POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

27 září, 2023

Netolice - Obora

Jsem ranní ptáče a tak jsem si ani tady nenechala ujít východ slunce. 
Vyrazila jsem ven, když bylo ještě šero a v údolích se válela mlha.
Sluníčko se dlouho schovávalo...

Při zakládání Netolické obory v roce 1579 se Vilém z Rožmberka rozhodl, patrně z popudu Jakuba Krčína, zrušit několik vesnic, které se nacházely uvnitř obory. Jednou z nich byly Ročovice, jež současné a starší výzkumy lokalizují na místo v údolí označené šipkou. V terénu je patrná úvozová cesta a stopy po usedlostech, kterých zde mělo být v letech 1405-1406 dvanáct. V minulosti byly v místě vesnice vyorávány četné kameny a ojediněle úlomky cihel a keramiky. Kromě Ročovic zanikly vsi Šitice, Horní a Dolní Třebánek, Krtely a dále části Hrbova. Celkem se jednalo o 44 usedlostí, jejichž majitele Vilém z Rožmberka finančně odškodnil a přidělil jim nové pozemky na okraji obory. Pás "nových" usedlostí, lemujících oboru, nesl ještě v předminulém století název Po Oboře.




Dole je penzion Dvůr, kde jsme byli ubytovaní
Sluníčko vycházelo a krajina se měnila do barevných odstínů blížícího se podzimu.















Po ranní procházce jsem šla udělat snídani  a vyrazili jsme na další výlet.

24 komentářů:

  1. Opět prostě překrásné 🖤🥰

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní27/9/23 20:36

    Lezarts
    Nádhera!!! To se Ti, Jaru opravdu povedlo!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško, to je nádhera. Při takových pohledech se člověk musí radovat ze života.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško máš pravdu. Já při takových procházkách vždy dobíjím energii. Děkuji ti a přeji ti krásný den.

      Vymazat
  4. Nádherné Jižní Čechy a ty, Járo, na správném místě ve správnou dobu s foťákem. Dokonalé.
    Já jsem se dnes večer snažila vyfotit měsíc a co myslíš, fotky půjdou do koše. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji.
      Jen se musí trochu dříve vstávat, ale s tím já problémy nemám.

      Vymazat
  5. Ahoj Jaruško paráda, ty jsi opravdu umělec s tím fotakem. Zase jsi byla na vyletíku ,super to se pak procházím s tebou...hezký čtvrtek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko moc děkuji. Takové pochvaly si snad ani nezasloužím, ale moc si toho vážím. Měj se moc pěkně .

      Vymazat
  6. Járo, jsem úplně bez dechu - neskutečná nádhera!
    Děkuji za tu úchvatnou podívanou a přeji příjemný sváteční den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc a moc děkuji. Také Ti přeji moc krásné dny.

      Vymazat
  7. Východ slunce je nádherný a ta příroda, úžasný.

    OdpovědětVymazat
  8. Ty Tvoje ranní fotky jsou vždycky úžasné !
    Měj pěkný sváteční den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Járo, ty ranní fotky jsou fakt úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji. Já ty ranní procházky mám ráda, ať jsem kdekoliv.

      Vymazat
  10. Jaruško to je velká krása ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Překrásné fotky s východem slunce ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Překrásné fotky Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.