POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

11 února, 2022

Únor v Děčíně

 10. února 2022

Ráno se objevilo na obloze sluníčko a manžel navrhl, že bychom mohli jet do Děčína, protože si potřebujeme aktualizovat zaměstnanecké jízdenky. Zaplatili jsme je v listopadu, ale zatím jsme nikde nebyli. Tak že jsme teď využili první příležitost a vyrazili na cestu vlakem do Děčína. Stejně jsem si tam potřebovala koupit pár věcí a tak jsme spojili příjemné s užitečným. Samozřejmě foťák jsem měla s sebou a tak si focení opravdu užívala jinde, než na loukách nad městem.  Přesto že pro mnohé z vás jsou fotky z Děčína známé hlavně z letních cest do tohoto města, v únoru jsme tam snad ještě nebyli.

Kostel sv. Františka  z Assisi,  též  sv. Františka Serafinského v Podmoklech. 
Kostel byl vystavěn v letech 1856 - 1858 děčínským stavitelem Josefem Perthenem v pseudorománském slohu a vysvěcen r. 1861.
Základní kámen byl položen 16. srpna 1856. jedná se o jednolodní, obdélnou stavbu a polygonálním presbytářem a plochými bočními kaplemi. V závěru presbyteria je osazena trojice skleněných vitráží s motivy modlících se andělů od malíře Führicha.

Bylo otevřeno a tak jsem nahlédla dovnitř.
Po nahlédnutí jsme pokračovali  k  nábřeží. Na druhé straně Labe
 jsou dvě pěkné galanterie a tam jsem se  potřebovala zastavit pro pár věcí.

Detaily štukových ozdob na jednom z domů, který jsme míjeli v Teplické ulici.

Tento zajímavý dům je kousek od nábřeží, trochu schovaný ve stráni.
Svázaná tráva. V parku na nábřeží jsem si vzpomněla na Marušku ( Marijakes), 
která měla také podobnou svázanou trávu na svých fotografiích.
Sedmikrásky - chudobky, kvetou i v zimě.
Železniční mosty.
Děčínský zámek mezi větvemi  staré, mohutné vrby.
Labské nábřeží
V Labi je dost vody.

Tyršův most

 
Pastýřská stěna se zámečkem Nebíčko a stromy na stráních bez listí...  
Vypadá to docela jinak, než v létě nebo na podzim. 
Strání nahoru vedou turistické cesty  ze dvou stran.
 Cesta od Tyršova mostu je  náročnější, protože je tu mnoho schodů
a dá zabrat nejen mladým, ale hlavně nám, dříve narozeným..
  Budoucí případné návštěvníky může potěšit fakt,
 že přes léto jezdí nahoru autobus. My jsme ho zatím nikdy nevyužili.
 Vždy jsme šli některou z turistických cest a pak jsou ty výhledy z
 vyhlídky na Pastýřské stěně,  opravdu zasloužené.
Na skále mezi domy je vyhlídka Nad vlajkou, kterou jsme před lety také navštívili. 
Později jsme zjistili, že je jedna ještě nad ní...na Červeném vrchu
Nahoře je Gloriet v Růžové zahradě. Zámecké zahrady jsou přes zimu zavřené.
Kostel Povýšení sv. Kříže. Ze zámku  vede přes Růžovou zahradu a vnitřkem 
Dlouhé jízdy chodba  až do kostela.

Už delší čas se provádějí velké opravy Růžové zahrady i přilehlých zdí Dlouhé jízdy.
Doufám, že časem zmizí  i tento strašný asfaltový povrch, 
pozůstatek časů, kdy zámek obývala sovětská vojska.



Zámecká sýpka. Nyní slouží jako ubytovací zařízení.
My jsme pokračovali dál, k Zámeckému rybníku.

Tady řádí bobr...


Na ostrůvku uprostřed odpočívá kormorán velký





Mezi kachnami je i jedna lyska černá
Také letos je tu párek labutí velkých. Dvě maminky je tu s dětmi krmí zrním.


