POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 května, 2023

Někde nám tu zahnízdily....

 ...konopky obecné. Ráno i navečer je slyšet jejich vrzavý zpěv a přilétají na krmítko, kam sypu zbytky zrníček od andulek a když jsem je tu zahlédla, tak jsem přidala i slunečnici.

Budu ráda, když nám tu vyvedou mladé...protože se jedná  u nás o docela vzácný druh pěvce.

Samička nemá červené zbarvení

Sameček ve "svatebním šatu" je výrazně vybarvený do červených barev.

Tato fotografie je horší...odrážela se mi ve skle záclona.


25 komentářů:

  1. Járo, úchvatné! Už se mezi ptactvem asi rozkřiklo, že jsi na ně hodná a děláš jim krásné fotky!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Potěšila jsi mě. Já mám tak trochu výhodu i nevýhodu, že z oken obýváku koukám do korun stromů...Krásné jarní dny Ti přeji.

      Vymazat
  2. Jaruško, krásné fotky. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Krásný víkend přeji.

      Vymazat
  3. Krásný úlovek, na zahradě je slyšet zpívání, ale moc ptáčků nevidím, jsou schovaný v korunách, ale ráda je poslouchám. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Tady je to po ránu doslova koncert v němž kralují hlavně kosi , sýkorky a pěnice černohlavé. Ty se mi nafotit ještě nepovedlo. Byly moc daleko.

      Vymazat
  4. Super úlovek!!! Portrét tohoto pěvce jsem ještě neměla tu čest udělat!!! Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pozoruji ptáky léta a konopku jsem nafotila opravdu poprvé. Nejdříve jsem si myslela, že se jedná o čečetku zimní, ale po nafocení jsem zjistila, že má jinou hlavičku a že se jedná o konopku obecnou. Také její zpěv je o dost jiný než u čečetky.

      Vymazat
  5. Jaruško, díky tobě vidím ptáky, které jsem nikdy neviděla. Krásné obrázky. Mě se nejvíc daří strakapoud.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari moc děkuji a těší mě, pokud můžu ukázat zase něco zajímavého z té naší krásné přírody.

      Vymazat
  6. Úžasné fotky Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško, ty s nimi a se srnkami máš jistě smlouvu, nádherné fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji. Smlouvu si platím krmením hlavně v zimě hihihi...Měj se moc hezky.

      Vymazat
  8. Moc se mi líbí to červené zbarvení samečka, to je úžasné ♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss moc děkuji. Také mě zbarvení samečka zaujalo...Byla jsem ráda, že jsem je tajně stihla nafotit, protože jak se pohne záclonou, tak většinou hned všichni uletí..

      Vymazat
  9. Jaruško, úžasný fotoúlovek. 👍👍👍 Nikdy jsem ještě konopku neviděla, až tady u tebe. Děkuji za rozšíření obzorů.
    Měj hezké májové dny. 🌸🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Já jsem spíše byla zvědavá, čí je to po ránu tak zvláštní "vrzavý" zpěv. Konopku jsem naživo tady viděla teď opravdu poprvé a hned celý pár, což mě opravdu potěšilo. Měj krásný prodloužený víkend.

      Vymazat
  10. Anonymní7/5/23 10:00

    Lezarts

    Budu muset vyhlížet, zda se u nás také ukáže. Díky za ukázku, je to pro mě neznámý druh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, já jsem je u nás také naživo viděla poprvé. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  11. Úžasné jako vždy, jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Sameček je vyšňořený na svatbu :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.