POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

31 března, 2023

Výhledy z Dymníku

 26. března 2023 - pokračování výšlapu na Dymník.

Opustila jsem rozhlednu a pokračovala v procházce dál.

Rybníček je součástí fotbalgolfového hřiště






Buky jsou teď bez listí a vidět z luk rozhlednu jak stojí na skále,
je opravdu možné jen když z buků opadá listí.

Pohledy na Rumburk a v pozadí na Žitavskou pahorkatinu










V těchto místech stávala další výletní restaurace a hotel. 
Dnes jsou zbytky zdí součástí hřiště.



Vlčí hora ze západní strany Dymníku



V pozadí vykukuje Luž
Vlčí hora z jiného místa









Obloha rychle ztmavla.
Domů to mám ještě docela daleko.



Začalo poprchávat. Schovala jsem se pod smrk a uklidila foťák do batohu,
 přetáhla přes batoh pláštěnku a už byl čas otevřít deštník...
Déšť mě provázel celou cestu domů a neustal ani pak. V noci přešel do sněžení.
Moje dvacetikilometrové  víkendové toulání skončilo.  

36 komentářů:

  1. To jsi si dala pěkně do těla, 20 km je hodně. Výhledy ale byly krásné a obloha opravdu dramatická. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář. Bylo to rozvrženo d o dvou dní, ale musím se přiznat, že v neděli večer jsem ty nohy trochu cítila, že jsou unavené. Přece jen už nejsem žádná juniorka...Moc děkuji a přeji Ti krásné aprílové dny.

      Vymazat
  2. Járo, takové mračouny by mne asi zavedly na Dýmník do restaurace a sledovala bych to od teplé polévky ! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, v restauraci by asi nebylo volné místo. Parkoviště před chatou a vedle bylo plné aut hlavně s německou značkou. Děkuji Ti za komentář a přeji Ti krásný víkend i zájezdík.

      Vymazat
    2. Jaru, když jsme tam s mužem posledně ( před časem ) seděli na obědě, tak jsme tam česky mluvili jen my a vrchní. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jo Jiřinko, tak to většinou je. My jsme tam jednou od kluků "dostali večeři" k manželovým narozeninám a mému svátku. Bylo to luxusní a také jsme tam byli jediní, kteří mluvili česky.

      Vymazat
  3. Jaruško, máš můj hluboký obdiv za ty kilometry, které jsi ušla. A stejně tak i za nádherné fotky, kde jsi kromě pohledů z Dymníku vyfotila i úžasné nebeské divadlo. 👍👍👍
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. já si ty výšlapy vždycky užívám. Děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  4. Jaru, doslova polykáš kilometry a musím říct, že si to užívám i já! Krásné fotky!
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Člověk si nesmí připouštět věk. Chce to trénink, dokud to jde. Děkuji a přeji Ti hezké jarní dny.

      Vymazat
  5. Jaruško, gratuluji k Tvému šlapacímu výkonu. SUPER!!!! Fotečky moc krásné ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  6. Anonymní1/4/23 11:30

    Lezarts

    To co vídáme, jako dominantu krajiny z tvých fotografií často z dálky, jsi nám ukázala z blízka. Zase vydařený zážitek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, je to ono. Já jsem zase jednou vyrazila na druhou stranu města a šla do míst, kam se v létě jít bojím, protože se tam v ohradách pasou nejen krávy ( těch se nebojím), ale i býci a ti mohou být nebezpeční, tak že to bych tam procházku neriskovala. Děkuji Ti a přeji krásné dny.

      Vymazat
  7. Na začátek napíšu, že ty jarní kilometry chodíš i za mě. Tělo v kondici, ale pozor na bezpečnost. Dymník dostal dobrý název, asi naši předkové věděli, proč "dýmal"? Fotky zaslouží pochvalu, jen to počasí by chtělo vylepšit.
    Příjemný víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za komentář. Já si udržuji kondici chůzí. Je to nejzdravější pohyb a určitě bezpečnější v přírodě, než ve městě. Jinak Dymník je kopec sopečného původu. O tom svědčí čedičové hranoly na jeho vrcholu a když v létě prší, tak se nad kopcem vytváří mlhavá čepice. Počasí mi nevadí. Chodím ven, jak jen to jde... Měj se moc pěkně a také si někdy vyjdi do přírody. Je tam fakt krásně! Určitě i u vás jsou krásná místa. Přeji Ti příjemné jarní dny.

      Vymazat
  8. Jaruško zdravím, moc za vše děkuji. Obdivuji , že zvládneš takovou štreku. Fotky jako vždy nádherné šikulko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji s přeji ti krásný den.

      Vymazat
  9. Jaruško moc zdravím no to teda máš vydrž a fotečky krásné jako vždy popřeji krásné jarní dny opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško moc děkuji.
      Krásnou neděli přeji

      Vymazat
  10. Co napsat. Jsi prostě dobráááá ! Fotky parádní !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a přeji Ti krásný zbytek neděle a pohodový velikonoční týden

      Vymazat
  11. Ahoj Jaruško , opět nádherné foto.

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní2/4/23 16:49

    Vija
    Jaeuško, pěkný výšlap, hezké fotky, ale ta změna a zatažená obloha je trochu děsivá. Cesta zpátky s deštníkem musela být náročná.
    Měj se hezky. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já jsem foťák uklidila as jinak jsem šla v pohodě. Nejsem z cukru a nějaký déšť mě nepokazí náladu, pokud zrovna není bouřka...a to nebyla. Děkuji Ti a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  13. Zbytky po výletní restauraci a hotelu vypadají jak po bombardování. Docela smutný pohled v jinak krásné krajině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, ta boduva zanikla již mezi válkami někdy kolem třicátých let minulého století. Jedni píší, že tam byla výletní restaurace, jiní, že to byla hospodářská budova. Objekt zřejmě vyhořel. Každopádně původní nejznámější chata se dochovala a u fotbalgolfového hřiště je postaven nový luxusní hotel. Tyto stěny jsou teď využívány jako součást hřiště. Jen mě zajímalo, co tam vlastně je, protože tam vidím z oken bytu, tak jsem se tam šla podívat. Díky za komentář a přeji ti krásný den.

      Vymazat
  14. Máš můj obdiv Jaruško, opět úžasné fotečky i když ty mraky jsou děsivé :-) Hezký večer přeji♥

    OdpovědětVymazat
  15. Jaruško krásné fotečky jako vždy .I když už by mohlo bejt teplejší počasí už by to bylo užasní sedět venku a ohřívat se .Pa a přeji ti Krásné Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  16. Tak to vše bych neušla, krásné fotografie♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš problémy se srdíčkem, tak to chápu. Květuško díky.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.