Zámecký pivovar
Socha Panny Marie
Zahradnický dům. Zámecké zahrady jsou zavřené, ale je tam živo.
 Stále se tam pracuje.
Mariánská louka. V těchto místech bylo před povodněmi roku 2002 termální koupaliště. Ještě si ho pamatuji z doby,kdy jsem  sem jezdila na Střední ekonomickou školu.


Řetězová lávka
Levý pískovcový sloup lávky je posprejovaný. 
Nesnáším takový vandalismus a ty nesmyslné čmáranice, 
tak jsem je na fotce vyretušovala.
Uměle vytvořené rameno Ploučnice zásobuje Zámecký rybník 
a tady se vlévá do Labe.


Branka do Zámeckých zahrad je zamčená.
Tunýlek ve skále pod zámkem
Vím, že jsou to  pro mnohé z vás již známá místa, ale takové záběry se v létě, 
kdy je na stromech listí, pořídit prostě nedají a já jsem si tu focení opravdu užívala.




Hledala jsem volavky a našla tu husu polní...
Žebrala něco k snědku, ale nic jsem neměla.  Asi byla zklamaná.
V pozadí se začaly hromadit černé mraky


Miroslav Tyrš. Také tady je podstavec počmáraný.
V létě je tu stín a zámek vidět není.

Sala terena v Růžové zahradě

Ještě jednou vyhlídka Nad vlajkou


Cesta na Pastýřskou stěnu, kousek  od nádraží po "zelené". Na této trase schody nejsou a cestou je ještě odbočka na Jahnovu vyhlídku
Obloha se zatáhla. 
*****
Když jsme dorazili zpět k nám, tak už zase pršelo.
Jeden den se sluníčkem jsme si užili a navíc jsem si nakoupila vše, 
co jsem potřebovala. Byl to docela příjemně využitý den.
Omlouvám se za množství fotek, ale i když jsem to hodně probrala, 
tak jsou tam záběry, které se v létě pořídit nedají.
Přeji vám krásný víkend, protože nás čekají dny sice mrazivé, ale slunečné...

48 komentářů:

  1. Moc ráda jsem se s Tebou podívala do Děčína - krásné záběry! Měj se krásně, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Krásnou neděli Ti přeji.

      Vymazat
  2. Tedy Járo, ty mi dáváš! Vy jste toho zase nachodili, kam se na tebe hrabu. Každé to místo mi něco připomíná a divím se, že si to pamatuji, neb některé události se odehrály před r.1966!
    Třeba u rybníka byla poliklinika, kdo ví, co tam nyní mají.My před ní obvykle s autem parkujeme.
    Krásně jsi to zachytila bez listí.Sprejerům bych dala na holou.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Nevím, jestli tam ta poliklinika ještě je. Nevšimla jsem si, ale sestra Lída tam někam jezdila...Sprejování by se mělo trestat vysokými pokutami, jen že je není lehké chytnout.

      Vymazat
  3. Jaruško,že se budu toulat takto v noci Děčínem mě nenapadlo,ale fotografie moc pěkné,k tomu slovní doprovod,no nemá to chybu. Nejdříve jsem byla u Jiřinky v Mělníku a nyní Děčín 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, tak v Děčíně jsem naposledy byla asi někdy ve studentských letech, tak díky za připomenutí. Opět krásné fotky. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti děkuji. Jsou to vzpomínky. Děčínem se toulám docela ráda. Také jsem tam jezdila do školy, ale už je to padesát let...jak ten čas letí.

      Vymazat
  5. Milá Járo, moc jsem si vaši výpravu do Děčína užila. Vždycky mě naladíš k návštěvě a podrobnějšímu průzkumu města. Snad se to někdy povede.
    Přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško opět parádní fotky,přeji hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško, v Děčíně jsme nikdy nebyli, přece je to od nás dost daleko. Tak jsem si procházku moc užila a děkuji Ti za ni.
    Měj hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, pro nás jsou zase vzdálená místa tam u vás, Proto jsou fajn tyto blogy, že se alespoň fotografiemi podíváme někam jinam.

