POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

29 září, 2023

Blatná

 Dalším cílem našich cest  po jihu Čech byl zámek Blatná a obora s daňky u zámku. Zámek Blatná a kolem rybník....jen nejdříve jsme šli do města.





Věž nestojí u kostela, což mě překvapilo a tak jsem pátrala, proč to tak je:¨
 U kostela je tento nápis, který vše vysvětluje.
KOSTEL NANEBEVZETÍ P. MARIE
 NYNÍ JEDNA Z VÝZNAMNÝCH GOTICKÝCH STAVEB JIHOČESKÝCH,
 VYSTAVĚN BYL PÁNY LVY Z ROŽMITÁLA V LETECH 
1444-1515 A STOJÍ NA MÍSTĚ MALÉHO CHRÁMU
 ZALOŽENÉHO VE STOLETÍ XIII. PÁNY BAVORY ZE STRAKONIC. 
PŘI POŽÁRU R. 1834., JENŽ 118 DOMŮ I VĚŽ SE ZVONY ZNIČIL, 
NEUTRPĚL ŽÁDNÉ ŠKODY.









Na ukázku jsem chtěla pro Marušku nafotit varhany, 
ale vždy mi tam překážel  sloup...





Po prohlídce jsme pokračovali dál do města.


U tohoto stromu jsme se nasmáli...obraz visí kousek od restaurace,
 kde je vetešnictví...o kterém jsme neměli ani tušení.
Původně jsme si tu někde chtěli dát oběd, 
ale všude bylo obsazeno. 

Toto je vnitřek  restaurace...
Málo prostoru a ten divný odér... raději jsme tady oběd vzdali. 
Bohužel ve městě bylo obsazeno všude, tak jsme se vrátili k zámku.






Fotografie od zámku a obory s daňky... to už nechám na další článek.


30 komentářů:

  1. Jaruško, máš zajímavé fotky z tohoto pro mne známého místa. Já tam obvykle sbírala paví pera. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, pávi už své chvosty měli bez per. Narostou jim až na jaře, kdy se budou předvádět před pávicemi a ukazovat tu krásu a před nimi tančit...pozorovali jsme je před pár lety u zámku v Ploskovicích. V Blatné jsme chtěli také vidět kousek města, ale tím, že parkují všude auta, tak krása těch domů tolik nevynikne. Zaujal mě kostel s věží, která stojí o pár metrů dál...příště už bude pár pohledu na zámek a obora. Děkuji Ti a přeji hezký víkend.

      Vymazat
  2. Jaruško, moc pěkně jsi fotila. Blatná je krásná. Kostel se mi líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Města moc fotit neumím. V přírodě je to pro mě to pravé...Krásný víkend ti přeji.

      Vymazat
  3. Moc hezky zdokumentovaná Blatná, jezdím tam rád :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Byla jsem tam poprvé. Je to od nás na druhý konec republiky. Ale je tam krásně. Pohodový víkend přeji.

      Vymazat
  4. Krásné fotky Blatné,zajímavý kostel s oddělenou věží,ráda jsem se s tebou prošla,přeji hezké podzimní dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Překvapil mě příběh kostela a věže . Zámek je krásný, ale to až příště.

      Vymazat
  5. Jaruško, opět jsi mne seznámila s krásným místem. To si pak člověk přeje být mladší, aby mohl všechna ta krásná místa u nás navštívit. Krásně nafoceno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško máš pravdu. Bohužel jsme dlouhé roky nikam jezdit nemohli a teď už manžel špatně chodí a tak jsme závislí na tom, zda je slušné vlakové spojení, abychom se do večera vrátili domů nebo jestli nás na výlet vyvezou synové. Přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  6. Pěkné připomenutí naší dávné dovolené, díky a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Anonymní30/9/23 10:02

    Lezarts
    Hezké, ale i vtipné místo😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, je tam hezky a to vetešnictví, tam by se "našlo věcí"...

      Vymazat
  8. Járo, moje sestřenice tady byla v létě v lázních. Já město neznám, ale fotky jsou moc hezké. Ve vetešnictví bych to určitě prošmejdila, to mám ráda. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bylo tam hodně zajímavých věcí to jistě, ale kdyby to bylo jen vetešnictví, tak bych to brala, ale ona to je restaurace. Nejdříve jsme se tam usadili, ale pak si nakonec oběd nedali, protože to tam tak zvláštně páchlo. Nakonec jsme se zvedli a odešli, protože manžela i syna nějak přešla chuť si tam jídlo dát.

      Vymazat
  9. Jaruško zdravím a za komentáře moc děkuji. Fotečky jako vždy nádherné, děkuji i za Tvé super povídání ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jaru, moc ráda jsem se podívala. Taky tady jsme se loni zastavili, ale byli jsme jen na procházce v parku a na výborné kávě na nádvoří zámku. Mám krásné fotky a loni jsem je nezveřejnila, snad na ně dojde letos...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Fotky zámku a okolí dám do příštího příspěvku . Přeji Ti krásnou neděli.

      Vymazat
  11. Pěkné fotky jsi pořídila. Blatnou neznám, takže jsem se podívala ráda.
    Měj se hezky!
    Hanlka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a přeji Ti krásný zbytek neděle.

      Vymazat
  12. Ahoj Jarunko, tak to jsou nádherné fotečky a děkuji za komentíky v mé knize.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni také děkuji a přeji ti krásný den.

      Vymazat
  13. Jaruško, vida, jak jsi Blatnou hezky nafotila! My jsme tam také byli a mám vzpomínku - bylo to o prázdninách a byl tam tábor na výletě. Najednou děti přišly za mnou s otázkou, jestli jsem z Blatné? Ne, nejsem a proč se ptáte? My máme táborovou hru a dostali jsme za úkol vyfotit se s někým z Blatné. Chodíme po městě, oslovujeme lidi a nikdo se s námi nechce fotit. Pro mne žádný problém: Ptám se, děcka, je na mě vidět, že nejsem z Blatné? Není. No tak vidíte, hezky se tady postavte a já se s vámi vyfotím! Fotil nás přítel a chechtal se na celé kolo, co jsem zase vymyslela! 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani Ty jsi tedy dobrá...a dětem jsi udělala radost. Zámek se mi líbil a hlavně je nádherný ten park s daňky. Přeji Ti krásný nový měsíc říjen.

      Vymazat
  14. Když jsme asi před 20 lety byli v Blatné, stihli jsme jen zámek, takže jsem se s odstupem času ráda podívala i do městečka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme se šli podívat do města, protože jsme se tam mimo jiné chtěli i někde naobědvat, ale bylo všude plno a v tom vetešnictví, které funguje i jako restaurace, to šíleně páchlo, tam bych si jídlo nedala.

      Vymazat
  15. Dálší hezké fotografie pro mě známých míst, do Blatné jezdím k orthopedovi. Je to od nás také kousek, Blatnou navštívím i na poslední cestě, je tam totiž moje smuteční síň a krematorium ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji za Tvůj doplňující komentář. Město se nám líbilo. Jen tam bylo dost rušno a poměrně dost turistů, hlavně cizinců...

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.