POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 března, 2024

Ještě únorová...pokračování

21. února 2024 - pokračování.
Dnes přidávám další fotografie z toho nádherného slunečného dne, kdy jsem si procházku opravdu užívala. Došla jsem do části Rumburku 3.- Dolních Křečan a vydala se do uliček, kterými jsme hodně dlouho neprocházela a vlastně je ani  neznám. 
Na fotografii v pozadí  jsou budovy bývalého Bytexu, dnes je tam  firma Wakos. s.r.o.
Jedna krásná chalupa a pak už jsem byla v přírodě...
Mandava a její přítok


Tato místa moc neznám, ale je to nějaké spokromé hospodářství.
Ulice Šluknovská
Trať  Rumburk - Dolní Poustevna
Prošla jsem kousek Šluknovskou ulicí a pokračovala cestou k bývalé " norkárně".
V pozadí Jedlová a Dymník
Z dálce vykukuje vrchol Vlčí hory.
Konečně jsem našla jeřáby popelavé, které jsem viděla a slyšela, když přilétali.
Vlastně to byl důvod, proč jsem zacházela tak daleko, protože vím, že už před lety jsem je fotila, ale za rybníkem Tůň. Našla jsem je...vítejte ptačí krasavci!
Po dlouhé cestě je potřeba srovnat a vyčistit peří.
Tak ještě jeden snímek a šla jsem dál, abych je nerušila ...

U bývalé "norkárny". 
Jsou tu tři rybníky a dříve se tu chovali norci pro jejich kožešiny. 
Později byl chov zrušen a byla tu obora vysoké zvěře, ale i ta už je zrušena.
První z rybníků je vypuštěný
Potok z lesa zásoboval rybníky vodou.
 
Směr Šluknov, Dolní Poustevna, Sebnitz, Bad Schandau, Děčín
Směr Rumburk
Jsem trochu strašpytel a tak jsem dál do lesa nešla. Jsou tu vlci a před nimi mám opravdu respekt. Sice všichni tvrdí, že utečou, ale pokud by byli ve smečce, tak kdo ví... Procházela jsem tedy  k rybníku Tůň po loukách a odtud je pohled na Lužické hory...
Kaliště, kde se asi vyžívají divočáci...raději jsem pospíchala dál.

Obloha se od západu začínala zatahovat. 

Sluníčko začala zakrývat oblačnost.
Přede mnou už byla alej u Tůně.
Bývalá vila Coppens, kde hned za ní býval dětský tábor,
 Dnes je v soukromém vlastnictví.
Sluníčko před západem za Vlčí horu.
Rybník Tůň


Proti sluníčku vše vypadá trochu jinak...

Pokračovala jsem k vedlejšímu rybníku Racek. 
Na rozdíl od výše položené Tůně se tady zdá být hladina zcela klidná
 a tak si užívala té krásy "zrcadlení".












Tak ráda bych tu počkala na západ slunce, ale kontrolovala jsem manžela
 a ten už měl obavy, kde jsem a kdy dorazím domů.
Tak že moje kochání krásou skončilo a musela jsem přidat do kroku ,
abych se vrátila včas domů.
Cestu jsem si krátila přes louky a vyplašila dvě srny.
Jakmile se sluníčko schová za oblačnost, je brzy tma...

Krajinu začal zahalovat také kouř


Moje procházka končila. Tady už to mám domů asi třista metrů...
Vešla jsem se do určených tří hodin. nejvíce jsem se zdržela u Jeřábů a u Racku. Jinak jsem šla svižným krokem a tři hodiny mi na těch téměř devět kilometrů stačily...
V přírodě čerpám energii a to je důležité.

42 komentářů:

  1. Krása! Nemůžu napsat, které jsou nejlepší, je jich tolik! Mám moc rád předjaří, ty pomalé náznaky, než se jaro rozjede...přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý komentář. Vždy mám teú procházku na několik kilomatrů a někdy se zastavím a jen fotím, protože se nemůžu té krásy nabažit a tak se pak o ni musím podělit tady na blogu. Děkuji za komentář a přeji krásné dny .

