POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 října, 2023

Orlík.

 Kousek od hradu Zvíkov je lovecký zámek Orlík. Vydali jsme se i tam a také plánovali prohlídku i když tam jsme před lety už byli. Jenže vstupné  550 Kč a senioři 450 Kč, nám přišlo opravdu přemrštěné. Jako mnoho dalších návštěvníků, nás však tady odradilo vstupné.  Na zámku Hluboká je sice více okruhů, ale vstupné třetinové...

Tak že jsme si obešli zámek a trochu nafotili a pokračovali na cestě domů. 

Také tady bylo dost návštěvníků,  ale na prohlídku zámku nikdo nešel.


























Naše letošní dovolená na jihu Čech končila a vydali jsme se na cestu domů...
Díky synovi jsme zase mohli vidět těch památek trochu víc a podívat se do míst, kam bychom vlakem cestovali poměrně obtížně. 



32 komentářů:

  1. Na Orlíku jsem byla s rodiči jako dítě a spali jsme v kempu poblíž. Také jsme tam žažili docela krušné chvilky, když se můj táta s bratrem (10) vydali na nafukovacím kajaku na plavbu (20 km) sice po proudu, ale proti větru a bylo 10 hodin večer a oni v cíli u Žďákovského mostu nebyli. Chodili jsme s mamkou po mostě tam a zpátky a brečely až jsme šly do blízké restaurace poptat se, zda by nám pomohla říční policie. Když se tamní vodáci ptali, v kolik hodin vypluli a slyšeli, že v 5 odpoledne, tak nás ujišťovali, že to tady ještě nemůžou být. Vítr si s nafukovacím kajakem hraje jako s hračkou. Budou hodně vysílení. A vodáci šli s námi obhlížet bře a čekali s námi a jak slyšeli šplouchání, běželi dolů a pomáhali našim vyčerpaným vodákům s člunem na břeh. Dobře to dopadlo a druhý den jsme tedy šli na prohlídku Orlíku. Teda cena vstupného je šílená. Také bych na prohlídku interiérů nešla. No když tam nikdo nepůjde, budou muset s cenou dolů. Pořídila jsi krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji za napínavý příběh. Ten váš strach opravdu chápu. Hlavně, že vše dobře dopadlo a vodáci se dostali na břeh v pořádku. My jsme o prohlídce uvažovali, ale dát 1450 Kč za tři návštěvníky, to bylo fakt moc. Pamatuji si prohlídku kdysi dávno. Asi tři nebo čtyři zařízené místnosti a jinak trofeje a zbraně...Tak jsme to vzdali. Přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
    2. Tak trofeje nemusím, to mi nedělá dobře a ve zbraních se nevyznám, takže bych z toho nic neměla a za ty peníze? Z dětství už si nepamatuju interiéry. Není po čem toužit.

      Vymazat
    3. Maruško, je to vlastně lovecký zámeček, tak že mě to také moc nelákalo. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  2. Járo, na prohlídce Orlíku jsme byli s manželem, ale je to už nějaký rok zpátky. Cenu vstupného si nepamatuji, ale zřejmě tenkrát byla přiměřená. Tohle už je fakt strašně moc, ani se nedivím, že o prohlídku není zájem 😮 Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, třeba Schwarzenbergové nechtějí, aby jim po zámku couralo moc lidí. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  3. Jaruško, taky bych jim takové vstupné nedala, byla jsem tam vícekrát, ale na zámku jen kdysi dávno, jinak procházky kolem a po parku. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam jedna rodina v IC prohlásila, že jim na prohlídku kašle, že je to dražší než vstupné na Karlštejn...

      Vymazat
  4. Anonymní5/10/23 20:06

    Lezarts
    Krásné místo, ale za takovou cenu by jsem nemusela vidět, jak mají na zámku “”uklizeno”.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, máš pravdu. Přeji ti krásný víkend.

      Vymazat
  5. Hezká tečka za dovolenou. A i mně se zdá vstupné už přestřelené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to zastavení cestou domů. Dovolená se synem, i když byla krátká, se nám moc líbila. Přeji ti príma víkend

      Vymazat
  6. Na Orlíku je krásně, byli jsme i uvnitř. Napíši něco k cenám:
    Na stránkách zámku Orlík je plné vstupné 450 Kč, pro seniory 350 Kč. Je to dost, ale asi už jsou to ceny "evropské". Uvedu příklad - v létě jsme byli ve Vídni, chtěli jsme jít do zámku Schonbrunn a čekali bychom asi 3 hodiny, přitom cena za vstup je Dospělí € 24,00, (6 – 18 let) € 17,00. Zájem byl veliký.
    Tak jsme šli do ZOO Schonbrunn a plné vstupné bez rozdílu věku 26 eur, postižení 15. Když tam jsme, šli jsme, fotky mám na blogu. Vstupenka do ZOO pro 1 osobu vyjde na 650 Kč, byli jsme dva. Pak jsme byli v muzeu kočárů a cena Dospělí 12 €, studenti, senioři 9 €, děti mladší 19 let zdarma. U nás se můžeme rozhodnout jít - nejít, když někam jedu, bohužel... Asi se některé ty naše věhlasné zámky už přizpůsobily evropským cenám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si všimla že těch 550,- Kč bylo vstupné pro cizojazyčné průvodce. Ale i tak 450 a 350 Kč je opravdu hodně. Pro nás ano. Kdysi jsme na zámku byli a vstupné bylo přijatelné a za těch pár místností, vyzdobených trofejemi a zbraněmi, mi to fakt nestojí. Kdo tam chce jít, tak jde, ale co jsme viděli ostatní turisty, tak většina lidí znechuceně odcházela.

