POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

04 října, 2023

Zastávka na cestě domů - hrad Zvíkov

 Poslední den v Oboře.  Skončil nám pobyt,  vše jsem sbalila, po nás trochu poklidila a  rozloučili jsme se s majitelem penzionu a vyrazili na cestu domů.Poslední ohlédnutí za penzionem Dvůr.



*****
Hrad Zvíkov.
Byli jsme tu brzy a na prohlídku měli klid a dostatek času, 
tak jsme si vše pohodlně prohlédli.
Pokud vás zajímá  něco z historie hradu, najdete ji zde: 







Fotografie ze samostatné prohlídky jsou horší kvality. Prohlídku jsme si užívali a měli jsme dost času, abychom si  vše prohlédli a přečetli....


Uvnitř jsem fotila bez blesku, ale světlo z oken docela stačilo a někde i rušilo










































Když jsme odcházeli z hradu, přišla velká skupina lidí...zřejmě návštěvníci, 
kteří připluli lodí.










Naše prohlídka hradu Zvíkov končila
 a pokračovali jsme k loveckému zámečku Orlík. 
To zase příště....


28 komentářů:

  1. Anonymní4/10/23 19:26

    Lezarts
    Krásně zachovalý hrad a ty nádherné fresky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, je tam krásně. Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  2. V těchto místech jsem dlouho nebyla. Díky za krásné fotky.
    Přeji pěkný říjen.Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Járo, je to nádhera! Krásný středověk! Byli jsme tam kdysi s dětmi, pak jsem ještě před pár roky prošli areál s Aaronkem. Je to krásné místo.
    Děkuji, zavzpomínala jsem si.
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme tam byli také asi potřetí, ale po mnoha letech a vždy je to zajímavé, když se vracíme na místa, která jsme už pozapomněli. Helenko moc děkuji a přeji Ti příjemný zbytek dne.

      Vymazat
  4. Také jsme tam byli lodí. Ale už je to dávno a ráda jsem si ty krásné chvíle připomněla. Tady se fotograf vyřádí, klenby fresky sloupy to nevíš co dřív zabrat. Super podívaná. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věčernice, máš pravdu. Jen se mi špatně fotilo kvůli světlu a bez použití blesku se musí často upravovat nastavení foťáku. Zbytek se dá zvýraznit v počítači. Děkuji a přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
  5. Ahoj Jaru, krásné snímky. Děkuji za pěknou podívanou. Přeji Ti krásné podzimní dny, opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
  6. Na Zvíkově jsem nebyla a vidím, že za návštěvu to opravdu stojí.
    Díky za fotky a měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani. my jsme tam byli snad před čtyřiceti lety s klukama, když ještě byli malí. Po letech je dobré se na ta místa vracet. Děkuji a přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
  7. Jaruško, nádherný hrad, krásné fotky, spousta dojmů z našich návštěv a plavba lodí s vnučkami na Orlík a zpátky...kdeže ty časy jsou? Jiřina z n.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Jiřinko, poprvé jsme tam také pluli lodí, pak jsme tam byli jednou autem a teď zase autem. Zvíkov je dobré si po čase projít znovu a začíst se i do historie jeho stavby, obyvatel a je tam i plno vystavených věcí, které tam byly nalezeny a mají to moc pěkně uspořádané... Děkuji Ti a přeji Ti příjemný zbytek dne.

      Vymazat
    2. Jaruško, ačkoliv ta voda přehrady okolo je pěkná na koukání, tak jsem se vždy na Zvíkově zamýšlela nad tím ( a na Orlíku též ) jaké to bylo kdysi, hrad na vysoké skále a s řekou dole. Jiřina z N:

      Vymazat
    3. Někde jsem viděla původní fotky, ( spíše kresby) ale teď si nevzpomenu kde....možná na Wikipedii

      Vymazat
  8. Napsala jsem komentář už večer, ale nebyl přijat. Snad teď. Vidím, Jaruš, že jste při svém pobytu navštívili několik míst, kde jsme byli i my. To je případ i hradu Zvíkova, ale my jsme zvolili plavbu lodí z Orlíku a pak zpět, je to zpestření dne a docela zážitek pozorovat z lodi ty okolní břehy. Hrad je krásný a je to taková učebnice gotiky. Fotky se mi líbí, některá místa si dobře vybavuji a dobrý je i model hradu, jen to návštěvník musí vnímat. Jistě máte plno zážitků a Zvíkovský rarášek na vás nic nenastražil. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mně se hlavně líbilo, že je tam vystaveno plno vykopávek a objevů s pěknými popisy a tím, že v tu chvíli jsme tam byli úplně sami, tak jsme si měli čas vše pořádně prohlédnout a přečíst. Když jsme odcházeli, tak už stálo u pokladny plno lidí, asi také připluli lodí...Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Ahojky Jaruško, parádní fotky. Pro mě krásná připomínka, léta už jsem tam nebyla. Koukám jak je to tam krásně opravé. Super. Prima sen ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni., je to tam dobře udržované, to je pravda. Moc se mi tam líbilo. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Já na Zvíkově byla jako holka na výletě, takže už je to spoustu let. Tak jsem se ráda koukla na fotky, je to mo hezký hrad. A je skvělé, že vám prohlídka vyšla tak, že tam nebyly davy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, my jsme měli zrovna štěstí, že jsme tam byli v době oběda. Pri našem odchodu už stála u pokladny fronta. My jsme si to v pohodě užili a vše přečetli a prohlédli.

      Vymazat
  11. Málem mi tento krásný článek unikl. Moc pěkné fotky a opět lákají k návštěvě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tam se nám opravdu líbilo a byl na vše klid i vstupné přijatelné...za to Orlík...škoda slov.

      Vymazat
  12. Jaruško to je zase krása, překrásné fotky, prohlížení jsem si užívala ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji. Krásný víkend přeji.

      Vymazat
  13. Moc hezké fotky, sem , ale i na Orlík jsme jezdili s manželem a s vnoučaty na výlet a hlavně na ryby ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.