POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 dubna, 2023

Smůla i obdiv...

4. dubna 2023

Ještě při setmění bylo slyšet houkání hasičů. To jsme netušili, že vypukl požár na Vlčí hoře. Hořela chata u rozhledny na Vlčí hoře a požár se přenesl i a rozhlednu.

Hasiči zveřejnili první fotografii požáru.  Slzy  se mi draly do očí. Zrovna toto je místo, které mám moc ráda a mockrát jsem jej navštívila a teď - takové neštěstí..

Velké štěstí je, že je rozhledna zděná a hořelo její dřevěné opláštění. Chata, která stála vedle shořela do základů. Příčina požáru se vyšetřuje.
Rozhledna po uhašení požáru.
Dnes, 5. dubna 2023 ráno, mě však potěšila tato zpráva:

ZÍTRA OTVÍRÁME:
Technické služky města dnes provedly opravu rozbitých oken a další úpravy.
Odpoledne členky KČT provedou úklid a od zítřka 6. dubna 2023 bude rozhledna přístupná veřejnosti v obvyklém čase.
Poslední fotografie z mého výstupu na Vlčí horu najdete zde:

1. Ahojky Jaruško, na té první fotce to vypadá strašidelně. Dopadlo to dobře. Hlavně, že se nikomu nic nestalo. Hezký večer.

1. Jeden hasič se zranil na noze, jinak dobré i při tom náročném zásahu. Je tam dost komplikovaný přístup a hadice museli tahat nahoru ručně...jsou to pašáci.

2. Jaruško, oba nás to zasáhlo, nechápeme, kdo to udělal, jestli to byl nějaký zlý úmysl nebo jen nepozornost lidí z chaty?Každopádně jsme pro to opravit a zpřístupnit. Díky za krásné fotky. Obdivuji ty hasiče, že dokázali v takovém terénu zasáhnout.
    Jiřina z N.

1. Jiřinko, je to úžasný přístup lidí z Krásné Lípy..Včera hořelo, dnes opravují, uklízejí, zítra otvírají a věřím, že se rychle vyberou peníze na venkovní opravu to ohořelého pláště. Jak zjistíme č. účtu, tak také pošleme...

3. Jak se moc nedívám na televizi, tak zrovna tohle jsme v televizních novinách viděli a koukali nechápavě? To zase tam? Teď? Pán (asi majitel chaty) tam řekl, že vedle bylo uskladněno dříví a možná si někdo rozdělal ohníček. Pokud je rozhledna zděná, dá se to celkem rychle opravit, to opláštění by neměl být problém. Já říkám: Všechno zlé je pro něco dobré - rozhledna bude opravena a bude možná vypadat lépe a sloužit návštěvníkům, což si přeji. 👍

1. Hani rozhledna na Vlčí hoře je nejstarší rozhlednou v tomto výběžku. Příští rok oslaví 135 let. Těžko říci, jak požár vypukl, ale opravdový obdiv si zaslouží hasiči, že se dostali do už tak nepřístupného terénu. Rozhledna byla před pár lety zrekonstruovaná, tak že byla ve výborném stavu. Problém bude tam vytahat všechny ty věci na opravu, protože opravdu výstup není až tak jednoduchý jak si mnozí myslí. Navíc se bude muset sundat ohořelé bednění a bez lešení oprava venkovního pláště asi možná nebude. Vzhledem k tomu, že se jedná o památkově chráněný objekt, musí se rozhledna obnovit do původního stavu. Jinak dnes už je rozhledna otevřená návštěvníkům díky Technickým službám města Krásná Lípa a členkám KČT, které tam včera uklízely. Chata vedle byla soukromá, to už bude věcí majitele.

4. Jaruško, taky jsem o tom slyšela a napadlo mě, jestli to někdo nezaložil. Měj pohodové velikonoční svátky.

1. Marti, ono se to zatím vyšetřuje a podle všeho je to možné. Přeji Ti také krásné Velikonoce.

5. Při této zprávě mi myšlenky letěly k tobě, protože se často o Vlčí hoře zmiňuješ, ale nakonec to ještě dobře dopadlo. Přeji pohodové dny.

1. Byl to pro mě ráno opravdu šok. Je to místo, které mám ráda a na rozhlednu koukám z luk i z oken bytu. Ale díky mnoha šikovným lidem už rozhlednu zpřístupnili.

6. Takové zpráva není vůbec příjemná. Ale je moc dobře, že rozhledna je provozuschopná.
    Hezké nadcházející svátky jara!
    Hanka

1. Hani moc děkuji. Také přeji krásné Velikonoce.

7. Vzhledem k tomu, že nějak nevím kam Vlčí horu zařadit, tak mne nijak nedošlo když jsem o tom četla titulky, že to je vlastně místo tvých výletů. Tak aspoň že rozhledna vydržela. Teď záleží na majiteli jestli se pustí znovu do stavby nebo tao zabalí.

