POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

31 července, 2023

Moje toulky přírodou

 Červenec nám utekl jako voda a kvůli vysokým teplotám jsme toho letos moc nenacestovali. Jeden výlet do České Kamenice a pak se synem Pavlem do ZOO v Drážďanech. Tak že mi nezbývá, než se toulat letními loukami. Ani to jsem během měsíce moc často nechodila hlavně kvůli hodně vysoké trávě a obavám, abych si nepřinesla klíště. Teď už jsou konečně louky posekané, uklizené a tak už mi kromě počasí, vycházkám do luk nic nebrání.

Ráda pozoruji dění v trávě i na okrajích louky. Tady mě zaujalo peříčko.
Okáč pýrový
Mokřadní louka se neseká už léta i když je tu sucho...
Znám tu místo, kde každý rok  určitě najdu modrásky. 
Drží se vždy blízko vlhkých míst.
Modrásek jetelový.

Kopřiva dvoudomá a vrbina obecná a s nimi housenka
Jedlová v dáli mezi stromy



Čerstvě sklizená louka, v pozadí stromy a proměnlivá obloha = barevné léto
Lužické hory
Dymník a Vlčí hora
Luž, Pěnkavčí vrch, Vyhlídka ( Weberberg)
Studenec, Široký vrch., Dymník
Weberberg, Pěnkavčí vrch, před ním Frenzelsberg, Světliny a Jedlová
Části luk nechávají zemědělci pravidelně neposekané. Říká se jim "motýlí louka".
 Místa se posekají až při druhé seči
Okáč bojínkový, už s trochu  odřenými a vybledlými  křídly

Tady v trávě ještě zbyly kapky deště


Okáč luční a pcháč oset ( lidově bodlák)
Muška a moucha bzučivka

Luňák na lovu s mládětem. Omlouvám se za kvalitu. Oba byli hodně vysoko.

Pohled k lesu
Ohniváček černoskvrnný
Tohoto nočního motýla popsat neumím. Jen vím, že lišaj smrtihlav to určitě není.

Saranče - velké přes 5 cm. 


Vylezla jsem na vodárnu, abych pořídila pár záběrů.





Lnice květel a na ní modrásek
Došla jsem domů a obloha se zatáhla. Přicházela bouřka, ale nám se naštěstí vyhnula. 
Fotila jsem dramatickou oblohu, ale to až příště a na druhém blogu. 
Už tak je fotek dost ..
Přeji vám krásný vstup do druhé poloviny prázdnin. 

28 komentářů:

  1. Jaruško to jsou úžasné fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Tomu říkám úroda fotek a znalosti! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Přeji Ti moc hezké dny.

      Vymazat
  3. Anonymní31/7/23 21:06

    Lezarts
    Krásná křídla motýlí!

    OdpovědětVymazat
  4. Lnice květel se mi objevila na zahrádce, asi ptáci ji přinesli, ale už ji mám odkvetlou. Pěkná procházka loukou. Já se na louku letos ještě nedostala, dělají tam silnici a je to uzavřené do konce srpna. Musím si počkat. Měj se krásně a pěkný den přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji. Já musím za na louky také už stále dál, protože dříve jsme byli na okraji města, ale teď se tu hodně staví a tak to musím obcházet. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Jaruško zdravím a děkuji, překrásné fotečky, jejky a ty Tvé znalosti, díky za doprovodní slovíčka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc Ti děkuji za milé komentáře a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Járo, to je taková nádhera! Překrásné fotky, cítím z nich klid a rovnováhu. Ať detaily nebo pohledy do krajiny jsou nádherné podívání.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já si v těch loukách tak trochu "dobíjím baterky". Já se kochám krajinou, kterou už důvěrně znám, ale vždycky si tam najdu něco při čem se mi tají dech. Děkuji za komentáře a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  7. Tvoje toulání je vždycky krásné pokoukání spojené s ponaučením. Těším se na fotky s dramatickou oblohou.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc a moc děkuji a přeji Ti moc hezké dny.

      Vymazat
  8. Nádherné fotky i procházky děláš Jaruško, nedivím se, že ráda pozoruješ přírodu. Já ráda pozoruji Elu a Káju. Je radost se na ně dívat. Bohužel když něco chci nafotit, Kája utíká pryč a Ela na mě skáče ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško Ty vaše kamarády Elu a Káju také sleduji na Tvém blogu. Je s nimi zábava. Děkuji Ti a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  9. Járo, moc pěkné fotky známých míst, které nikdy neomrzí. Měj se hezky, zdraví😉😄m

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Vím, že jsou to stejná místa, ale pro mě vždycky jinak zajímavá. Někdy jsou jiné louky, jindy obloha nebo světlo při kterém fotím. Přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  10. Ahoj Jaru, po delší době Tě chci pozdravit. Děkuji za pěknou procházku a parádní snímky.
    Též děkuji za komentíky a přeji Ti pěkné, klidné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko moc a moc děkuji a přeji Ti moc hezké letní dny.

      Vymazat
  11. Pěkný večer Jaruško, nádherné fotky. Radost se dívat ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Járo, krásné fotky - umíš moc hezky fotit detail. A krajina je u vás nádherná.

    OdpovědětVymazat
  13. Obloha je opravdu dramatická a fotky jsou výstavní. Nádherná procházka.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.