POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

30 března, 2023

Nedělní výšlap na Dymník

 26. března 2023 - Moje cesta na Dymník - část první

Nedělní odpoledne a proměnlivé počasí mě přece jen vytáhlo ven. Vydala jsem se na Dymník. Jen manželovi se nechtělo a obě "spoluturistky" měly na odpoledne jiný program, tak jsem vyrazila sama. S batohem na zádech, který byl doplněný deštníkem a  teplým čajem v termosce, jsem vyrazila nahoru...

Plicník lékařský

Sasanka hajní
Rybník Cihelna v Antonínově údolí
Také devětsil lékařský otevírá svoje květy. Pod Dymníkem v lese
 lze vidět i bílou variantu této jarní byliny.
Jedna ze zajímavě obložených chalup barevnými břidlice stojí ve 
Výletní ulici pod Dymníkem.


Cesta nahoru se krásně klikatí...

Ohlédnutí na město

Plicník lékařský tu roste u cesty.
Chata  s restaurací na Dymníku. Vzpomínám na Jiřinku, která sem chodívala tancovat.


Původně jsem si myslela, že půjdu na Skřivánčí Pole a do Krásné Lípy na vlak, 
ale hrozící mraky mě odradily.
Kamenná hvězda
Lampy u parkoviště
...po žluté dál...
Mezi stromy vykukuje Augustova věž ( rozhledna)
Zašla jsem do lesa prozkoumat čedičové sloupové skalní útvary, 
které v létě tak snadno vidět nejsou.
Jedná se o původní sopečný útvar a skála se skládá z pětibokých a šestibokých čedičových hranolů. Dříve se tu čedič možná i těžil, protože většina ulic ve městě byla dlážděná právě těmito čedičovými "kočičími hlavami".  Ještě si je z dětství pamatuji.
Místo abych pokračovala na Skřivánčí Pole, tak jsem se rozhodla pro toulky lesem
Nad hlavou mi zpívaly pěnkavy a užívala jsem si ten klid plnými doušky.

V lese je opravdu krásně.




Toulala jsem se místy, kde nevedou cesty 
a nikdy jsem na této straně kopce ani nebyla.



Tady se kácely buky a místo nich už jsou nové sazenice, 
kvůli možnosti poškození zvěří je nová sadba oplocená.



Vystoupala jsem kopec a najednou se přede mnou objevila rozhledna


Výškové body jsou tu rovnou dva ( 515 m), 
přesto je vedle  ještě metr skála na které stojí rozhledna.

Na vrcholu rozkvétá křivatec žlutý. Roste jen tady nahoře.

Rozhledna byla zavřená i když byla neděle a tak jsem pokračovala dál v procházce. 
Fotografií je ještě hodně z míst, kde jsem se byla projít poprvé a tak je nechám do dalšího příspěvku.
**************
Pokračování příště.


32 komentářů:

  1. Jaruško, udělala sis krásný výlet. 👍👍👍 Dymník a rozhledna na něm bývaly častým cílem vycházek, když jsem ještě v Rumburku bydlela. A přemýšlím, kdy jsem na Dymníku byla naposledy. Byl to maturitní ples synovce, tuším že v roce 1997. To už je tedy dávnověk.
    Děkuji za osvěžení vzpomínek. Máš můj obdiv, že podnikáš sama výlety.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  2. Krásný výlet do jarní přírody a pěkné fotky Jaruš.V té přírodě je přece nejlépe....

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, jsi dobrá, že se takto vydáš sama na takový vandr. Krásné fotky a je vidět, že si ten klid lesqa užíváš. Jsi jako můj manžel. Temn musí každý den ven a projde kdejakou pěšinku, prý kam to asi vede. Ake po letošnéí zimě mu už také nějak docházejí síly. Chtělo by to více sluníčka a tepla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám tu přírodu ráda. Také bych nejraději chodila denně, ale občas povinnosti a někdy počasí to nedovolí. Děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  4. Járo, tos to pěkně obešla, ale sama bych lesem nešla. Co kdybys někde upadla, kde tě budou hledat?
    Díky fotkám jsme si udělali tůru s tebou. Krása. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, snažím se být opatrná a nepřeceňuji svoje síly. Děkuji za komentář a přeji ti hezký večer.

