POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

17 října, 2023

Děčín - ještě letní

Z České Kamenice jsme pokračovali vlakem do Děčína. Vystoupili jsme na nádraží Děčín východ. Už je to hodně dávno, co jsem tady vystupovala a chodila na Střední ekonomickou školu, dnes  se jmenuje Obchodní akademie.  
Pamatuji si, kdy tato budova byla s druhou částí nádraží propojena spojovací  krytou mostní chodbou, která byla stržena v roce 1978.
Tato budova byla převážně jako nákladové nádraží a bylo zde pro osobní dopravu jen "Střekovské" nástupiště, kudy se jelo po druhém břehu Labe.
Dnes už tu spojovací most není. Tato historická nádražní budova vznikla v roce 1873
v novorenesančním slohu jako reprezentativní budova rakouské severozápadní dráhy.
Objekt je památkově chráněný a doufám , že se dočká opravy.

Lávka přes nákladové nádraží vede k výpadovce na Českou Kamenici. Tudy vede i turistická trasa na Kvádrberk (Stoličnou horu) a dále cesty s mnoha vyhlídkami na Labský kaňon až do Hřenska.
Tudy jsem se kdysi nachodila do školy. Budova uprostřed s červeným soklem byla stará spořitelna a vedle ní je Obchodní akademie. Ta odtud není vidět.
Opravený Gloriet.

Kostel Povýšení Svatého Kříže
Nad tímto podloubím vede z Glorietu chodba přímo do kostela. Nejsem si jistá, ale mám dojem že chodba vede až do zámku, protože v glorietu je těch vchodů více.
Dlouhá jízda - pohled dolů
Dlouhá jízda - pohled nahoru.

Tyršův dům






Řetězová lávka
Socha a park Miroslava Tyrše.
Zámeček Nebíčko na Pastýřské stěně
Zámek
To byla naše poslední letní  procházka Děčínem.
Co jsem potřebovala jsem si vyřídila a v pátek, 20. října mě tam čeká cesta znovu. 
To už bude opravdu podzimní. 
Jestli budu mít čas  počasí na focení, to se předem neví...

24 komentářů:

  1. ❤️Jarunko zdravím no fotečky nádheráááááááá tak jsem se zase prošla také s Tebou děkuji..

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, co já se z Východního nádraží zadem naběhala do školy ( tehdy SVVŠ ) 1963 - 1966 a občas jsme s kamarádkou z Bnš jely ráno na Hlavní a pak pěkně pod Patýřskou Stěnou a po Tyršově mostě na Komenského náměstí. Uteklo to jako voda.
    Mám tvé procházky známými místy ráda. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, také jsem se naběhala z východního nádraží. jen školu jsem studovala při zaměstnání a tak jsem jezdila na konzultace a zkoušky. Bylo to tehdy fakt náročné., Práce v účtárně, doma manžel, dítě, nemocní rodiče a já po nocích studovala. Nechápu, jak jsem to všechno mohla zvládnout. No byla jsem mladá a měla plno elánu...Děkuji za komentář a přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
  3. Letos to nevyšlo, ale mám Děčín v plánu! tvé fotky jsou tolik lákavé... Dlouhou jízdu prostě musím vidět na vlastní oči!
    Járo, děkuji a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko v Děčíně je mnoho zajímavých míst a hůlavně je krásné okolí. Například Děčínský Sněžník s úžasnou rozhlednou, Tiské stěny, ale také na druhé straně cesta ke Hřensku a s mnoha krásnými vyhlídkami na Labský kaňon. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  4. Čím dál více mě mrzí, že jsme brali Děčín jen jako přestupní stanici cestou z České Lípy do Hřenska. Ale to by chtělo jeden den navíc. Snad se ještě někdy.podaří. Krásné fotky pěkného města jsi pořídila. Celý výlet byl skvělý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, Benešov nad Ploučnicí a Děčín si naplánuj a budeš spokojená. Mohu doporučit. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Maruško, ono je krásné i okolí Děčína. V Děčíně je hezký zámek a jeho zahrady, krásná je vyhlídka z Pastýřské stěny, ale je tam nahoře také hezká zoologická zahrada., Zajímavá je v části Podmokly Thunovská kaple, synagoga, ale několikrát jsme tam šli a vždy byla zavřená. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
    3. Pokud byste se rozhodli pro Benešov, tak ty zámky stojí za prohlídku, ale doporučuji svačinu s sebou. Není se tam kde najíst.

      Vymazat
  5. Myslím, Jaruš, že do Děčína zase pojedete. To město prostě přitahuje, tak jako mě zase jiná města. A vzpomínky na školu jsou stále lepší a lepší, jak se prodlužuje čas od jejich "návštěvy". Ekonomku jsem také měla ve výhledu, ale bylo to přání rodičů nebo spíš - když se holka dobře učila, směřovala tam. Proto tam byl "nával" a dnes se smíchem říkám - chválabohu, že mě tam tehdy nevzali. To jsem odbočila, protože příspěvek z města máš moc hezký a pro vzdáleného pozorovatele, jako jsem já, je zajímavý. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, oni nám tu v Rumburku chybí odborní lékaři a tak do Děčína jezdíme hlavně za lékařskou péčí. a do nemocnice, protože zdejší funguje jen v nouzovém režimu. Stále slibovali, co se sem všechno vrátí a co se zlepší, ale zbyly jen sliby. Tak že s každým problémem se musí do Děčína. Zrovna zítra tam zase musíme...Když není auto,. tak jsi odkázaná na veřejnou dopravu a ta tu také poslední dobou dost "upadla". Udělali z nás zapomenutý kout země, sice krásný, ale pro mladé lidi nezajímavý a tak utíkají do velkých měst. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  6. Výlet se zadařil, pěkné fotky jsi Jaruško pořídila. Hezký den ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to jsem jela si shánět vyšetření, ale zbytek času jsme si využili na procházku městem. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Járo, tvoje děčínské fotky mě vždycky nalákají k návštěvě, ale zatím k tomu nedošlo. Snad někdy příště. Fotky jsou moc hezké, díky za ně, pá 🙋‍♀️😉

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Jaruško, díky za milé komentáře. Parádní výlet a úžasné fotky, nádherně jsem se s Tebou prošla po místech kde už se asi nepodívám ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  9. Zajímavé město Jaruš,hezké fotky.Snad se mi ještě někdy podaří tam zavítat,Vždy jsem jen projížděla.Ať máš ještě hezké podzimní výlety...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné podzimní dny. U nás teď prší...

      Vymazat
  10. Jaruško, děkuji za procházku Děčínem. Dlouhá jízda mě tenkrát fascinovala a je stejně kouzelná, i na tvých fotkách. Škoda, že ho mám tak daleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari. A teď je opravená. Ještě by to chtělo stáhnout ten asfalt a dát dlažbu jako to bývalo kdysi. Pak by byla dokonalá.

      Vymazat
  11. Všechny fotky jsem si prohlédla, jsou nádherné, obdivuji Tvoje procházky i fota ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Do Děčína jezdíme hlavně za odbornou lékařskou péčí, která už u nás není, tak že to opravdové výlety nejsou. I tak si to tam po vyšetření snažíme ještě užít jinak - tedy procházkami městem a krátíme si tak čekání na vlak domů.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.