POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

19 března, 2024

Ke čtyřem rybníkům

11. března 2024
Byl docela příjemný den a já jsem se vydala na odpolední asi 
desetikilometrovou procházku po okolí města. Mám ráda vodní plochy a tak jsem se vydala na procházku k rybníkům. 
Jako první byl rybník Cihelna v Antonínově údolí. 
Je to jeden z nejhezčích a fotogenických rybníků.
Vody je stále dost. Rozhodla jsem se rybník obejít a projít Antonínovo údolí  trochu jinou cestou, kudy moc často nechodívám.


Procházela jsem ulicí U rybníka.  Jsou tu krásné, trvale obydlené  chaloupky

Odtud mají výhled do luk a na Dymník
Nahoře vede trať na Krásnou Lípu
Prošla jsem malý půlkruh a vrátila se k ulici Slévačská.
Železniční viadukt nad říčkou Mandavou, 
jejíž koryto právě prochází velkými úpravami. 
Kvůli těmto úpravám tu byly vykácené více jak staleté duby a buky.
Budou tu však po ukočení úprav vysazené stromy nové.





Musel být přestěhován i tento kříž...

Dymník

Rybník Tůň
Když je hladina jako zrcadlo...


Rybník Racek








Louku - bývalou pláž u rybníka dokonale zryli divočáci
Právě kvůli divokým prasatům si zdejší obyvatelé u domů 
pořizují "nepropustné" ploty. Z bývalé chatové oblasti a koupaliště
 je dnes místo k trvalému bydlení. 
Čtvrtým rybníkem, kde jsem se zastavila je U Natury, ale tady už jsem se nezdržela. 
Už jsem měla jen málo času....

Odtud jsem přes louky spěchala domů. 
Vyrušila jsem stádo srnek z večerní pastvy. 
Pořídila jsem  více fotografií, ale ty si nechám na jindy 
nebo je umístím na blog "Příroda".
Přeji vám krásný vstup do již astronomického jara.

38 komentářů:

  1. Ahojky Jaruško, super fotečky. Ty chalupy nemají chybu. To zrcadlení stromů to se mi moc líbí ⚛ ღ ♥ hezký večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, tvé krásné tůry od Natury. Tomu se říká fotka!
    Hezké dny a další pěkné snímky ti přeji. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Jaro, rybníky jsou v tomhle jarním počasí skvělý cíl. Miluju zrcadlení stromů na jejich hladině.
    Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji. Ráda tam chodím a i když už je to spíše obydlená část města, kde dříve byly en louky a pláž, tak přesto je tam stále docela klid. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  4. Krásné nebe, chaloupky, odrazy v hladinách - mám tvé fotky moc ráda, Járo!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji Ti mo pěné dny ve zdraví a pohodičce.

      Vymazat
  5. Jaruško, krásně jsi se protáhla. Tak velké rybníky u nás nemáme a ještě se mi nepodařilo narazit na tak klidnou hladinu, aby byla čistá jako zrcadlo? Krásná podívaná. Prasat bych se bála. U nás naštěstí není vidět takové řádění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško já se ráda toulám přírodou. Jen teď to mám trochu složitější. Bohužel...musím se přizpůsobit potřebám manžela a jeho zdravotnímu stavu. Přeji ti krásné jarní dny, které určitě budeš trávit více na zahrádce.

      Vymazat
  6. Jaruš,krásná jarní procházka a nádherné fotky.Moc se mi líbí zrcadlení..👍🍀

    OdpovědětVymazat
  7. Jejda, to je nádhera. Klidná hladina, pěkné chaloupky, příroda a i zvěř. Jedno odpoledne a tolik zážitků. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Večernice, já mám ta místa ráda a srnky tam bývají vždy na podobných místech. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Anonymní20/3/24 12:17

    Lezarts
    Také ráda bloumám kolem rybníků a jezer. Nějak mě ta voda dobíjí baterky. Hezká procházka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, děkuji za komentář a musím říci, že to mám stejné...Přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  9. Ahoj Jaruško, překrásná příroda to je balzám na nervy. Jaruško moc děkuji za komentíky na mém blogu.

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím Jaruško, opět nádherné fotografie, moc hezká příroda a to zrcadlení je super.👍👍👍děkuji za milé komentáře a hlavně se opatruj♥ Krásné dny přeji ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji a přeji Ti krásné dny v pohodě a ve zdraví.

      Vymazat
  11. Jaruško, krásné fotky 👍👍👍, díky kterým jsem se prošla po svém rodném městě.
    V Antonínově údolí jsem měla kamarádku a často tam za ní chodila. Bydlelo tam i pár spolužáků a později si tam koupila pozemek neteř s manželem a chtěli stavět domek. Jak to dopadlo netuším. Měli hotový krásný plot, protože on byl kameník, byla tam studna a snad základy... a pak šli od sebe. Neteř nechala vše svému bývalému muži.
    Na Racka jsem se chodila koupat a kdysi dávno tam býval tábor Aritmy Vokovice. Dcera správců, kteří tam žili trvale, byla mou spolužačkou. Opět jsem si s určitou nostalgií zavzpomínala.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ono je to sice vždy stejné, ale pokaždé jiné. Například v Dolních Křečanech se opravdu hodně staví, ale i u nás za kolonkou už je púlno nových domů a ještě bude...Moc děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny ve zdraví a pohodě.

      Vymazat
  12. Járo, nádherné procházky přírodou a skvělé fotky. Procházky kolem rybníků docela závidím. Měj se hezky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  13. Jaruško, hodně jsi toho prošla to já bych neušla.Krásná procházka a nádherné fotečky, hezký večer...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, pro mě jsou procházky doslova povzbuzením a moc mi pomáhají udržet si ve svém věku slušnou fyzickou kondici i když mám také zdravotní problémy. Ale zatím nic vážného. Běžné opotřebení, které patří k věku...🤣 Moc děkuji a přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  14. Ahoj Jaruško tak takové čisté rybníky to je jako v pohádce... hodně si se prošla. Nádherné fotky. Děkuju za komentiky na blogách a přeju krásné jarní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko já děkuji za milý komentář a přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  15. Jaruško, moc krásné fotky a ty s rybníkem jsou úchvatné! Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji a přeji ti krásné jarní dny,🌹

      Vymazat
  16. Krásné fotky, krásná místa!!! Mám ráda odrazy oblohy na hladině rybníků. Jako když nebesa sestoupí na zem! Přeji krásný čas!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář a přeji hezké jarní dny.

      Vymazat
  17. Moc prima fotky. Bezvadný výšlap. To mám ráda.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Moc ráda se toulám přírodou a dobíjím tak "baterky". Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  18. Jaruško překrásná fota, nádherná procházka jarní krajinou ♥

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherné fotografie i procházka Jaruško ♥ přeji hezký týden ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.