      Vymazat
  5. Rozhledna a skály jsou super. Krásná vycházka a těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní30/3/23 21:03

    Lezarts

    Hezky jsem se s Tebou Járo prošla. A zase uviděla novou krásu.
    P.S.
    Ten zámek v příspěvku na mém blogu je zámek v Kostelci n/Č Lesy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko děkuji moc za komentář i za zprávu o zámku z Tvojí nádherné fotografie. Měj se hezky.

      Vymazat
  7. Anonymní30/3/23 21:48

    Fotící turistka))) moc pěkné záběry i parádní výlet. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Jatuško, to je opět taková nádhera! Kochám se a doufám, že se taky brzo dostanu nějak vem z města. Krása!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji krásné jarní dny a snad se také na nějaký výlet brzy dostaneš. Hlavně aby bylo už hezky.

      Vymazat
  9. Omlouvám se za ten překlep, Jaruško!
    H.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky přírody Jaruško ♥ hezký víkend a moc děkuji za komentíky na mém blogu ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Manželovi se nechtělo a takový pěkný výšlap to byl. Rozhledna je také moc pěkná, kamenné (či cihlové) se už snad 50 roků nestaví, vím jen o jedné výjimce, Dalimilově rozhledně v Jeseníkách pod chatou Paprsek, ale to je replika někdejší rozhledny na Kralickém Sněžníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši děkuji za komentář. Pro doplnění Augustovu věž nechal v roce 1896 postavit na vlastní náklady rumburský radní August Wenschuch a v den jeho narozenin 27. září 1896 byla slavnostně zpřístupněna. Pamatuji , že bývala volně přístupná, ale rychle začala chátrat a na chátrání se začínali podílet i vandalové. Rozhledna tedy byla nějaký čas zcela uzavřena, než si ji vzal pod patronát Klub českých turistů a díky veřejné sbírce byla věž opravena a znovu zpřístupněna veřejnosti. Rozhledny se teď staví buď dřevěné nebo kovové. To je pravda. Přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  12. Nádherné fotky Jaruško, stavby i rostliinky.

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško překrásné fotky, jsem ráda, že mohu spolu s Tebou si užívat aspoň na dálku procházky v Tvém okolí ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji a přeji ti krásnou neděli.

      Vymazat
  14. Anonymní2/4/23 16:43

    Vija
    Jaeuško, když čtu Dymník, vím, že ae budu dívat na krásné fotografie a je to tak. Mě se ty procházky s tebou moc líbí. Děkuji. Měj se hezky a výšlapům zdar. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já Ti moc a moc děkuji za ta milá slova. Přeji Ti krásné jarní dny i když se venku hodně ochlazuje a asi nás čeká ještě několik mrazivých dnů.

      Vymazat
  15. Nádherné fotečky Jaruško, u nás v neděli celý den pršelo a je opravdu chladno. Musíme ještě počkat na to pravé jaro :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tady je dnes také zima
      Nikam teď nejdu. Čekají mě předoperační vyšetření a po svátcích jdu na operaci, tak musím být fit. Děkuji za komentář a přeji ti hezké dny.

      Vymazat
    2. Já vím Jaruško, a budu na Tebe myslet hlavně neboj vše bude dobré♥♥♥

      Vymazat
  16. Krásná procházka a fotky z ní Jaruško. Já dostala dálší antibiotika a stále nejsem OK ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško to jsem byla ještě před operací. Teď po operaci jsem také zavřená doma i když na procházky chodit můžu, ale ne kopce a nic náročného...

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.