POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

01 října, 2023

Zámek Blatná a park

Po krátké prohlídce městečka jsem se vydali k zámku a na prohlídku parku, kde je obora s daňky. Více o historii zámku najdete zde:

https://duchjara1.blogspot.com/2023/10/zamek-blatna-prilehly-park.html














Daňci žebrali o dobroty. Mnozí lidé jim dávali mrkev i jablka, aby si je děti mohly pohladit.











Takto vybarveného páva jsem tady viděla poprvé.
Cestou zpět do Netolic jsme se ještě zastavili v Písku. To už bude v dalším příspěvku.

27 komentářů:

  1. Jaruško, moc pěkná návštěva Blatné, byla jsem tam mockrát, ale jen v parku, v zámku zatím ne. Ráda jsem se na tvé snímky podívala, jako bych tam byla s vámi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já jsem také do zámku nešla, proč, jsem Ti už říkala a Pavel také nechtěl čekat, protože nás dojel zájezd, který byl na zámku Kratochvíle, tak že na prohlídku bylo okamžitě plno.... Tak jsme se šli projít do parku. Přeji Ti hezké říjnové dny.

      Vymazat
    2. Poslení roky už nerada chodím ve velkém chumlu po zámku, raději v parku či zahradě.
      Výjimku jsem udělala nedávno na Slovensku. Pa Jaruško. Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko já to mám podobně. Uzavřené prostory a mnohdy se lidi ani neumí chovat a to mi dost vadí, tak že se prohlídky vzdávám. Historii si můžu přečíst doma a mnohdy se najdou i fotografie interiérů...

      Vymazat
  2. Jaruško, skvostný výlet. Hned bych se někam rozjela, ale samotné se mi nechce a můj cestovatelský parťák musí chodit do práce. Blatná je pěkné město a má co nabídnout. Moc se mi líbí obora.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, my jsme byli na jihu Čech jen čtyři dny ( tři noci na ubytování ) a to se toho moc nestihne. Ono když se jede autem, tak se toho stihne víc. Jinak bychom se tam také nedostali, protože vlaková spojení od nás jsou stále horší a horší...Měj se moc hezky a děkuji za komentář.

      Vymazat
  3. Jaruško, krásná místa jsi navštívila. V Blatné jsem byla před pár lety a největší zážitek má z krmení daňků. I zámek Kratochvíle jsem navštívila, ale tenkrát nebyl tak hezky opravený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, hodně lidí tam mělo s sebou mrkev nebo jablíčka a krmili daňky. Děti si je hladily. Moc děkuji za komentář a přeji Ti krásné babí léto.

      Vymazat
  4. Ano, pěkně jsem si zavzpomínala na naši dovolenou, díky za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní1/10/23 21:27

    Díky za krásnou fotoreportáž.
    Zdravím z krátké dovči)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také to byla krátká dovča se synem autem, ale užili jsme si ji perfektně. jinak můžeme cestovat jen veřejnou dopravou a to je mnohdy opravdu adrenalin.

      Vymazat
  6. Járo, ráda jsem se prostřednictvím tvých krásných fotek vrátila o 20 let zpátky, kdy jsme v Blatné byli.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Járo, nás loňská procházka parkem naprosto nadchla. Zvěř tam je zvyklá na lidi i psy, Aaron (i když jsme ho drželi v uctivé vzdálenosti) byl celý překvapený, že před ním nic neprchá :o)
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko ten park je opravdu za všechny prohlídky. Je úžasné, jak jsou daňkové klidní a zvyklí a lidé je tam krmili mrkví a jablíčky a děti si je mohly pohladit. Jen tam byl upozornění, že jsou v říji, aby byli návštěvníci opatrnější.

      Vymazat
  8. Anonymní2/10/23 09:58

    Lezarts
    Park stejně kouzelný, jako zámek!

    OdpovědětVymazat
  9. Járo, krásné místo, zámek i park za návštěvu určitě stojí. Nebyla jsem tam, tak moc děkuji za parádní fotky. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi je tam krásně Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Blatnou také znám skvěle, s Janou Hildprandtovou se znám osobně, znala jsem i Josefínu a jejího syn Josefa a maminku Kornelii- Od 23 let až do důchodu jsem pracovala na zámku jejího stýce Karla hildpranda. V roce 2019 jsem jí předávala album její rodiny a rodiny Arnoldů ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, to se máš. Děkuji za zajímavé sdělení. Tvůj komentář jsem četla i manželovi. Zámek je krásný a obora také. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  11. Parádní Fotečky, Blatná je krásná ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Super výlet, překrásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Hmm...nemám slov Jaruško, opět musím napsat wáu to se povedlo jaké máš úžasné záběry a čisté fotografie hlavně ten park tam musí být zážitek. Děkuji za tu krásu opravdu jsem se pokochala.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.