      Vymazat
  8. Je vidět, že sis vaši návštěvu Děčína užívala a já si to teď užila taky.
    Hezkou sobotu !'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. ahoj Jaru, měj prima víkend. Fotky moc krásné

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Jaruško,jako vždy se tu kochám fotkama,které tu máš,jsou to záběry přímo mistrovské,
    je vidět,že focení je Tvojí ,dá se říct vášní💖děkuji Ti za vše ,co jsi pro mně udělala ,moc si vážím takových lidí,kteří pomůžou,když můžou👀🌼a ještě velké poděkování za komentáře na mém blogu,takové vždy potěší.💖přeji Ti i celé tvojí rodině vše dobré🍀opatruj se🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji,. Také se měj moc hezky.

      Vymazat
  11. To jste si udělali s manželem moc hezký výlet! Také mě zaujala ta svázaná tráva, i když je to focené z dálky :) Moc hezké fotky!

    OdpovědětVymazat
  12. Jarko, v Děčíně jsem ještě nebyla, ale město a okolí je moc pěkné. Nalákala jsi mne na zámecké zahrady, takže v létě, kdo ví .... Fotky opět krásné 👍😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je tam krásně. Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  13. Jaruško nádherné fotečky no nádhera.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkné záběry města, kde jsem nikdy nebyla a asi nebude příležitost tam zajet. Některé fotky jsem na blogu už viděla, ráda se podívám znovu a tady zapomínám vnímat krásu z hlediska fotografie, protože mě zajímá Děčín jako město. A množství fotek? Koho to zajímá, rád se podívá jako já. ☺

    OdpovědětVymazat
  15. Vděčná procházka Děčínem, 👍

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško ahoj zdravím máš to moc pěkné jako vždy fotečky Děčínem jsou krásné ten zámek je tam bezva na tom vrchu a ta husa to se mi líbí tak se budu zase těšit na tvé fotky opatruj se děkuji .♥♥

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherná vycházka i fotografie Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jaruško zdravím...opět krásné fotečky i procházky musela být super...příjemný nový týden přeji...

    OdpovědětVymazat
  19. Děčín je fotogenické město a má co nabídnout.Krásně jsi ho nám připomněla.
    Hezký večer Jaru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu děkuji moc. Pro snad zase možnost jet nakoupit do normálních obchodů. U nás je to samá Asie...Přeji ti krásný nový týden
      .

      Vymazat
  20. Jaruško, to je opět krásná podívaná, super fotky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Úžasné jsou budovy na skále, ale v těch, co jsou u silnice pod skalní stěnou, bych bydlet nechtěl. Nehrozí tam pády kamenů jako v Hřensku?

    Moc pěkný a nápaditý je průhled mezi kmeny stromů, někdy to fotografové scenérii zarámují do oblouku okna, ale takto jsem to ještě neviděl.

    Sprejerské stopy na sochách mě rozčilují, v parku v Štramberku je větší počet soch a některé měly barvou postříkané i hlavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skalní masívy Pastýřské stěny jsou zpevněné. Jsou tam ferrata, tak že tam v létě lezou mraky lidí nahoru. To sprejerstvi mi strašně vadí a teď jsme dokonce viděli nápisy ve skalách v Národním parku, což je neskutečné vandalství. Děkuji za komentář a přeji prima dny.

      Vymazat
  22. Jaruško nádherná podívaná, díky za procházku s Tebou, virtuálně, ale i tak jsem díky krásným fotkám procházku užila ♥

    OdpovědětVymazat
  23. Jaruško, opět krásné fotky. Děkuji za tak zevrubnou procházku v tomto období. Když není na stromech listí, tak je více vidět. Také nesnáším počmárané památky a nevím, co je to za debilní zábavu. Vyretušovala jsi to parádně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já jsem na ty sprejerske čmáranice doslova alergická. Počmárané mosty, budovy, kamenné terasy. Je to vandalismus většinou mladých, kteří ještě nic kloudného nevytvořili a nudí se. Melo by se to přísně trestat. Moc děkuji za komentář a přeji ti příjemné dny.

      Vymazat
  24. Jaruško další parádní fotečky aj výlet super 👍 děkuji, že jsem se mohla s Tebou projít a také díky za pěkné povídání jsi opravdu šikovná😉

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.