POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

02 října, 2023

Zastavení v Písku.

 Cestou z Blatné, kde jsme nenašli místo, kam bychom si zašli na oběd, jsme se tedy zastavili v Písku. Zaparkovali jsme kousek od nejstaršího kamenného mostu v České republice. 

Pokud vás zajímají podrobnosti o mostu, najdete je zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kamenn%C3%BD_most_v_P%C3%ADsku

Zároveň se omlouvám za kvalitu některých fotografií. Sluníčko svítilo proti nám a špatně jsem si nastavila foťák. Zjistila jsem to až doma.


Novější most přes Otavu.

Vor, pomocí kterého se dříve plavilo dřevo. Vzpomněli jsme si na  film
 " Plavecký mariáš" a Jaroslavem Marvanem.. 

Šli jsme se ještě podívat do města, jako to děláme pokaždé...

Kamenný most ze 13. století







Navštívili jsme Informační centrum a pomalu se vraceli k mostu.









Sousoší sv. Jana Nepomuckého na Kamenném mostě 

Sochy z písku jsou letos na téma: Písek - Jihočeské Athény
Ve zpracování námětu obřích pískových děl se pět částí antického dramatu propojilo s pěti smysly a pěticí archetypů zpodobněných slavnými řeckými umělci a mysliteli. A tak zde uvidíte vypravěče příběhů Homéra, který byl jedno velké ucho. Snílek a fantasta Orfeus šel sveřepě za svým cílem, jeho nos jej vedl za vůní lyriky. I vědec Pythagoras si rád vše ověřoval vlastníma rukama. Filozof Empedokles zkoumal bystrým vnitřním zrakem učení svých předchůdců. A bajkař Ezop dával lidem zažít chuť příběhů šprýmařského jazyka. Sochy šikovní umělci vytvořili z jemného štukového písku, který si sochaři upravují a posléze z něj vyřezávají pískové třímetrové sochy. Jedna socha vzniká cca za čtyři dny.




















Andělé a sv. Jan Nepomucký 

Sv. Antonín Pauánský
Sv. Anna

Kalvárie.



Naše zastavení v Písku tu skončilo a vraceli jsme se zpět do penzionu. 
Ještě jednou se omlouvám za špatnou kvalitu některých fotografií.

28 komentářů:

  1. Krásně jsi Písek zachytila. Před pár lety jsme tam strávili pár dnů. Ubytovaní jsme byli kousek od centra, ale procházka byla moc příjemná. Kousek od mostu jsme chodili na jídlo. Úžasně tam vařili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, my jsme se tam někde chtěli také najíst, ale většinou bylo všude plno a
      kde bylo volno tak ty ceny byly fakt astronomické, tak jsme nakonec jeli zpět do Netolic a dali si jídlo až v tamní restauraci. u zámku Kratochvíle, kde také výborně vaří. Děkuji a přeji Ti krásný večer..

      Vymazat
  2. Anonymní2/10/23 20:26

    Lezarts
    Písek je romantické místo, mám ho spojené i s filmem Stříbrný vítr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko nám se tam také líbilo. Děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  3. Jaruško, moje sestra, ač narozená ve Strakonicích, má Písek ze všech měst nejraději. Taky se tam vždy stavujeme a máme to město rádi. Pískové sochy jsou rok od roku zajímavější.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko v Písku je krásně, jen škoda, že jsme neměli víc času, abychom si město pořádně prošli a tak jsme viděli jen malou část města, ale určitě by stálo za to, projít si jej pořádně, třeba podél řeky prohlédnout si památné domy...Snad se tam ještě někdy podíváme.

      Vymazat
  4. Jaruško, fotografie máš krásné. Jsem ráda, že jsme Písek navštívili soukromě a ne se zájezdem, protože jsme mu mohli věnovat při jedné dovolené celý den. Protáhli jsme se i elektrárnou a hradbami. Po nábřeží je pěkná procházka. Děkuji za připomenutí s vzpomínky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, je tam krásně, ale chtělo by to pobyt jen tam, alespoň na týden a ne jen zastávku, jako jsme to měli my cestou z Blatné zpět do Netolic.. Děkuji za komentář a přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
  5. Je to tam krásné a fotografie se mi líbí. Nejvíc mě zaujal most, který je asi nejznámější, ale i pískové sochy jsou moc povedené a škoda, že tam nezůstanou. Mají tam tedy písek v Písku. ☺ Kostel Povýšení svatého Kříže má krásná sgrafita. Ráda jsem se podívala do toho Prácheňského kraje. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ten kostel mě zaujal, ale byl zavřený. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  6. Járo, moc ráda jsem se podívala na Písek tvýma očima. Už jsem tam roky nebyla...
    Ty sochy jsou neuvěřitelné.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Také jsme ty sochy obdivovali a docela mě překvapilo, že se zpevňují potravinářským lepidlem...

      Vymazat
  7. V Písku jsem dlouho nebyla, tak jsem si ho s tebou prošla. Sochy jsou nádherné. Přeju ti pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice moc děkuji a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  8. Písek,nádherné město s historií,prošla jsem se s Tebou.Úchvatný je starý most a pískové sochy.hezké podzimní dny....

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem byla v Písku už před drahnou dobou a jen na skok a tvůj článek mi potvrdil, že by stálo za to se vrátit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo mně se tam také líbilo. Je tam hodně krásných domů a procházky kolem Otavy jsou jistě nádherné. Ale byla to jen zastávka a to se toho zase tak moc nestihne. Měj se pěkně a děkuji.

      Vymazat
  10. Překrásné fotky Jaruško ♥ do Písku jezdím nakupovat, když tam na jaře staví ty sochy a k lékaři. Je to hezčí město než Strakonice . Od ná je Písek kousek ♥ Dcera měla v kostele v Písku svatbu, ten stojí také za podívání ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Tak to bys byla perfektní průvodkyně. Jen my jsme se tam zastavovali cestou z Blatné a manžel už byl unavený a měl hlad. Stejně jsme se tam nenajedli a museli jsme až do Netolic, kde jsme si v restauraci vše vynahradili. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  11. Járo, Pískem jsme kdysi dávno jen projížděli, když jsme vezli děti na tábor, takže už hezky dávno. Tvoje fotky mě naladili na jednodenní výlet. Kamenný most, pískové sochy a některé domy jsou opravdu nádherné. Ráda jsem se s tebou prošla. Měj se hezky, zdravím 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my jsme si sice část města prošli, ale spíše jsme hledali, kde se najíst. tam kde to bylo volné, byly ceny jídel tak vysoké, že jsme jsme to vzdali, a kde byly ceny přijatelné, tam bylo plno. Měj se hezky.

      Vymazat
  12. V Písku jsem nikdy nebyla a dle Tvých fotek soudím, že město je to pohledné.
    A ty sochy jsou bezvadné!!!!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani je to hezké město, jen na prohlídku by to chtělo více času, spíše dní, než jen krátkou procházku městem.

      Vymazat
  13. Ahojky Jaruško, Písek je nádherné město. Most je krásný a sochy z písku super. Krásná místa jsi o dovolené navštívila ⚛ ღ ♥ Hezké dny ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je pravda, že v Písku je krásně a ty sochy z písku jsme obdivovali, jak jsou vytvořené do nejmenšího detailu a hlavně, že drží pohromadě. Prý na zpevnění používají potravinářské lepidlo.

      Vymazat
  14. Jejky to je krása, úžasně jsi sochy nafotila ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.