POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

24 května, 2023

Děčín - mosty

21. května 2023
V tomto příspěvku jsem vybrala fotografie mostů a nového mostu i pár pohledů na město a zámek.

Nová lávka přes Jílovský potok
Pohled z mostů na zámek a Pastýřskou stěnu
V pozadí  Děčínský Sněžník s rozhlednou
Zámeček " Nebíčko" na Pastýřské stěně.
Nové mosty a pod nimi most Staroměstský.

Staroměstský most. Kamenný most ve stylu pozdní gotiky byl z pískovcových kvádrů postaven v 16. století. Most zdobí sousoší sv. Jana Nepomuckého, sv. Víta a sv. Václava, pocházející z roku 1717 a je dílem Josefa Brokoffa.
 Samotný most je dlouhý 84 m a široký téměř 5 m. Dlouho sloužil jako silniční,
 ale dnes je využíván pouze pro pěší a cyklisty.




Ploučnice 

Pod nejvyšším obloukem mostu teče řeka Ploučnice. Blíž jsem si jít neodvážila, 
abych ve vysoké trávě nechytila klíště.
Detaily na sousoší Staroměstského mostu



Můstek pod železniční tratí
Železniční most
Tyršův most
Řetězová lávka

Můstek nad ramenem Ploučnice
Zámecký most je velice unikátní. Vede z 1. nádvoří  do zámku a je jeho součástí.



Tyršův most ze Smetanova nábřeží
Tyršův most z Labského nábřeží
Železniční most
Kamenná část železničního mostu.
Fotografie z procházky ze zámku, zahrady a nábřeží ...
...to bude zase v dalším příspěvku.
Přeji vám krásné jarní dny.


22 komentářů:

  1. Pěknou přehlídku mostů jsi shromáždila. Zámecký most a Staroměstský most ty jsou úžasný. Pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. To zdaleka nejsou všechny. Projít je všechny ještě na druhé straně Labe by zabralo ještě další den. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Jaruško, to je opět nádherná podívaná, pěkn é fotky, staré stavby mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, vy jste toho stihli, snad už jen Ovčí můstek přes Jílovský potok a je to komplet. Ale to byste museli mít motorové koloběžky. Pa a velice ráda s tebou chodím po Děčíně .Však jsem se tam něco naběhala...Díky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tam je těch mostů moc, i právě v Podmoklech. Jsou tam mosty železniční u lidlu, další u okresního úřadu, Ovčí lávku tu možná mám někde ve starším příspěvku. Když jsme u ní byli naposledy, tak se opravovala. Mostů a různých lávek je tam moc..

      Vymazat
    2. Ale Ovčí se mi líbí nejvíc.
      Járo, to koupaliště pod zámkem zrušili až po povodni? nevíš? Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Při povodních 2002 se zřejmě zničilo. Když vidím na skále tu výšku hladiny, jaká tam tehdy byla, to tam muselo po tom, co voda opadla, vypadat hrozně. Teď je tam louka.

      Vymazat
  4. Krásné cestování Jaruško... hezké ráno.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc ráda jsem se podívala, Járo! Hezky koncipovaný příspěvek!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško zdravím no krásna prohlídka mostů děkuji za krásnou podivánou hezký víkend popřeji

    OdpovědětVymazat
  7. Járo, tolik mostů jsem ani nečekala. I mně se moc líbí Staroměstský kamenný most a ten Zámecký. Klíšťata jsem už chytla dvě, a to jsme na začátku léta. Ani jsem nemusela do vysoké trávy, zahrada je posekaná a přesto si mě najdou 😀😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi je to tím, že v Děčíně jsou vlastně tři soutoky. Jílovský potok, a dva přítoky Ploučnice. Jeden je řeka a druhý je umělé rameno Ploučnice, které vytéká ze Zámeckého rybníku, který je napájen právě z Ploučnice. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  8. Krásná přehlídka mostů, tam už chybí jen zavěšené a visuté konstrukce.
    U toho kamenného mostu si ale silniční provoz nedovedu představit, auta v obou směrech by se asi na něj nevešla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam už léta auta nejezdí. Už když jsem jezdila na Střední školu, tak už byl Staroměstský most uzavřen a to je už přes 50 let. Jezdilo se městem a do Starého Děčína už stál most novější a ten "nový" (obchvat na Ústí nad Labem), se tehdy stavěl...Tedy ten čas letí...Přeji Ti krásné jarní dny,

      Vymazat
  9. Nádherná přehlídka mostů, fotky supééér ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky Jaruško , obdivuji jak stále někdo chodíš, jsi dobrá ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.