      Vymazat
  2. U vás je nádherně. Jeřáby jsem v přírodě ještě nepotkala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari moc děkuji a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  3. Jaruško, ty jsi nezmar a fotky jako vždy moc krásné, ale ta jedenáctá odspodu se mi líbí nejvíc. Jo, Bytex, jednu laborantku, která dělala rozbory vody a výrobků zdejší barevny dobře znám. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, tato příroda se "fotí sama"... Občas ráda zabrousím do míst kam jsem nikdy dříve nechodila a ani teď je vlastně neznám. Vždy objevím něco zajímavého, čeho jsem si třeba dříve ani nevšimla...Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  4. Ahoj Jaru,
    moc děkuji za krásnou procházku. Všechny fotky jsou krásné, Jaru umííš! Měj pěkné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko moc děkuji a přeji Ti moc pěkné dny.

      Vymazat
  5. Zdravím Jaruško, nádherné fotečky. Ta chalupa je úžasná.- Máš kolem sebe krásnou přírodu. Už se začíná probouzet ze zimního spánku ⚛ ღ ♥ pěkné dny přeji ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji . Tady je to vše trochu později. Dnes máme celý den jen
      +1 °C nebo +2 °C. Tedy žádná vedra. K tomu fouká ledový vítr a tak jsem ani dnes moc dlouo venku nevydržela, ale šla jsem na "těch svých pár kilometrů " dnes jen 3,5 km. Ještě bych měla přidat, ale venku to vypadá všelijak, tak příště to doženu a půjdu delší trasu. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  6. Jaruško koukám na fotky s otevřenou pusou. Tolik zážitků. Nachodila jsi pěkný kus po té vaší krásné krajině. Vlků bych se také bála. Já jsem se trochu bála i kdysi cestou z Valtic do Lednice, kde jsme narazili na kus rozrytý divočáky a vlastně tam byla i cedule o oboře divočáků. V kraji je hodně rozšířená cyklistika, takže cyklisté by třeba ujeli, ale my jsme byli dva pěšáci samotní. Asi by to také nebyla sranda narazit na stádečko s mladými. Tvoje fotky jsou vždy moc krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tady jsou louky ve stavu, jako by tam projel traktor s pluhem. Totálně rozryté a to i blízko rodinných domů. Lidi už si dělají raději ty škaredé betonové nebo husté dřevěné ploty, protože se jim divočáci i přes pletivo s textilií dostávali do zahrad a vše jim tam zničili. Jsou tu přemnožení a nikdo je tu nestřílí. Vlci jdou spíše chovatelům po ovcích nebo po telatech, dokonce u Horního Podluží potrhali v ohradě koně, což překvapilo i ochranáře, že si vlci troufli na tak veliká zvířata. Původně všichni tvrdili, že to musel být toulavý pes. Jen že to bylo natočeno kamerovým systémem se záznamem a že to nebyl pes, ale vlk, se nakonec potvrdilo.

      Vymazat
    2. Některá zvířata jsou přemnožená a noc se s tím nedělá. VendyW pey také mívá zahrádku rozrytou. A nyní na Slovensku zase řádí medvědí i ve městě.

      Vymazat
    3. Maruško vím a z vlků mám opravdu respekt a dovela strach. Jeden možná uteče, ale smečka...

      Vymazat
  7. Jaruško,pěkná procházka o čemž svědčí fotografie. Jen ten čas omezuje,přeji manželovi brzké uzdravení 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. U manžela je to asi už travalý stav, pokud se nerozhodne řešit problém operací. Jen že se bojí a tak nevím...Děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Anonymní6/3/24 06:24

    Krásné fotky jsi pořídila. Mně se líbí ty “vodní”.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky, Járo! Ta chalupy, ty kachny vypadají, jako kdyby stály na skle... Až se k vám jednou dostanu, budu mít pocit, že znám každou ulici, každý výhled - to je moc milé...
    Děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Měla jsem štěstí, že se uklidnil vítr. Nestane se pokaždé, že je hladina rybníku tak klidná...Však se mi odejít ani nechtělo, tak manželovi jsem volala zdali něco nepotřebuje, ale on už si přál, abych šla domů, tak jsem na západ slunce čekat nemohla. Škoda, ale třeba to vyjde jindy. Měj krásné a pohodové dny.