1. Rozhlednu vlastní město Krásná Lípa a má ji pronajatou Klub ˇčeských turistů. Chata, která shořela a odkud požár vzplanul, byla soukromého majitele. Rozhledna bude opravena, protože pokud na to město nebude mít, tak se my tady z výběžku určitě na opravu složíme. Zda si majitel shořelé chaty postaví novou, to už je na něm...

8. Takové zprávy nejsou dobré,ale občas se to stává.Zda je to zlý úmysl nebo neštastná náhoda nechť posoudí orgány k tomu způsobilé.Ale je to velká škoda..Snad se rozhledna opraví a bude dále sloužit.U nás v Hostýnských horách vloni také lehla popelem chata,ale ve sbírkách se lidé složili a už se staví nová.Tak snad se to také povede.Hlavně že se nikomu nic nestalo.Přeji pohodové svátky jara...

1. Zatím to vypadá, že si vedle chaty v lese někdo rozdělal ohníček, ale zpráva zatím není potvrzená. Krásné Velikonoce Evi.

9. Jaruško, já se o požáru rozhledny dozvěděla v úterý, když jsem byla v Rumburku. Viděla jsem fotky z noci, které fotil příbuzný našich přátel a vůbec to nebyl hezký pohled. Po návratu domů jsem pak viděla ve zprávách, že město se bude snažit rozhlednu co nejdříve zprovoznit.
    Tvá zpráva se rovná zázraku.
    Krásné jarní sváteční dny. 🍀🌞

1. Alenko, už se skládáme na opravu pláště. Děkuji za komentář a přeji ti krásné jarní dny.

10. Járo, v současné době, když to všude pořádně fučí, stačí malá jiskřička a problém je na světě. Možná si opravdu někdo udělal ohýnek, ale i úmyslné zapálení možné je. To se určitě časem dozvíte. Obdivuji rychlost s jakou se hasičům podařilo požár uhasit, ale i akčnost komunálních služeb. Majitel má pořádnou smůlu. Zdravím 😉

1. Evi, zatím to vyšetřují kriminalisté, protože je odhadovaná škoda skoro dva miliony. Tak že se uvidí. Zatím se nic oficiálně neví. Ale to, že se do toho prudkého kopce hasiči dostali je opravdu obdivuhodné, stejně jako rychlost Krásnolipských technických služeb a obětavost lidí z Klubu českých turistů. Před nimi opravdu smekám...přede všemi.

11. Járo, když jsem to slyšela, myslela jsem na tebe. Hasit na takovém místě, to je hodně náročné...
    Moc tě zdravím a přeji příjemný den. Helena

1. Helenko moc děkuji. Díky obětavosti lidí už je rozhledny přístupná i když ji čekají venkovní opravy. Přeji ti krásné Velikonoce

12. Anonymní7/4/23 06:55

Vija
    Obdivuji zásah hasičů, nasazení všech a znovu otevření.
    Měj hezké Velikonoce. J

1. Jani, tady je spousta obětavých lidí, kteří to tu mají rádi a udělají pro to všechno.

13. Jaruško no to mne také moc mrzí co se stalo je to škoda no že to není úplně zničené a hasiči šikulové teda Jarunko pohodové a krásné svátky vám všem přeji celé rodince opatruj se ..

1. Bětuško moc děkuji. na rozhlednu už začala sbírka a už jsme se také podíleli na její opravu. Myslím, že se peníze podaří dát dohromady docela brzy. Je tu plno lidí, kteří to tu mají rádi. Krásné Velikonoce.

14. Je to škoda, že na rozhledně hořelo, myslím táké , že se peníze na opravu seženou. Krásné fotky ♥

1. Sbírka roste...také jsme přispěli na opravu. Máme to tam rádi.

15. Jaruško smutná zpráva, určitě se peníze seženou ♥

1. Je už sbírka... také jsme přispěli. Už se vybralo přes dvěstětisíc kč.

16. Štěstí v neštěstí, že rozhledna nebyla poničena podobně jako katedrála Notre Dame v Paříži. Věřím, že sbírky brzy pomohou k plné obnově.

1. Ano, věřím tomu, Sbírka je úspěšná. Také jsem se zapojili, protože toto místo máme rádi. jen škoda, že nemůžeme také přiložit ruku k dílu, protože už nám to zdraví nedovoluje a navíc já jsem čerstvě po operaci, tak že dva měsíce musím být opatrná.

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.