POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

12 května, 2023

Loukami na Strážný vrch

 Můj výšlap pokračoval od Nového rybníku nahoru na Strážný vrch, kde je křížová cesta a kostelík - pravoslavný chrám Stětí sv. Jana Křtitele.

V pozadí vykukuje Vlčí hora





Pohled k Novému rybníku ze Strážného vrchu
Tůňka v louce

Strážný vrch a Vlčí hora v pozadí








Továrna vpravo je bývalá Desta
Pohled na severní část města


Lužické hory ze Strážného vrchu. Dole část Rumburk II. ,Horní Jindřichov

Velkým objektivem jsem si přiblížila Luž. Mlhavý opar brání lepšímu rozlišení.
Jizerky a Ještěd.


Hrádek ve Varnsdorfu.


Pravoslavný chrám Stětí sv. Jana Křtitele









Pohled k Dymníku. 


Bělásek řeřichový a jarní námluvy.





32 komentářů:

  1. Jaruško, opět nádherné fotografie z procházky. 👍👍👍
    Moc mně potěšilo, že jsem na nich našla dům, ve kterém jsem bydlela po narození a pak druhý, kde jsem trávila své dětství a dospívání.
    Všimla jsem si, jak vyrostly břízy na Strážáku. Jako dítě jsem tam chodila trhat březové listí, když ve škole vyhlásili sběr léčivých rostlin.
    Díky fotkám jsem se ve svých vzpomínkách ocitla zase na chvíli "doma".
    Měj hezké májové dny. 🍀🌸🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc moc děkuji. Já jsem tam jako dítě chodila sáňkovat, když rodiče ještě pracovali ve Vkusu. Teď na té straně stojí domy...Na tu druhou jsme nechodili, protože je dole potok...Břízky tam pamatuji také jen malinkaté a pamatuji už jako puberťanda - letní kino. To už není a jevistě kde byla plocha na kterou se promítalo zbourali, protože se tam scházeli bezdomovci a feťáci a zbourali i kabinu na promítání. Jsou to vzpomínky a mládí...Měj se moc krásně.

      Vymazat
  2. Jaruško moc zdravím máš tady samou nádheru prohlédla sem si to moc tu nejsem sem tam vložím obrázek jsem už více na zahradě jak je pěkné počasí ten bělásek je nádherný hezké dny přeji opatruj se .

    OdpovědětVymazat
  3. Járo, nádhera. V Destě pracoval manžel.Měl to pěkný kus cesty do práce.
    A já jsem jeden čas byla z D.Křečan přeřazena do Bytexu v Jindřichově a tak mi nezbylo, než jezdit na kole. Pěkné procházky nám ukazuješ. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Já jsem pro změnu do školky vedle vodila nejstaršího syna, když jsem po mateřské a domácí práci konečně dostala umístění do jeslí a později právě do této školky.. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Krásné výhledy, a moc se mi líbí ten chrám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško zdravím a moc děkuji za milá slovíčka. Fotečky jako vždy nádherné, těžko vybrat nejlepší, ale motýl přece jen zvítězil ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Járo, tvé obrázky z cest si moc užívám!
    Děkuji a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkný víkend Jaruško, opět parádní podívaná. Člověk se alespoň takto pokochá krajem, který nezná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, myslím, že je hezky všude. Stačí se rozhlédnout. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Anonymní13/5/23 12:05

    Lezarts
    Z tvých výletů je stále co obdivovat !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Ahoj Jaruško, zase perfektní podívaná. Musíme se jednou s manželem vypravit na dovolenou do kraje který vůbec neznáme jen s tvých fotek jak mu je ukážu.Letos ještě zase jedeme do Českého ráje.

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, skvostné fotky z nádherného výšlapu. Ti motýli v milostném aktu, to je super úlovek. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji a přeji Ti krásné dny i na zahrádce.

      Vymazat
  11. Nádherné fotky Jaruško , motýlci nemají chybu ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Anonymní14/5/23 17:42

    Wow!!! Ty fotky teda jsou)))
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  13. Milá Jaruško😊nejdříve bych Ti chtěla moc poděkovat za potěšující komentáře na mém blogu❤️Hodnotit u Tebe fotky ?ty jsou vždy👍👍👍👍👍👍👍👍Máš to v oku a procítěné❤️je
    vidět, že je to Tvoje ,mimo jiné srdeční záležitost❤️❤️❤️Já Ti za vše moooc děkuji 🌷přeji Ti i celé Tvojí rodině ,vše dobré🍀opatruj se🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji za milý komentář a přeji Ti příjemné jarní dny.

      Vymazat
  14. Jaru, to jsou nádherné fotky i motýlci nemají chybu♥

    OdpovědětVymazat
  15. Pohled na Jizerské hory a Ještěd je nádherný.
    Desta Děčín, tam kdysi dělal ředitele Miroslav Grégr, pozdější ministr z vlády Miloš Zemana. Škoda, že je to už jen bývalá továrna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že se mýlíš. Ředitele v Rumburku, dělal někdo jiný, jméno už si nepamatuji. Švagrová tam pracovala jako účetní bratr jako nástrojař. Oba přišli o práci ze dne na den. Ministr Grégr se zasloužil o zrušení výroby a uzavření Desty, propouštění zaměstnanců a prodej výroby vysokozdvižných vozíků do Číny. Takto postupovala ta divoká privatizace v našich končinách, kdy se tu zrušilo úplně všechno včetně textilek. Teď si tu připadáme jako by náš výběžek byl "slepé střevo" České republiky: není tu práce, kolabuje zdravotnictví...jen se sem sestěhovávají nepřizpůsobiví, protože mají jistotu, že tu práci neseženou a dávky mají jisté...Smutné. Měj se moc pěkně.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.