      Vymazat
  7. Ano, ceny jsou evropské, zámek bez dotací, všechno se zdražilo. V porovnání se vstupným na státních památkách je to skutečně dost, uznávám.
    Byli jsme i uvnitř, je to nějaký rok, cenu si nepamatuji.
    Járo, děkuji za fotky, ráda jsem si zavzpomínala na dávný výlet.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme byli na prohlídce ještě když byl zámek státní. To bývalo vstupné téměř všude stejné. Ale toto se zdálo hodně i synovi, který si docela slušně vydělává. Byl tam měsíc před tím sám a také na prohlídku nešel. Měj moc hezký víkend.

      Vymazat
  8. Hezké fotky ! Cena asi ovlivní návštěvnost zámku. Dovolenou jste měli pěknou.
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani máš pravdu. Kdysi jsme tam byli, ale to už je hodně dávno,to ještě byl zámek státní.

      Vymazat
  9. Já na prohlídky nechodím, nedělá mi dobře zámecký vzduch. Užívám si zámecké okolí, přírodu a stavební detaily. Počasí vám vyšlo, měli jste modrou oblohu a budete mít krásné vzpomínky na dovolenou. My jsme tam měli výlet lodí a to byl zase jiný pohled na zámek. Díky za ukázku a přeju krásný víkend. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poslední dobou to mám podobně a navíc se někteří návštěvníci neumí v památkách chovat a nedodržují pokyny průvodce. Přeji ti hezký víkend.

      Vymazat
  10. Orlík je zajímavý,také jsem tam byla,ale už je to nějaký ten rok.Vím,že jsme byli i na prohlídce uvnitř,to ještě byly ceny přiměřené.Dnes už bych to také nedala.Jaruš díky za hezké fotky,zavzpomínala jsem si,přeji hezké podzimní dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásný večer a pohodový víkend

      Vymazat
  11. Jaruško na Orlíku jsem na prohlídce byla s rodiči jako malé ditě. Ty ceny to je tedy pecka ! Já mám stejně radši pokochat se zámkem zvenku, projít si zahradu, prohlédnout sochy v parku atd., na prohlídku nemusím. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  12. Leni, poslední dobou to mám podobné a za ušetřené peníze si raději s manželem dojdeme na něco dobrého...☕🍰🤗 hezký víkend ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško ahojky a děkuji. Fotečky jako vždy úžasné ♥

    OdpovědětVymazat
  14. To bylo za celý zámek nebo jen za jeden prohlídkový okruh? jde o to, že na Hluboké platíš 220 Kč za jeden okruh a ty jsou tam tuším tři. To samé Karlštejn. Jeden prohlídkový okruh cca 200 Kč. A zase tři okruhy a do Velké věže s kaplí sv. Kříže je to dokonce ještě dražší. Takže když to pak sečteš a chceš vidět celý zámek nebo hrad tak to hodí přes šest stovek. Zatím nejlevnější vstupné na zámek jsem letos platila v Častolovicích 150 Kč. A jako senior 60+ 90 Kč v ZOO. Většinou jsou seniorské slevy až od 65.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Orlíku je jen jeden okruh. Je to lovecký zámek v soukromých rukou a všechny místnosti přístupné nejsou. Prohlídka podle informací v pokladně trvá asi 50 minut. Před lety jsem na prohlídce zámku byla. Historii zámku si můžu oživit na netu a jsou tam vystavené převážně trofeje a lovecké zbraně. Nic pro mě a zvlášť ne za takové vstupné...

      Vymazat
  15. Anonymní7/10/23 19:57

    http://es-ideas.blogspot.com/
    Pamatuji si z mládí))) asi bych to měla napravit a vrátit se.
    Díky za sdílení fotek. Jsou moc pěkné.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to je Schwarzenbergovo čapí hnízdo, měl na to vysoké dotace od EU a musí posbírat hodně peněz , aby chudák neschudl.Díky němu přišlo i lidí o práci ♥ Krásné fotky Jaruško, v parku se vždy pohybovali pávi, ale asi už tam nejsou ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné fotky, Orlík znám. Pokochala jsem se ⚛ ღ ♥ Myslela jsem si, že už jsem komentovala, ale komentík nevidí, Tak asi ne. Hezký den ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.