POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

19 dubna, 2024

Cestou z Dymníku

 Po návštěvě rozhledny a zastavení se u Kamenné Hvězdy,  jsem na cestu domů   měla stále krásné počasí a krásy přírody  jsem si opravdu užívala. Jen manžel už mě telefonem naháněl, tak jsem musela přidat do kroku. 
Ohlédnutí k chatě Dymník s restaurací. Kdyby tu byl manžel se mnou, určitě bychom se zastavili na malé pivo. 

Podběl lékařský
Violka lesní
Třešeň ptáčnice






U cesty kvetou blatouchy bahenní 
Naproti v soukromé zahrádce krásné tulipány.


Před jedním domem u cesty k rybníku Cihelna mívají každoročně
vysázené tyto drobnokvěté macešky.


K některému z rybníků letěla tato volavka.
Antonínovo údolí a rybník Cihelna
Nově upravené břehy Mandavy v Antonínově údolí
Mokřadní louka ve Výtopní ulici. Prý tu kdysi byl rybník, ale pamětníci už nejsou...
Česnáček lékařský


Toto jsou "naše" dvě srnky. Jsou tu mezi domy celoročně a vždy je tu potkáme.

22 komentářů:

  1. Jaruško, krásné fotky a prima pokračování tvé vycházky. 👍👍👍 Antonínovo údolí bývalo často mým cílem, bydlela tu moje nejlepší kamarádka a další spolužáci. Vzpomněla jsem si na ní, dělala později ředitelku v mateřské škole v Dělnické. Už je to pár let, kdy tu není.
    Krásně jsem se s tebou prošla.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Já do Antonínova údolí chodím ráda. Jen mi trochu vadí, že se tam už nedá jít kolem té původní skalky. Je tam betonárka a většinu skalky zasypali, což je velká škoda. Pamatuji si cestičku kolem bývalého HD, dolů kolem Drahstavu, podél skalky k Mandavě, pod viaduktem u Mandavy dřevěná lávka, ale to už není...je to škoda, že to krásné místo zmizelo. Bylo to tam moc hezké.. Jo vzpomínky... Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  2. Ahoj Jaruško, krásné fotky a počasí vyšlo. No já si vyjít tak mám manžela pořád na telefonu :) U nás dnes teplo ale včera byla zima. Hezký víkend přeju děkuji za komentíky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, já to tak mám. Musím manželovi často volat, a když se nepozývám, tak on volá mně, kde jsem...Jsem ráda, že můžu občas vyrazit ven aspoň sama. Potřebuji si vyčistit hlavu od všech myšlenek a starostí. Přeji Ti krásné jarní dny v pohodě a ve zdraví.

      Vymazat
  3. Jaruško, zase jeden z povedených výletů na Dýmník. Tvé pěkné fotky mi připomínají mnohé, ale ty srnky tam tehdy jistě nebyly. Škoda, že jsme se tehdy s Alenkou /Signorou a s tebou neznaly. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, srnek je tu devět hned blízko a vždy když jdu do luk, tak je vidím...Ony se lidí ani moc nebojí, protože je v zimě chodíme přikrmovat a tak vědí, že jim neublížíme. Měj se moc pěkně a děkuji za komentík.

      Vymazat
  4. Anonymní19/4/24 18:28

    Lezarts
    Pěkný výšlap!

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, to jsou krásné fotečky, pěknou procházku jsi měla. To bylo ještě pěkné počasí, dnes je pořádná zima. Hezký víkend ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jaru, vidím, že i cesta domů byla moc pěkná :). Taky se s manželem na výletech rádi stavíme "na jedno", pokud narazíme na hospodu ;-)
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo,moc děkuji za komentář. Bohužel manžel už má od listopadu dost nepříjemný zdravotní problém, který jej hodně omezuje a tak jde se mnou jen málokdy na krátkou procházku a na společné výlety už můžu zapomenout, stejně jako cestovat někam na dovolenou. S tím už je konec. Měj se hezky a užívej si cestování, dokud to jde.

      Vymazat
    2. U nás to teď taky není ideální - manžel má problémy s kyčlí, takže ho to při chození dost často bolí. Ale zatím něco kratšího ještě většinou zvládne - holt jsme z 15 až 25 kilometrů zatím "přesedlali" tak na 10. Ale třeba se to zlepší... A držím palce, ať je u vás co nejlíp to jde...

      Vymazat
    3. Stáňo moc děkuji a přeji manželovi, ať se ty kyčle zlepší. My už bohužel naději moc nemáme, protože manžel by musel na operaci,ale bude mu za dva měsíce 76 let,a problémy se srdcem a tak má z operace strach. Je to složité...

      Vymazat
  7. Počasí ukazuje, že výlet se povedl a odměna v podobě krásných fotek určitě potěší každé oko!!! Moc hezké!! Pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a přeji krásné dny ..zase bude hezky...

      Vymazat
  8. Moc hezké pokračování, Járo! Krásné fotky, ta modrá obloha, svěží zelená, nádhera... Snad se počasí vyblázní a zase bude jaro...
    Přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, také tomu věřím, vždyť po dešti zase vyjde sluníčko. Prach a pyl se spláchne a bude i čistší vzduch. Krásné dny ti přeji a děkuji za milý komentář

      Vymazat
  9. Nádherná procházka a úžasné fotky šikulko ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, je radost probírat se tvými fotkami. V poslední době mi nějak unikaly.U nás je nyní tak beznadějné počasí, poletuje sníh a já si vyčítám, že jsme tu zahradu asi uspěchali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, máme to podobné. Všechno vykvetlo najednou s teď mrzne. Sníh padal, ale hned roztál tak že ráno mrzne a to je nepříjemné pro vegetaci. Měj se moc hezky.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.