POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

10 října, 2021

Přichází mrazíky...

 Přišly první  ranní mrazíky, převládají ranní mlhy, noci se prodlužují a dny se rychle krátí. Blíží se čas dušiček a příroda se začíná ukládat k zimnímu spánku. Já jsem už dala na okno krmítko a za chvíli se začali  na něm objevovat první návštěvníci.  Přilétá nejvíce sýkorek koňader a modřinek, ale na krmítko přiletěli i dva brhlíci lesní, strakapoud velký, vrabci polní a objevil se tu i ořešník kropenatý. Všechny jsem ani nestačila nafotit. To bych musela stát u okna celý den...Jen že mám i jiné povinnosti jako každá z nás.

Sýkora koňadra


Strakapoud velký
Strakapoud velký si zrníčka hned ukládá do díry ve stromu.



Sýkora modřinka

Brhlík lesní












Pod dubem je vzrostlá líska a ořešník si sem létá pro ořechy,
které si schovává do dutiny v zemi. V zimě je pak pohodlně najde i pod sněhem.
Zato strakapoud velký si tvoří "špajzku" ve ztrouchnivělé větvi starého dubu.

Někdy je pro mě pozorování ptáčků na stromě zábavnější, než program televize.
Přeji vám krásné a pohodové podzimní dny.

28 komentářů:

  1. Járo, ani se nedivím tvé zábavě, také bych řekla, že je to lepší, koukat na opeřence, než telku.Moc hezky jsi to nafotila, jak to děláš, Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Dnes přiletěli další. Objevil se dlask tlustozobý, hrdličky zahradní a pěnkavy. Je znát, že se opravdu blíží zima, protože se ptactvo slétá mezi domy, kde je tepleji. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Járo, to je taková nádhera! Moc ráda jsem se podívala. Včera jsme na zahradě pozorovaly motýly a včely - přece jen je ještě na pár květech něco k snědku...
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Ano ještě v neděli jsem koukala na motýly a dnes to vypadá na sníh. Jen taktak nám dokončila firma povrch střechy garáže. Na posledním metru už jim začalo poprchávat. Měj se moc krásně.

      Vymazat
  3. Krásně si ptáčky nafotila.Taky už fotím.Mám u lodžie postavený stativ a včera jsem se o něj přerazila.Ptáčkové lítají na krmítko hodně,ale zatím jenom sýkorky a brhlíci.Strakapoud nám opět klove do zateplení,dole je polystyrén.Přitom tu má tolik stromů.Chtěla bych si ho taky vyfotit.
    Jaru,měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, strakapoudi i nám nadělali škodu na fasádě a vyklovali tam díry. Ale když můžou na krmítko, tak na fasádu nejdou a zrníčka si schovávají na stromě. Měj hezké dny i když se nám počasí tedy hoodně pokazilo.

      Vymazat
  4. Jaruško, opět další nádhera ke kochání. Ty jsi velmi úspěšný lovec beze zbraně. Mně se nedaří ptáky fotit. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Ty zase moc hezky píšeš. Také měj hezký nový týden.

      Vymazat
  5. …i u nás. Také mi tu defilují opeřenci a dávají najevo, abych připravila krmítko😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko děkuji. Já je moc ráda pozoruji. Měj se pěkně.

      Vymazat
  6. Moc hezky jsi to nafotila. Taky už musíme zase připevnit krmítko na zábradlí balkónů, abychom se měli na co dívat. To druhé je na zahradě a tam nedohlédnu :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani já už krmím asi týden a je tu ptáčků čím dál víc. Je to znát že se zima blíží a oni se přicházejí schovat mezi domy, kde to tolik netáhne, hlavně teď, když tu máme lesy docela dost prokácené a nové sazenice jsou ještě malé, tak že se ptáčkové v zimě nebudou mít kam schovat. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  7. Ahojky Jaruško, to jsou skvělé fotky ptáčků. Nádherné ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jarko, nádherné ptačí fotky. Skvěle jsi zachytila sýkorku na té větvičce. Jsi fakt hodně šikovná 👍😀

    OdpovědětVymazat
  9. krásný nový týden přeji sluníčko

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, nádherné fotoúlovky. 👍👍👍
    Já dnes zaregistrovala, že se vrátily straky. Přes léto moc vidět nebyly, ale už jsou zpět.
    Měj hezké dny. 🍁🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji. U nás jsou straky celoročně, tak že tady řvou každou chvíli.

      Vymazat
  11. Hezky jsi ptáčky nafotila, krásné pokoukání, užila jsem si to. ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to jsi zase moc hezký nafotila to jsi moc šikovná na focení sýkorka je krásná .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.