      Vymazat
  10. Anonymní6/3/24 08:53

    Lezarts
    Krásná galerie snímků ze Tvé procházky. Zároveň báječná pozvánka do Tvého kraje i vítání Jara!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Příroda je tu opravdu nádherná. Osobně já nejsem vůbec městský typ. Mám ráda přírodu, klid, zpěv ptáků, šumění lesa...to je to co mi dobíjí baterky... Přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  11. Zase krásné fotky. Ty od rybníků se mi líbí tedy moc !!!!! Taky se teď docela bojím zajít hlouběji do lesa kvůli divočákům. I když letos mám pocit, že jsem žádná ,od nich zrytá místa, neviděla. Ale co není, to může být.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Tady jsou louky jako zorané, co míst je tu rozrytých. Chodí na louky lovit myši, protože jsou většinou rozryté původní myší díry...Přeji Ti moc krásné dny.

      Vymazat
  12. Zdravím Jaruško, úžasné fotečky.

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško, nádherné fotky jsi na procházce pořídila, včetně "úlovků" jeřábů a srnek.👍👍👍
    Dolní Křečany znám, měla jsem odtud většinu spolužáků. V 6. třídě nás v Tyršovce rozdělili mezi "Jinřichováky" a "Křečaňáky". Chodila jsem tam za kamarádkami, pamatuji si i norkárnu.
    Měj hezké dny. 🍀🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, my jsme také měli v deváté třídě spolužáky z Dolních Křečan. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  14. Ahoj Jaruško, překrásné fotky, mě se moc líbí vodní plochy a samo obloha ,jsi šikulka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji a přeji Ti pohodové jarní dny.

      Vymazat
  15. Jaru, krásná procházka i fotky. Zvlášť se mi líbily ty s rybníky - miluju zrcadlení stromů a oblohy ve vodě. Procházky v přírodě jsou fakt zdroj energie.
    Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já ta místa miluji od mládí. Dříve na Racku bylo koupaliště. Teď to mají rybáři a hasiči tam mívají letní i zimní cvičení na vyproštování a záchranu osob. Měj se moc pěkně a děkuji za komentář.

      Vymazat
  16. Moc pěkné, fotky jsou krásné a některé z nich - nádherné. Osobně se jistěji cítím tam, kde jsou domy, do odlehlých končin bych sama nešla. A kdybych slyšela, že jsou tam vlci nebo divočáci - nikdy. Asi se chechtáš. Takže já vidím jeřáby u 'Tebe, u nás stejně nejsou, ale některé přírodní záběry nanafotím. To mi nevadí, moje "zrcadlení" je v muzeích apod., každý jsme "dobří" v jiném oboru a to je na tom to kladné. Hlavně dávej na sebe pozor! 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak já to mám naopak. Já zase nemusím města, davy lidí a hluk aut. Mám ráda ticho a klid, zpěv ptáků, šumění vody i lesa. Tam je mi dobře. Zvěř neublíží, ta uteče, pokud se necítí ohrožená. Spíše se bojím lidí zahalených v kapucích u kterých nikdy nevíš zda jsou normální nebo zda nejsou zfetovaní a natušíš, co provedou...Moc děkuji za komentář a přeji Ti moc krásné a pohodové dny.

      Vymazat
  17. Krásné snímky jsi na procházce udelala, já jsem se prošla s tebou, bohužel jen na blogu♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  18. To jsou nádherné záběry a moc čisté fotečky. Jsi prostě výborná fotografka.👍Hlavně Járo víš, čím mě potěšíš♥ srnky jsou boží hned je mi veseleji a za to velmi pěkně díky.🌹 🌺 U nás sice svítí sluníčko, ale ledový vítr opravdu je zima máme pouhé 4°Měj zítřejší den krásný i pěkný víkend.👏

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, u nás je také chladno, byly jen 2°C a večer to šlo ještě dolů. Platí tedy že: "březen, za kamna vlezem"...Děkuji za komentář s přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  19. Járo, opět nádherné fotky, od vody jsou moje nejoblíbenější 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.