejvíce jsi mě potěšila ,že nevíš čím? Ty sochy tak to je opravdu něco nádherného opravdu jsi mě potěšila♥♥♥ Opatruj se - myslím na Tebe.🌞🌼

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné fotky, procházka se vydařila. Děkuji za poučné povídání, prohlížení jsem si užila ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Krásné jsou ty sochy v přírodě, připomíná mně to sochy Matyáše Brauna v lesích nedaleko Kuksu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady tvořil většinu soch vytvořila kameník Josef Salm z Nových Křečan

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.